projektu „Škola na dotek“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzděláváme pro budoucnost
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Využití cloudových služeb ve školství
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA PŘI SANATORIU EDEL ZLATÉ HORY
Představení zajímavých projektů OPVK
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji Pracovní schůzka koordinátorů ZŠ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Evropské projekty v oblasti matematiky, přírodovědných a technických předmětů Barbora Grečnerová
ÚVODNÍ WORKSHOP Ostrava.  Cílem projektu je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků základních škol s využíváním ICT ve výuce,
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Obor informační technologie
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
1. Gymnázium Oty Pavla Základní údaje
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Google Apps Kateřina Macháčková EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69,
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Ing. František Hůlka lektor webináře pro ICT metodiky
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
ICT – Informační a komunikační technologie Ing. Libor Měsíček, Ph.D. CN460
ÚVODNÍ WORKSHOP Brno.  Cílem projektu je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků základních škol s využíváním ICT ve výuce,
Úvodní webinář pro ICT metodiky Mentoři: Ing. František Hůlka, Mgr. Miroslav Šucha.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Dotkněte se inovací OP VK 51 CZ.1.07/1.3.00/
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KA 01 Radek Švehla Manažer KA 01
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Hlavní partner:Partneři: Cyklus vzdělávání ITuniverzita.cz Ing. František Hůlka Mgr. Miroslav Šucha : Úvod – zahájení cyklu vzdělávání.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
Vazba na Operační programy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Název operačního programu:
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Statutární město Ostrava
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Pracovní setkání středních škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

projektu „Škola na dotek“ VítÁME VÁS I. Konference projektu „Škola na dotek“ 28. 1.2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 strana 1

projektu „Škola na dotek“ I. Konference projektu „Škola na dotek“ 28. 1.2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Moderuje: Ing. Luděk Heinz Výkonný ředitel BOXED, s.r.o. tel. +420 222 268 507 Lheinz@boxed.cz strana 1

strana 1

PhDr. Ondřej Balatka Ph.D. ÚVODNÍ SLOVO Představení projektu 28. 1.2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Autor: PhDr. Ondřej Balatka Ph.D. Radní pro školství Městské částí Praha 6 obalatka@praha6.cz strana 1

Unikátní projekt zavádění tabletů do škol PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D ŠKOLA NA DOTEK Unikátní projekt zavádění tabletů do škol 28. 1.2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Autor: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D Supervizor projektu Škola na dotek ondrej@neumajer.cz strana 1

Vzdělávání v rámci projektu Poznatky a zkušenosti, akreditace MŠMT, metodika, DUMy. 28. 1.2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Autor: RNDr. Robert Gamba tel. +420 739 541 504 rgamba@itveskole.cz strana 1

Vzdělávání v rámci projektu OBSAH PREZENTACE Specifika projektu Škola na dotek 3 Cíle vzdělávání 4 Cílové skupiny 5 Rozdělení podle profesí Rozdělení podle platforem Zvláštnosti jednotlivých řešení 6 Od zadání k akreditaci 12 Základní poznatky z řešení 13 Náš příspěvek ke vzdělávání 14 Závěr 15 strana 2

Specifika projektu Škola na dotek Vzdělávání v rámci projektu Specifika projektu Škola na dotek Výjimečnost projektu, unikátní spojení techniky a vzdělávání… Obtížnost zadání Několik zájmových skupin Široké zastoupení cílových skupin vzdělávání 3 profese, šest odborností 3 rozdílné technické platformy Zcela nové přístupy v oblasti použití metod vzdělávání v oblasti samotné učitelské práce strana 3

2. Cíle vzdělávání Vzdělávání v rámci projektu Seznámení pedagogů s novými prostředky ICT Využívání digitálních technologií (zejm. tabletů a dotykových zařízení) ve vzdělávání Vzdělávání pedagogů v didaktických metodách práce s ICT Přidaná hodnota Dvě základní kompetence Odborná (práce s ICT a didaktika) Osobnostní (změna přístupu) strana 3

