Česká Morfologie* {Předpony a Kořeny}.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká Morfologie* {Předpony a Kořeny}.
Advertisements

Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
/+ doplňkové učivo- frazální slovesa/
Slovosled Unscramble the following sentences. Vzor: nebudu bez ničemu rozumnět slovníku Bez slovníku ničemu nebudu rozumnět. *Taken from Lesson 12, pg.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Word Order & Emphasis Come up with the questions that the following statements answer. Remember that new information usually comes at the end of a sentence.
Phrasal verbs translations.
Ty, hodilo by se mi, kdybys mi mohl pomoci s jednou drobností. Hey, I could use your help with a little job.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Dejte slovo do věty Rewrite the following sentences, replacing the underlined word with the word between slash marks. Remember to use the correct case.
Nová slova: Lekce 8 Fill in the blanks with the vocabulary words from Lesson 8 of Contemporary Czech by Michael Heim.
Nová slova: Lekce 7 Fill in the blanks with the appropriate vocabulary words from Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim. Remember to decline nouns.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_67 NázevPresent simple - positive Téma hodinyMůj den PředmětAnglický jazyk.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Neurčitá zájmena Indefinite Pronouns In the following sentences, replace the underlined expressions by indefinite pronouns with approximately the same.
Zásady zdravé výživy - pestrá strava - pracovní výchova Mgr
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná slovní zásoba v angličtině Daily routines VY_22_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK456 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace At the airport VY_22_INOVACE_35 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Elektronická učebnice - II
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_07_A6_Bartonkova TÉMA : Halloween OBSAH : Halloween ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Body Actions Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-05 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Easter in Great Britain NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ Jazyk anglický TEMA:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 15 TEMA: ANGLIČTINA ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 20 – Past simple 7. tř. TEMA: Anglický.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_32_Inovace_10B_daily routine.
Phrasal verbs. Phrasal verbs (frázová slovesa) put on, get up. Phrasal verbs (frázová slovesa) jsou ustálená spojení slovesného tvaru a dalšího výrazu,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Kaĺavská NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_The verbs TEMA:
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
BANKA V ROCE 2020 PODLE MÝCH PŘEDSTAV
Phrasal verbs Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Biological Chemistry České Budějovice & Linz
VY_32_INOVACE_02_Český jazyk pro 7. ročník_Jazykové příručky
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý a průběhový.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Personal pronouns Škola
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Space Ing. Jaroslav Bernkopf.
VY_32_INOVACE_Sei_I_15 My day Název projektu: OP VK
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Česká Morfologie* {Předpony a Kořeny}

{Předpony a Kořeny} *… vždy bude velmi zajímavá. Česká Morfologie* {Předpony a Kořeny} *… vždy bude velmi zajímavá.

Vytvořila jsem databázi, která obsahuje mnoho sloves, předpon, a kořen Vytvořila jsem databázi, která obsahuje mnoho sloves, předpon, a kořen. Později vám ji dám.

Tak co bychom měli udělat? Vytvořila jsem databázi, která obsahuje mnoho sloves, předpon, a kořen. Později vám ji dám. Tak co bychom měli udělat?

Mohli bychom zorganizovat databázi podle kořenů. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam psát “to write” roz rozepsat distribute, allocate

Mohli bychom zorganizovat databázi podle kořenů. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam psát “to write” roz rozepsat distribute, allocate před předepsat prescribe

Mohli bychom zorganizovat databázi podle kořenů. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam psát “to write” roz rozepsat distribute, allocate před předepsat prescribe pře přepsat rewrite, transfer

Mohli bychom zorganizovat databázi podle kořenů. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam psát “to write” roz rozepsat distribute, allocate před předepsat prescribe pře přepsat rewrite, transfer od odepsat write back, reply

Mohli bychom zorganizovat databázi podle předpon. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam platit “to pay” od odplatit retaliate odpustit forgive, remit odhodit discard odjet go away odskočit rebound, jump aside

Mohli bychom zorganizovat databázi podle předpon. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam platit “to pay” od odplatit retaliate pustit “to release” odpustit forgive, remit odhodit discard odjet go away odskočit rebound, jump aside

Mohli bychom zorganizovat databázi podle předpon. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam platit “to pay” od odplatit retaliate pustit “to release” odpustit forgive, remit hodit “to throw” odhodit discard odjet go away odskočit rebound, jump aside

Mohli bychom zorganizovat databázi podle předpon. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam platit “to pay” od odplatit retaliate pustit “to release” odpustit forgive, remit hodit “to throw” odhodit discard jet “to go” odjet go away odskočit rebound, jump aside

Mohli bychom zorganizovat databázi podle předpon. Kořeny Význam Předpony Nové Slovo Nový Význam platit “to pay” od odplatit retaliate pustit “to release” odpustit forgive, remit hodit “to throw” odhodit discard jet “to go” odjet go away skočit “to jump” odskočit rebound, jump aside

? = Neznámý význam předpony nebo kořena

abychom významy objevili. Neznámý význam předpony =

abychom významy objevili. Neznámý význam předpony = Nový Význam

abychom významy objevili. Neznámý význam předpony = Nový Význam – Kořena Význam

abychom významy objevili. Neznámý význam kořena = Nový Význam

abychom významy objevili. Neznámý význam předpony = Nový Význam – Předpony Význam

Spolupráce!

Spolupráce! Vytvořme dvě skupiny. Jedna se bude soustředit na předpony a druhá se bude soustředit na kořeny.

Spolupráce! Vytvořme dvě skupiny. Jedna se bude soustředit na předpony a druhá se bude soustředit na kořeny. Přečtěte tabulky.

Spolupráce! Vytvořme dvě skupiny. Jedna se bude soustředit na předpony a druhá se bude soustředit na kořeny. Přečtěte tabulky. Rozhodněte se mezi sebou ve skupině, co každé slovo znamená.

Spolupráce! Vytvořme dvě skupiny. Jedna se bude soustředit na předpony a druhá se bude soustředit na kořeny. Přečtěte tabulky. Rozhodněte se mezi sebou ve skupině, co každé slovo znamená. Vepište významy do rubriky.

Odpovědi profesorky: do/dů “(in)to, finish, add” na “on, fill, quantity” nad(e) “above” o/ob(e) “around, subject to (factitive), become, copy” od(e) “from, back, cancel, remove” po “along, after, cover, for awhile, start off, become” pod(e) “below, under-” pro/prů “through, loss” pře over, trans-, interrupt, superior, miss, re-” před “before, pre-” přes “across, excess” při “at, add a bit” roz(e) “apart, disannul, excite, get started” s(e) “together, down” sou “with, con-” u/ů “at, from, fix, complete, make successfully (factitive)” v(e) “in” vy “out/up, succeed, use up” vz(e) “up” z(e) “exhaust, make (factitive), become” za/zá “beyond, to, cover, fix, away, begin, for awhile”

Problémy Samozřejmě jsem neměla dost času, tudíž moje databáze neobsahuje žádná jména.

Problémy Samozřejmě jsem neměla dost času, tudíž moje databáze neobsahuje žádná jména. Doufám, že já můžu pracovat na jí během jarního semestru.

Prameny správ Stručná Mluvnice Česká; Havránek, Bohuslav a Jedlička, Alois Czech: A multi-level course for advanced learners; Čermák, Frantisek, Holub, Jan, Hronek, Jiří, Šára, Milan a Short, David Czech; Janda, Laura a Townsend, Charles Contemporary Czech; Heim, Michael Česko-Anglický Anglicko-Český Kapesní Slovník Samozřejmě, slovnik.seznam.cz