Organizace táborů a soustředění pro žactvo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
Advertisements

Letní škola instruktorů Malé Svatoňovice
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Základy sportovního tréninku mládeže
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
FLORBAL pro trenéry navazuje na seminář „Florbal pro pedagogické pracovníky“ Lektor: Tomáš Hradil.
Výuka probíhá metodou řízené diskuse. V první části se věnujeme přirozeným rozdílům, které charakterizují sport mužů a sport žen, ve druhé se věnujeme.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Když lesní sprint, tak jak? Šternberk Tomáš Novotný ZLH.
KOMUNIKACE A KOOPERACE VE FOTBALE
ZKUŠENOSTI S PRACÍ V MONITOROVACÍCH VÝBORECH Petra Francová NROS
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
věkové zvláštnosti v tréninku – sportovní hry v tréninku -
P EDAGOGICKÉ A VÝCHOVNÉ ASPEKTY TRENÉRSKÉ PRÁCE Ivo Konvička.
Příprava nejmladších věkových kategorií
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
Trenér a legislativa Petr Klimpl. Systém trenérů sekce OB Kvalifikační třídy trenérů trenér 1. třídy (T1) trenér 2. třídy (T2) trenér 3. třídy (T3)
Taktická příprava Michal Lehnert.
Specifická příprava na závod Aneb jak porazit stavitele a ne sám sebe.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Sdružení Podané ruce, o.s.
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Volejbalový tábor mládeže Sportovní klub K2 Dovolujeme si Vás pozvat na 5. ročník Volejbalového tábora mládeže. Akce se koná ve dnech 7. – 14. srpna.
CESTA VZHŮRU školení trenérů OBhotel Kouty OD ŽÁKŮ K JUNIORŮM ANEB(SNAD)
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Řízení sportovního tréninku
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Tvořivost ve hře a tréninku
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Psychologie pro sportovní praxi
Basketbalová pravidla
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Plavecká výuka v návaznosti na výkonnostní plavání Mgr. Daniel Jurák 2015.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Meath Local Sports Partnership - Committed to the development of sport in Meath Místní sportovní partnerství Meath.
Vítejte v klubu HC Bobři Valašské Meziříčí
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Program MŠMT VIII v roce 2017
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Profese trenéra.
Komunikace učitele se žáky
Metodicko – organizační normy
Charakteristika jednotlivých věkových období
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Sportovní gymnázium Pardubice JUDO Dašická Pardubice
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Specifika a požadavky těchto skupin
Transkript prezentace:

Organizace táborů a soustředění pro žactvo Petr Klimpl

Obsah přednášky Letní tábor Soustředění Jak připravit úspěšný o-tábor? Trenérský přístup a styly vedení u jednotlivých věkových kategorií Vedení družstev na letních táborech se zaměřením na OB Soustředění Příprava soustředění Průběh soustředění

Letní tábor se zaměřením na OB

Jak připravit úspěšný o-tábor? Odpovídající provozní zázemí Personální zabezpečení Programová náplň (LPU x Vidnava) Program ve družstvech Celotáborová hra Služby

Trenérský přístup a styly vedení Jak se liší trenérský přístup u dětí mladšího školního věku (6 až 11 let) a dětí staršího školního věku (12 až 15 let)?

Trenérský přístup v mladším školním věku Herní princip Schopnost koncentrace omezena – činnost musí být pestrá a obměňovaná Přejímání názorů druhých, dospělí autoritou – trenér by měl působit vlastním příkladem

Trenérský přístup v mladším školním věku II. Trenér by měl : působit na usměrnění spontánních pohybových aktivit k systematické pohybové přípravě rozvíjet koncentraci, posilovat vůli, formovat vlastnosti osobnosti, kolektivní cítění apod. zdůrazňovat také správnou životosprávu, hygienu a celkový denní režim

Trenérský přístup ve starším školním věku Taktní a diskrétní přístup Dobré řešit větší přestupky s určitým časovým odstupem Vyhýbat se ironii, nevystupovat příliš autoritativně Trenér spíše starším a zkušenějším přítelem, otevřeným a chápajícím

Trenérský přístup ve starším školním věku II. Vytváří se vztah ke sportu nejen jako ke hře, ale i „k určité činnosti, která se stává povinností, především tehdy, chce-li talentovaný jedinec v budoucnosti dosáhnout úspěchů“ => trenér by měl upevňovat zájem o sport, zajímat o životosprávu a denní režim svých svěřenců a vést je k lepšímu využívání času Princip individualizace

Vedení družstev na letních táborech se zaměřením na OB Rozdělení účastníků tábora do družstev dle věku a zkušeností s OB 10-14 členů ve družstvu, ideální sudý počet

Vedení družstev dětí mladšího školního věku Herní princip Bodování Motivace - dva hlavní úkoly motivace ve sportovní přípravě dětí: prožitkové – zažít legraci, hrát si, zažít něco, na co budu rád vzpomínat být úspěšný – moci srovnávat své síly a dovednosti s ostatními, umět něco, co ostatní nedokážou

Orientační tréninky pro nejmenší (6 až 8 let) Otestování znalostí a orientačních schopností jednotlivých dětí Vycházka s mapou Hvězdice (americké štafety) Dvou až tří kontrolové okruhy Jednoduchá klasická trať

Orientační tréninky pro starší děti (9 až 11 let) Hvězdice Paměťové hvězdice Americké štafety Okruhy Klasická trať Dvoukolový sprint Trénink s hromadným startem Scorelauf (paměťový scorelauf) MTBO Noční OB

Vedení družstev dětí staršího školního věku Od hry k povinnosti Pohlídat životosprávu (ponocování, konzumace alkoholu) Spíše demokratický styl vedení Dotazníček před začátkem tábora Diskuse před tréninky - vysvětlení cíle a smyslu tréninku, možné taktiky Po tréninku rozbor postupů a chyb Motivace

Programová náplň pro děti staršího školního věku Okruhy Paměťová sudá-lichá Trénink na vrstevnicové mapě Hagaby Dvoukolový sprint Paměťový scorelauf Klasická trať Skalní sprinty Švédské přeběhy Noční OB Azimuty = azimutové postupy na záchytnou linii MTBO Rogaining

Soustředění OB

Jak připravit pěkné soustředění Místo Odpovídající zázemí Personální zabezpečení Programová náplň

Příprava soustředění Mapy Povolení Rozvržení prostoru na tréninky SI ano či ne Druhy tréninků Náročnost pro účastníky

Průběh soustředění Stavba tratí v terénu Měření časů Kontrola činnosti v lese Nutnost improvizace Návaznost na logistiku

Děkuji za pozornost klimpl.petr@seznam.cz