3. Cílové skupiny Vzdělávání v rámci projektu Podle profesí Učitelé, ředitelé a ICT koordinátoři Podle platforem Windows 8, Android, iPad Učitelé podle aprobací 6 aprobačních skupin (1. stupeň, český jazyk, cizí jazyk, matematika, humanitní a přírodovědné předměty) strana 3

4. Zvláštnosti jednotlivých řešení Vzdělávání v rámci projektu 4. Zvláštnosti jednotlivých řešení Výjimečnost projektu, unikátní spojení techniky a vzdělávání… Učitelé Vzdělávání pedagogů v didaktických metodách práce s ICT, zejména s tablety 6 profesních skupin, 3 platformy, 12 škol Prezenčně 4 x 4 hod., on-line 2 x 1 hod. (webináře) strana 3

Vzdělávání v rámci projektu Práce s technikou a prostředím Aplikace pro danou platformu Interaktivní didaktické techniky Začlenění poznatků do výuky Učitelé strana 4

Vzdělávání v rámci projektu Ředitelé Řízení změny zavádění ICT, vhodné postupy integrace ICT do vzdělávání Prezenčně 2 x 4 hodiny strana 4

Vzdělávání v rámci projektu Ředitelé Ředitel jako vedoucí organizace Osobnost a úloha ředitele, technické aspekty ICT, plánování, technologií, licencování, Ředitel jako pedagog a metodik Didaktické postupy a interaktivní metody vzdělávání, aspekty ICT ve výuce, bezpečnost práce strana 4

Vzdělávání v rámci projektu Koordinátoři ICT Zajišťování metodické podpory Prezenčně 4 x 4 hodiny strana 4

Vzdělávání v rámci projektu Koordinátoři ICT Zásady plánování, řízení změny, řízení školní sítě Vybavení pro infrastrukturu, cloudová řešení Sdílení DUM, komunikace školy s okolím, bezp. v prostředí internetu Moderní on-line způsoby výuky strana 4

5. Od zadání k akreditaci Vzdělávání v rámci projektu První setkání: 27. 9. 2013 Zpracování vzdělávacích programů: říjen (ředitelé, učitelé, zřizovatel, supervizor, MŠMT) Podání žádosti o akreditaci: 16. 10. 2014 Rozhodnutí: Č.j.: MSMT- 42815/2013-1-865, ze dne 3. 12. 2013 Zadání bylo splněno Průběžná úprava vzdělávání, aktualizace, změny, termíny... strana 3

6. Základní poznatky z řešení Vzdělávání v rámci projektu 6. Základní poznatky z řešení Samotná snaha nestačí Nejde jen o technické řešení, jde o proces řízení lidských zdrojů Projekt plné míře naplňuje principy řízení změny řízení organizace učitelská profese komunikace školy navenek Časová dotace vzdělávání strana 3

7. Náš příspěvek ke vzdělávání Vzdělávání v rámci projektu 7. Náš příspěvek ke vzdělávání Zkušenosti ze DVPP v oblasti pedagogických pracovníků Poskytnutí nástrojů pro DVPP a výuku na školách strana 3

“Projekt plné míře naplňuje principy řízení změny“ Název prezentace (Arial Black 32pt) “Projekt plné míře naplňuje principy řízení změny“ Jde o dlouhodobý proces, nikoliv jednorázový krok… strana 5

Vzdělávání v rámci projektu Škola na dotek Poznatky a zkušenosti, akreditace MŠMT, metodika, DUMy. DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: RNDr. Robert Gamba tel. +420 739 541 504 rgamba@itveskole.cz strana 6

Přestávka 9.20 - 9.35 strana 6

Infrastruktura projektu Škola na dotek Technické aspekty projektu Škola na dotek, bezpečná Wi-Fi infrastruktura, efektivní výuka s tablety, cloudová řešení 28. 1. 2014, ZŠ Bílá, Praha 6 Autor: Ing. František Hůlka fhulka @ boxed.cz strana 1

Infrastruktura projektu OBSAH PREZENTACE (1) Technické aspekty projektu Škola na dotek Oblasti pokryté technologiemi projektu Začlenění do stávající ICT infrastruktury školy Bezpečná Wi-Fi infrastruktura Spolehlivé pokrytí Wi-Fi připojením Bezpečné a řízené připojení k internetu Efektivní výuka s tablety Prezentace výuky pedagoga Řízení (ovládání) PC / tabletů žáků strana 2

