Kompostování Vyrobila g2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam organické hmoty v půdě
Advertisements

Kompostování - nejen na zahradě
Bioodpad na GVP.
Půdy:.
Zařízení pro měření optimálního průběhu kompostovacího procesu
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
Mohou nám být mikrobi prospěšní?!?
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Lipidy estery alkoholů a vyšších mastných kyselin
Lipidy estery alkoholů a vyšších mastných kyselin.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva organická Kód VM:
Vztahy mezi živočichy a rostlinami
technologie využití biomasy
Planeta Země – Pedosféra
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
Charakteristika ekosystému
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Pedosféra.
Jak je to s odpady ?.
Lesnická geologie a pedologie
Sloučeniny v organismech
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
PEDOSFÉRA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
LESNÍ PATRA.
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Pedosféra 1 Igor Dostal.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
01.5 Produkce hnoje, močůvky, výroba kompostu Ing. Magda Pavezová
PŮDA Půda zabírá jen malé množství na povrchu Země.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
RYBNÍK JAKO CELEK.
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
Co jsme již poznali.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Gymnázium pro 21. století Autor: Mgr. Radek Malý Název materiálu: Kompostování Označení materiálu:
Dětáková Eliška Kholová Kristýna Nováková Andrea Pavlíčková Soňa Pavlíčková Markéta.
Bakterie. Malé organismy viditelné jen pomocí mikroskopu. Jsou to jednobuněčné organismy – jejich tělo je tvořeno jen jednou buňkou. Jsou jednodušší a.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 4 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Kompostování Vyrobila g2.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Průmyslové kompostování: dostupné technologie a jejich vlastnosti
Pedosféra.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Jak zlepšit – jak změnit – lze vytvořit půdu „novou“?
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Komposty a kompostování
Pedosféra = půda na Zemi
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Půdy.
Transkript prezentace:

Kompostování Vyrobila g2

Co to vůbec kompost je??!! organický prostředek pro zlepšení půdy obsahující organické látky a rostlinné živiny získaný řízeným biologickým rozkladem směsi sestávající zejména z rostlinných zbytků

Co se děje v kompostu Když je vlhkost a teplota optimální, organická hmota se rychle rozkládá a dále se rozkládají živé organismy. Např. :houby, řasy, kvasinky, bakterie, roztoči, červi, a mnoho dalších drobných živočichů. Souběžně s rozkladem se zároveň vytvářejí nové sloučeniny. Organický odpad se přeměňuje na složité látky trvalého humusu. Organická hmota se mění na kyprou zeminu.

Materiál nevhodný na kompostování druhotné suroviny problémové látky další kovy barvy prach z vysavačů plasty staré léky rostliny napadené chorobami*, oddenkaté plevele* a plevele s vyzrálými semeny* sklo staré oleje textil baterky masné a mléčné výrobky* čistý papír chemické prostředky kosti

Materiály vhodné pro domácí kompostování odpad z kuchyně odpad ze zahrady jiné organické odpady potraviny květy popel ze dřeva zbytky jídel pokosená tráva hobliny a piliny zbytky zeleniny a ovoce posekané či rozdrcené větve hnůj čaj, kávový výluh listí tráva* potravinami znečištěný papír ovoce, zelenina

Co patří do kompostu?!?!

Kompostéry Hromada Zásobníky Dřevěné zásobníky Betonové a kamenné zásobníky  Zásobník z pletiva Plastové zásobníky kovové zásobníky

Základní pravidla pro správné domácí kompostování Do spodu kompostu hrubý a vzdušný materiál, který by neměl chybět i ve vyšších vrstvách (větvičky, sláma, suché rostliny…) Mícháme vlhké se suchým Mícháme"zelené s hnědým" - dusíkaté s dřevnatým Porézní materiál s hutným Hrubší materiál je dobré nadrtit K rychlejšímu a kvalitnějšímu kompostování přidáváme zralý kompost nebo zeminu Nezapomínejme kontrolovat vlhkost Nic nezkazíme, když kompost překopeme častěji Ze špatných surovin nemůže být dobrý kompost

Základní podmínky pro kompostování vstupní materiál musí obsahovat organické látky pro výživu mikroorganismů (půdních bakterií, hub, červů, žížal atd.) a to v poměru C:N (uhlíku a dusíku) = 30:1 vlhkost materiálu udržovat 50 – 60 % materiál je nutno míchat a tím umožnit dostatečný přístup kyslíku. hrubší suroviny je vhodné podrtit na malé části pro urychlení procesu kompostování přidat v malém množství půdy či hotového kompostu

Proč kompostovat? Například: Humus v kompostu zvyšuje odolnost půdy proti okyselení. Živiny vázané v humusu se uvolňují do půdy postupně a tím zabezpečují dlouhodobou výživu rostlin. Organická hmota dokáže vázat těžké kovy a tím omezuje jejich příjem rostlinami, snižuje obsah dusičnanů. Kompost může v mnoha případech nahradit rašelinu, jejíž zásoby jsou omezené.

Kompostér Kompostér naší školy Kompostér – je ideální pomocník při kompostování. Je vyroben z recyklovaného plastu, nádoba kompostéru nemá dno (z důvodu volného styku s půdou a přístupu mikroorganismům, červů a žížal). Je opatřen víkem s otočným ventilem pro regulaci prostupu vzduchu, bočními dvířky pro vyjímání kompostu a otvory sloužícími k provzdušňování.