Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy Memorandum o spolupráci v oblasti dopravy Návrh řešení tranzitní nákladní dopravy v oblasti Spořilova Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Memorandum o spolupráci v oblasti dopravy Podepsáno 5.4.2012 ministrem dopravy a primátorem hlavního města Prahy Cílem je řešení problematické dopravní situace v Praze V květnu 2012 zpracovala pracovní komise pod memorandem následující návrhy opatření ke zmírnění negativních dopadů tranzitní nákladní dopravy
Celková plánovaná podoba Pražského okruhu.
zprovozněna část Pražského okruhu stavby 512, 513, 514 20.9.2010 zprovozněna část Pražského okruhu stavby 512, 513, 514 Informace o termínu otevření částí 512, 513, 514 dne 20.9.2010
… animace – přiblížení na zájmovou oblast
… animace – přiblížení na zájmovou oblast
dostavba Pražského okruhu stavba 511 Maximální priorita dostavba Pražského okruhu stavba 511 Hlavní priorita – dostavba 511 okruhu
přes Spořilovskou ulici Současný stav (06 – 22 hod) R10, D11 <-> D1, D5 přes Spořilovskou ulici Současná trasa tranzitní nákladní dopravy R10, D11 ve směru D1, D5 a zpět (zákaz vjezdu nákladních vozidel na Jižní spojku od ulice 5. května směr Barrandovský most), od otevření okruhu je Spořilovská zatížená relací R7, R6, D5, R4 <-> D11, R10, D8
přes Spořilovskou a Jižní spojku Současný stav (22 – 06 hod) R10, D11 <-> D1, D5 přes Spořilovskou a Jižní spojku Noční vedení dopravy – kompromisní řešení – v noci je možné využití „myší díry“ na Barrandovském mostě k najetí nákladních vozidel na Strakonickou a dále na okruhu a R4
kritický úsek – Spořilovská Současný stav (06 – 22 hod) kritický úsek – Spořilovská Vyznačení kritického místa
1 6 3 2 5 4 Etapa II. Etapa I. Etapa III. Současný stav (06 – 22 hod) kritický úsek – Spořilovská navrhovaná opatření Vyznačení etap a kroků k řešení situace v kritickém bodě.
Opatření v ulicích Na Chodovci, Senohrabská Etapa I. – KROK 1 snížení nejvyšší dovolené rychlosti na 30 km/h v ulicích Senohrabská a Na Chodovci zvýšení plynulosti dopravy a snížení hlučnosti Termín: 06/2012 1 popis řešení
Opatření v ulicích Na Chodovci, Senohrabská 30 < 50 1 animace znázorňující vliv snížení rychlosti na snížení hluku (při předpokladu minimálního provozu nákladních vozidel)
Opatření v ulici Spořilovská Etapa I. – KROK 2 Výsadba zeleně na horních hranách zářezu ulice Spořilovské zachycení pevných částic a snížení hluku Termín: 06/2012 (dle dendrologického posouzení) 2 popis řešení
Opatření v oblasti křížení Jižní spojky a 5. května Etapa II. – KROK 3 Vybudování vratné rampy (Jižní spojka x 5. května) převedení TND z východní části Prahy směrem k D1 mimo Spořilovskou ulici silně zatížený průpletový úsek v současnosti nelze využít v době dopravní špičky Termín: 06/2012 – 06/2013 3 popis řešení
Opatření v oblasti křížení Jižní spojky a 5. května Etapa II. – KROK 4 Oprava mostu stávající vratné rampy mezi ul. Jižní spojka a 5. května rozdělení dopravního proudu (TND do 22 tun na stávající rampu a TND nad 22 tun na novou rampu) Termín: 07/2012 – 06/2013 popis řešení 4
Etapa II. – KROK 3 + 4 Snížení intenzity vozidel nad 12t o 50% ve Spořilovské ulici 20% TNV 10% TNV …animace… vysvětlení vlivu realizace opatření 3 a 4, která přinesou snížení počtu nákladních vozidel o 50%. Pro takový případ je dále ilustrováno minimální snížení úrovně hluku o 1,6 dB díky snížení podílu nákladních vozidel v dopravním proudu.
Etapa II. – KROK 3 + 4 Snížení intenzity vozidel nad 12t o 50% ve Spořilovské ulici snížení hluku o 1,6 dB následné měření dopadů realizovaných opatření případná realizace III. etapy (kroky 5, 6) Po provedení kroků 1 – 4 bude realizováno ověřovací měření hluku a pokud nedojde ke snížení, pak bude přistoupeno k realizaci kroků 5 a 6
Opatření v ulici Spořilovská Etapa III. – KROK 5 Protihluková úprava povrchu vozovky ul. Spořilovské ve směru od D1 do východní části Prahy snížení hluku – o 4 až 6 dB Termín: 09/2013 – 10/2013 5 popis řešení
Opatření v ulicích Na Chodovci, Senohrabská Etapa III. – KROK 6 Protihluková úprava povrchu vozovky ul. Senohrabská a Na Chodovci (v případě nedostatečné redukce hluku snížením rychlosti) snížení hluku – o 4 až 6 dB Termín: 2013 popis řešení 6
Opatření v ulicích Na Chodovci, Senohrabská Etapa III. – KROK 6 Protihluková úprava povrchu vozovky ul. Senohrabská a Na Chodovci (v případě nedostatečné redukce hluku snížením rychlosti) snížení hluku – o 4 až 6 dB Termín: 2013 následné měření dopadů realizovaných opatření případná realizace omezení vjezdu nákladních vozidel do Prahy (po vybudování adekvátních odstavných ploch a související infrastruktury) Po provedení kroků 5 a 6 bude realizováno ověřovací měření hluku a pokud nedojde ke snížení, pak bude přistoupeno k omezení nákladní dopravy – nutné je vybudování odstavných parkovišť a související infrastruktury. 6
REKAPITULACE 1. Snížení rychlosti – Senohrabská, Na Chodovci snížení hluku o 2,4 dB 2. Vysázení zeleně v ulici Spořilovské redukce hluku a emisí 3. Výstavba vratné rampy Jižní spojka x 5. května + 4. Oprava mostu na vratné rampě Jižní spojka x 5. května redukce nákladní dopravy o 50% v ulici Spořilovské => snížení hluku o 1,6 dB 5. Protihlukový povrch vozovky ve Spořilovské ulici redukce hluku o 4 – 6 dB 6. Protihlukový povrch v ul. Senohrabská, Na Chodovci Rekapitulace
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST .