EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

Název Generativní orgány rostlin – Plody Předmět, ročník
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Digitalizace výuky Příjemce
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Vzdělávací obor: Matematika
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PLOD.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Listy, květy a plody rostlin
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Plod (fructus).
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XVI _ ČJS, DUM 6
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Morfologie rostlin – plod
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Plody.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
PLODY.
SEMENA A PLODY.
Rostliny.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Plod. Plodenství. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
generativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 3.4.2017 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. XIII Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XIII _ SPř, DUM č.10 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodovědný seminář Název: Semena a plody Autor: Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je

Název: Semena a plody Autor: Ing. Andrea Hojková Stručná anotace: Prezentace je určená k výkladu učiva, vysvětluje žákům základní rozdělení semen a plodů, jejich rozšiřování a význam pro člověka. Metodické zhodnocení: Prezentace byla odpilotována 16.2.2012 v přírodovědném semináři pro 8. a 9. třídy. Časová dotace materiálu je 1 vyučovací hodina a je vhodný i pro žáky s SVP. Formu zápisu lze v prezentaci vyznačit změnou řezu písma.

SEMENA A PLODY

OSNOVA ÚVOD DĚLENÍ PLODŮ ROZŠIŘOVÁNÍ PLODŮ A SEMEN VÝZNAM SEMEN A PLODŮ PRO ČLOVĚKA VÍŠ, ŽE…. ZAŘADÍŠ PLODY?!

SEMENA JSOU VOLNÁ NEBO ULOŽENÁ V DUŽNATÝCH NEBO SUCHÝCH PLODECH PLOD VZNIKÁ PŘEMĚNOU SEMENÍKU (PESTÍKU) OPLODÍ VZNIKÁ ZE STĚNY SEMENÍKU A JE NA POVRCHU PLODU PODLE TYPU OPLODÍ MÁME PLODY DUŽNATÉ A SUCHÉ

PLODY DUŽNATÉ MAJÍ MĚKKÉ OPLODÍ, VĚTŠINOU TROJVRSTVÉ (VNĚJŠÍ TENKÁ VRSTVA, STŘEDNÍ DUŽNATÁ A VNITŘNÍ BLANITÁ NEBO ZTVRDLÁ) MALVICE – JABLKO, HRUŠEŇ

PECKOVICE – „PECKOVINY“ – TŘEŠEŇ, ŠVESTKA, MERUŇKA, BROSKEV, VIŠEŇ,….

BOBULE – MNOHOSEMENNÉ PLODY RYBÍZU, ANGREŠTU, RAJČE, PAPRIKA,…

PLODY SUCHÉ MAJÍ TVRDÉ OPLODÍ , KOŽOVITÉ NEBO DŘEVNATÉ SUCHÉ PLODY DĚLÍME NA PUKAVÉ – JEJICHŽ OPLODÍ PO DOZRÁNÍ SAMOVOLNĚ PRASKÁ A SEMENA (VÍCESEMENNÉ) SE UVOLŇUJÍ A NEPUKAVÉ - JEDNOSEMENNÉ, PO DOZRÁNÍ ZŮSTAVAJÍ V OPLODÍ

SUCHÉ PUKAVÉ PLODY – VÍCESEMENNÉ LUSK (HRÁCH, FAZOL) MĚCHÝŘEK (Z KVĚTŮ BLATOUCHU) TOBOLKA (MÁK SETÝ – MAKOVICE) ŠEŠULE (BRUKEV ŘEPKA OLEJKA) ŠEŠULKA (KOKOŠKA PASTUŠÍ TOBOLKA) TVRDKA(HLUCHAVKA)

SUCHÉ NEPUKAVÉ PLODY – JEDNOSEMENNÉ NAŽKA (SLUNEČNICE, JASAN) OBILKA (TRAVINY – OBILNINY- PŠENICE,..) OŘÍŠEK ( Z KVĚTŮ LÍSKY OBECNÉ)

PLODY MOHOU NA ROSTLINĚ VYRŮSTAT SAMOSTATNĚ NEBO VYTVÁŘÍ SOUBORY PLODENSTVÍ = SOUBOR PLODŮ Z KVĚTENSTVÍ (FÍKY, RÉVA VINNÁ)

SOUPLODÍ = SOUBOR PLODŮ Z JEDNOHO KVĚTU (MĚL VÍCE PESTÍKŮ) SOUPLODÍ PECKOVIČEK (MALINÍK, OSTRUŽINÍK) SOUPLODÍ NAŽEK (JAHODNÍK)

ROZŠIŘOVÁNÍ VĚTREM (CHMÝR U PAMPELIŠKY, KŘÍDLA U JAVORU) PŘICHYCENÍ NA TĚLE ŽIVOČICHŮ (HÁČKY LOPUCHU) JAKO POTRAVA PŘES ZAŽÍVACÍ TRAKT (DUŽNATÉ PLODY) ČLOVĚK

VÝZNAM VELKÝ HOSPODÁŘSKÝ VÝZNAM – KONZUMACE PLODŮ JAKO OVOCE A ZELENINA ZDROJ OLEJE (OLIVOVÝ, ŘEPKOVÝ, SLUNEČNICOVÝ,…) TEXTILNÍ PRŮMYSL (BAVLNÍK) VÝROBA NÁPOJŮ (KÁVOVNÍK, KAKAOVNÍK, CHMEL)

VÍŠ, ŽE… ANANAS JE PLODENSTVÍ, VZNIKLÉ Z MNOHOKVĚTÉHO KVĚTENSTVÍ. NA JEHO STAVBĚ SE KROMĚ SEMENÍKŮ PODÍLEJÍ TAKÉ OKVĚTNÍ OBALY, LISTENY A HLAVNÍ STONEK KVĚTENSTVÍ. „VLAŠSKÉ OŘECHY“, PLODY OŘEŠÁKU KRÁLOVSKÉHO, NEJSOU VE SKUTEČNOSTI OŘÍŠKY, ALE PECKOVICE.

MEZI NEJTĚŽŠÍ PLODY PATŘÍ PLODY TYKVÍ – NEJVĚTŠÍ „DÝNĚ“ VÁŽÍ I PŘES 200 KG. ZAJÍMAVÝ ZPŮSOB ŠÍŘENÍ MAJÍ NETÝKAVKY. DOTKNE-LI SE HMYZ NEBO NĚKDO JEJICH ZRALÝCH PLODŮ (TOBOLEK), DÍKY VNITŘNÍMU NAPĚTÍ PRASKAJÍ A SEMENA JSOU „VYSTŘELENA“ AŽ DO METROVÉ VZDÁLENOSTI.

ZAŘADÍŠ PLODY?!

ZAŘADÍŠ PLODY?!

POUŽITÁ LITERATURA ČABRADOVÁ, V. Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň : Nakladatelství Fraus, 2005. ISBN 80-7238-424-4. s. 78 - 79. Obrázky poskytl Microsoft