Infrastruktura projektu OBSAH PREZENTACE (2) 4. Cloudová řešení Microsoft Office 365 pro školy Google Apps pro školy 5. Semináře pro ICT koordinátory Podpora komunity ICT koordinátorů škol Prahy 6 Výměna informací a zkušeností strana 2

Technické aspekty projektu Škola na dotek Infrastruktura projektu Technické aspekty projektu Škola na dotek Návrh a technická realizace projektu Škola na dotek pokrývá všechny potřebné prvky pro výuku v tabletové třídě: Realizace projektu je ve většině škol tvořena: Dodávkou 20 – 30 ks tabletů Operační systém tabletů je (dle volby školy) jeden ze systémů Google Android Apple iOS Microsoft Windows 8 (8.1) strana 3

Infrastruktura projektu Důležitými komponenty projektu jsou i další technická zařízení: Wi-Fi aktivní prvky pro vybudování lokální Wi-Fi sítě v tabletové učebně, případně rozšíření stávající školní sítě Zařízení a nástroje pro prezentaci práce pedagoga nebo jednotlivých žáků před celou třídou Zařízení pro přenášení, dobíjení a synchronizaci tabletů strana 3

2. Bezpečná Wi-Fi infrastruktura Infrastruktura projektu 2. Bezpečná Wi-Fi infrastruktura Rozhodující technologií tabletových tříd je spolehlivá Wi-Fi konektivita. Mezi důležité základní vlastnosti Wi-Fi sítí nejen pro práci s tablety patří: Dostatečné pokrytí a kapacita Možnost pokročilé konfigurace Wi-Fi sítí definice více sítí (učitelé, žáci, hosté školy) omezení „veřejné“ žákovské sítě dočasný přístup pro hosty školy, školení apod. Možnost monitoringu a správy provozu strana 3

Infrastruktura projektu Projektem dodávané Wi-Fi přístupové body zajišťují dostatečné pokrytí a kapacitu připojení buď pouze v učebně zvolené pro práci s tablety nebo zajišťují rozšíření stávající Wi-Fi sítě Optimálně rozšířená a konfigurovaná Wi-Fi síť: pokrývá většinu budovy školy (umožňuje využití tabletů ve více učebnách) zajistí vyhrazenou konektivitu pro tabletovou učebnu (omezí jiné aktivity ve Wi-Fi síti, např. „veřejný“ přístup pro žáky) blokuje nevhodné webové stránky umožňuje řídit připojení k internetu strana 3

Infrastruktura projektu strana 3

3. Efektivní výuka s tablety Infrastruktura projektu 3. Efektivní výuka s tablety Efektivní výuku s tablety pomáhají realizovat zařízení a aplikace pro připojení tabletu učitele k dataprojektoru a zobrazení jeho práce s tabletem, zobrazení práce žáků a vzájemná interakce: pro tablety iOS technologie Apple TV pro tablety Android a Windows technologie Miracast, případně SW aplikace pro classroom management (Acer Classroom Manager, NetSupport School, DisplayNote, Radix SmartClass a jiné) strana 3

Infrastruktura projektu Pokročilé SW nástroje pro řízení výuky umožňují: Simultánní zapnutí všech tabletů/PC ve třídě Operativní „zamknutí“ tabletů/PC pro udržení pozornosti Omezení přístupu na některé webové stránky a aplikace Úspora času simultánním spuštěním aplikací nebo webových stránek na pracovní ploše všech studentů Monitorování všech činností studentů v reálném čase Předvedení učiva zobrazením obrazovky učitele Snadné sdílení obsahu pracovní plochy se studenty Testování znalostí studentů strana 3

4. Cloudová řešení Infrastruktura projektu Při práci s tablety v on-line prostředí je vhodné (a při odlišnosti OS tabletů a stávající školní infrastruktury v podstatě i nutné ) využívat moderní formy a nástroje pro komunikaci, ukládání a sdílení dat – on-line systémy označované jako „Cloudové systémy a aplikace“. Výhody: Dostupné vždy a odevšad, nezávislé na platformě tabletu Mimořádná kapacita pro ukládání dat (cca 30–50GB/uživatele) Nulové náklady na HW, SW, zabezpečení, údržbu, … Snadná správa Největší světové služby jsou pro školy ZDARMA: Microsoft Office 365 pro školy Google Apps pro vzdělávání strana 3

