Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0645 Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Název projektu: Učení pro život
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Lineární rovnice 8.-9.ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace Prezentace, ve které je zaveden pojem podobnosti rovinných útvarů, poměr podobnosti a věty o podobnosti trojúhelníků. Obsahuje také příklady na.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Znaménková konvence Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Digitální učební materiál
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Digitální učební materiál
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Základní škola praktická a základní škola speciální
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Pojmenuj domácí zvířata
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Zobrazování soustavou s dvěma lámavými plochami v paraxiálním prostoru
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Zobrazovací rovnice Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Where is it? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
GEOMETRICKÁ OPTIKA 10. Zobrazení tenkou spojkou Mgr. Marie Šiková OPTICKÉ JEVY
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
OPTIKA 09. Zobrazení lomem Mgr. Marie Šiková OPTICKÉ JEVY
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
OPTICKÉ JEVY OPTIKA 13. Vady oka Mgr. Marie Šiková
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Vyvození a procvičení učiva
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lupa
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Transkript prezentace:

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar Špalová Název DUM: Jednoduché výpočty – rozptylky Číslo DUM: V Y_32_INOVACE_01SpB12 Anotace: V této prezentaci je uvedeno 12 jednoduchých příkladů na výpočet jednotlivých veličin ze zobrazovací rovnice čočky a z rovnice pro příčné zvětšení. Je zaměřena na rozptylky. Při kliknutí na nesprávnou odpověď uvedenou u otázky na každém snímku se ozve „ošklivé“ zabzučení, při kliknutí na správnou odpověď se zobrazí snímek s další otázkou. V posledním snímku je možno při kliknutí na obrázek reproduktoru přehrát krátkou znělku pro zpestření úspěšného absolvování testu. Tato prezentace a prezentace DUM VY_32_INOVACE_01SpB13 Jednoduché výpočty – spojky tvoří úzce spjatou dvojici pro procvičení jednoduchých výpočtů ze zobrazovací rovnice čočky a ze vztahů pro příčné zvětšení čočky zábavnou formou. Při použití obou prezentací si žáci uvědomí odlišnosti při výpočtech pro spojky a rozptylky. Prezentaci lze využít jak ke společnému tak i individuálnímu opakování žáků při hodině, je ji možno použít i k domácí přípravě žáků. Vytvořeno: prosinec 2013

Jazyk: Očekávaný výstup: Speciální vzdělávací potřeby: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Druh aktivity: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Typická věková skupina: Celková velikost: Zdroje: Čeština Fyzika Žádné Rozptylky, zobrazovací rovnice, test Prezentace Kombinované Žák Středoškolské odborné 16 – 19 let 468 kB Svoboda, Emanuel a kol. Přehled středoškolské fyziky. 1.vyd. SPN Praha 1991 Terábek, Pavol. Odmaturuj! z fyziky. 2.vyd. Didaktis 2004 Obrázky a zvuk poskytl Microsoft Office Autorem textů a animací je Mgr. Dagmar Špalová

12 jednoduchých výpo č t ů ze zobrazovací rovnice a ze vztah ů pro p ř í č né zv ě tšení Čočky - rozptylky

1) Určete předmětovou vzdálenost předmětu zobrazovaného rozptylkou s ohniskovou vzdáleností -4 cm, jestliže jeho obraz vznikne ve vzdálenosti 3 cm před rozptylkou?

2) Rozptylkou s ohniskovou vzdáleností -7cm zobrazujeme předmět umístěný ve vzdálenosti 3cm před ní. Určete obrazovou vzdálenost.

3) Určete příčné zvětšení rozptylky, je-li výška předmětu v ní zobrazovaného 1cm a výška vzniklého obrazu 0,2cm?

4) Určete příčné zvětšení rozptylky, vznikne-li obraz předmětu umístěného ve vzdálenosti 3cm před rozptylkou ve vzdálenosti 1cm před rozptylkou?

5) Určete příčné zvětšení rozptylky s ohniskovou vzdáleností -6cm, vznikne-li obraz předmětu v ní zobrazovaného ve vzdálenosti 1,5cm před rozptylkou?

6) Určete příčné zvětšení rozptylky s ohniskovou vzdáleností -2,5cm, je-li zobrazovaný předmět ve vzdálenosti 9cm před rozptylkou.

7) Určete výšku předmětu zobrazovaného rozptylkou, je-li příčné zvětšení rozptylky 0,3 a výška vzniklého obrazu 0,2cm?

8) Určete ohniskovou vzdálenost rozptylky s příčným zvětšením 0,5, vznikne-li obraz předmětu v ní zobrazovaného ve vzdálenosti 2cm před rozptylkou.

9) Určete ohniskovou vzdálenost rozptylky s příčným zvětšením 0,8 víme-li, že předmět v ní zobrazovaný je ve vzdálenosti 3cm před rozptylkou.

10) Do jaké vzdálenosti před rozptylku musíme umístit předmět, víme-li, že ohnisková vzdálenost rozptylky je -4cm, má-li být vzniklý obraz dvakrát menší než předmět?

11) Určete obrazovou vzdálenost rozptylky s ohniskovou vzdáleností -3cm, jestliže je vzniklý obraz pětkrát menší než předmět.

12) Rozptylkou s příčným zvětšením 0,3 zobrazujeme předmět výšky 7mm. Určete výšku obrazu.

KONEC