Microsoft Office 365 pro školy Infrastruktura projektu Microsoft Office 365 pro školy E-mail a kalendáře Webové konference Zasílání rychlých zpráv Ukládání a sdílení souborů Týmové weby Office Web Apps strana 3

Google Apps pro vzdělávání Infrastruktura projektu Google Apps pro vzdělávání strana 3

4. Semináře pro ICT koordinátory Infrastruktura projektu 4. Semináře pro ICT koordinátory Cyklus seminářů pro ICT koordinátory (správce) ze škol Prahy 6, hlavní cílem seminářů je: zvýšit odborné kompetence ICT koordinátorů v technických znalostech týkajících se zavádění tabletů do výuky diskutovat a sdílet praktické zkušenosti z průběhu projektu pomoci zavádět další vhodné technologie (např. cloudové systémy) vytvořit komunitu ICT koordinátorů a správců škol Prahy 6 nastartovat vzájemnou dlouhodobou spolupráci ICT koordinátorů a správců strana 3

Infrastruktura projektu DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: Ing. František Hůlka fhulka @ boxed.cz strana 6

Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách Výuka s iPady s OS iOS Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách 28. 1. 2014 , ZŠ a MŠ, Praha 6, Bílá 1 Autor: Mgr. Iva Landgráfová Základní škola a Mateřská škola Praha 6, Bílá 1 landgrafova@zsbila.cz strana 1

Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách Výuka s iPady s OS iOS Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: Mgr. Iva Landgráfová Základní škola a Mateřská škola Praha 6, Bílá 1 landgrafova@zsbila.cz strana 6

Výuka s tablety s OS Android Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách 28. 1. 2014 , ZŠ a MŠ, Praha 6, Bílá 1 Autor: Mgr. Alena Vlachová Základní škola Hanspaulka a Mateřská škola Kohoutek, Praha 6, Sušická 29 alena.vlachova@zshanspaulka.cz strana 1

Výuka s tablety s OS Android Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: Mgr. Alena Vlachová Základní škola Hanspaulka a Mateřská škola Kohoutek, Praha 6, Sušická 29 alena.vlachova@zshanspaulka.cz strana 6

Výuka s tablety s OS Windows Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách 28. 1. 2014 , ZŠ a MŠ, Praha 6, Bílá 1 Autor: Mgr. Jan Žák Základní škola a Mateřská škola Petřiny-jih j.zak@petrinyjih.cz strana 1

Cíle projektu OS Windows 8 Postupné zavedení výuky s tablety do předmětů: Matematika Přírodní vědy Cizí jazyky 1. stupeň strana 2

Realizace projektu OS Windows 8 Vybavení učebny fyziky a učebny matematiky: 32 tabletů Učitelský notebook Nabíjecí skříň PASCO měřící přístroje Pokrytí sítí Wi-Fi strana 3

Systém Windows 8 – S čím jsme bojovali OS Windows 8 Systém Windows 8 – S čím jsme bojovali Licenční politika Množství, kvalita a jazykové mutace aplikací Synchronizace zařízení Uspořádání dlaždic Připojení k Wi-Fi strana 4

Systém Windows 8 – Co nás mile překvapilo OS Windows 8 Systém Windows 8 – Co nás mile překvapilo Psaní dotykem Možnost práce ve dvou aplikacích zároveň Kvalita aplikací Intuitivní a pohodlné ovládání strana 5

K čemu tablety využíváme OS Windows 8 K čemu tablety využíváme Fyzika: Měřící pokusy pomocí nástrojů PASCO Měření teploty a export dat do grafu Identifikace magnetických pólů strana 6

K čemu tablety využíváme OS Windows 8 K čemu tablety využíváme Matematika: Cvičení nadaných žáků - on-line webové aplikace Řešení úkolů pomocí aplikací Procvičování pomocí aplikací Zkoumání a ověřování matematických závislostí On-line pracovní sešit, učebnice strana 7

Využívané aplikace OS Windows 8 www.onlinecviceni.cz: Procvičení látky prvního i druhého stupně Kategorizace dle ročníku potom dle látky Kontrola výsledku včetně správného řešení Možnost využití psací klávesnice strana 8

Využívané aplikace OS Windows 8 iMath: Procvičení látky prvního i druhého stupně Možnost různých typů cvičení Nevýhodou anglické prostředí strana 9

Využívané aplikace OS Windows 8 MathPack + SmartNotebook: Procvičení látky druhého stupně Různé obtížnosti Využití duální obrazovky Nevýhodou anglické prostředí strana 10

Využívané aplikace OS Windows 8 Geogebra: Multiplatformní Zdarma Dynamické rýsování Ukázka matematických závislostí a pravidel Řešení pro slabší žáky strana 11

Výuka s tablety s OS Windows Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: Mgr. Jan Žák Základní škola a Mateřská škola Petřiny-jih j.zak@petrinyjih.cz strana 6

Projekt CREATIVE CLASSROOMS LAB Dům zahraniční spolupráce 28. 1. 2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Autor: Barbora Grečnerová barbora.grecnerova@naep.cz euncr@naep.cz strana 1

Přestávka 11.30 - 11.45 strana 6

Tablety ve výuce z pohledu ředitele PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D ŠKOLA NA DOTEK Tablety ve výuce z pohledu ředitele 28. 1.2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Sál A Moderuje: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D Supervizor projektu Škola na dotek ondrej@neumajer.cz Plánování a řízení změny Bezpečnost na internetu Prezentace rodičům – jak vnímají tablety? Spolupráce s rodiči Kam až ICT ve vzdělávání pustíme (nastřelování čipů?) Autorské práva - sdílejme nebo ne?… Využití sociálních sítí - bezpečnost, soukromí Závislost na ICT strana 1

Tablety ve výuce z pohledu učitele ŠKOLA NA DOTEK Tablety ve výuce z pohledu učitele 28. 1.2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Hlavní sál Autor: RNDr. Robert Gamba tel. +420 739 541 504 rgamba@itveskole.cz Kdy v hodině tablety využít? Komunikace se žáky mimo vyučování? Dáváte k dispozici svůj mobil? Profil učitele na sociálních? Sdílíte své materiály? Interaktivní metody výuky – tipy, triky… Nebýt frontální s tablety… strana 1

Tablety ve výuce z ICT správce a koordinátora ŠKOLA NA DOTEK Tablety ve výuce z ICT správce a koordinátora 28. 1.2014, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Sál B Autor: Ing. František Hůlka fhulka@itveskole.cz   Očekávání škol z 2. vlny o   Na co se nejvíce těšíte? §  Proč? o   Co se chystáte na tabletech s dětmi nejvíce dělat? -          A jak už to jinde funguje? à Zkušenosti z 1. vlny o   = inspirace pro školy z druhé vlny a odjinud o   = poučení pro jiné školy z 1. vlny o   SW + obsah §  S čím nejvíce pracujete / učitelé pracují? §  S jakými materiály? ·         Kde je ukládáte? ·         Jak je do tabletu dostanete? §  Aplikace? ·         Kde je berete? ·         Jak platíte? ·         Jak licencujete? o   HW §  Odolnost §  Přenášení? Stěhování žáků za tablety? §  Jak se s tím žákům pracuje? ·         Co je pro ně nejtěžší / špatné? ·         Co jim jde nejlépe? §  Výdrž baterie? ·         Jak dobíjejí? Kde? Jak často? Jak dlouho? §  Mají nějaké poruchy? ·         Něco žáci rozbili? ·         Jak předcházejí poškození žáky? o   Konektivita? §  Kde všude tablety používáte? ·         = kde je pro tablety Wi-Fi? ·         Je společná se školní Wi-Fi? ·         Uvažujete změnu? o   Co nutně potřebujete dokončit / dodělat / doplnit / změnit? o   Co Vám na práci s tablety nejvíce nevyhovuje / vadí? strana 1