GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření na mapách.
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Práce s mapou – určování azimutu
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Nonverbální úlohy - - pohyb Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
AUTOR: MgF. Ing. Petr Fiala ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Čína. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny,
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 20. Mechanické vlnění – příklady II.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Člověk a příroda Zeměpis Praktický zeměpis Azimutové soutěže ve třídě VY_32_INOVACE_05 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Obecně SG. Studenti se rozdělí na stejně početné.
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Obecně FG. Studenti se rozdělí na stejně početné.
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
11_Podobná zobrazení II Užití podobnosti
Matematika a její využití v geografii
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
AUTOR: MgF. Ing. Petr Fiala ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Nově industrializované státy. Studenti se rozdělí.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Práce s buzolou v terénu VY_32_INOVACE_03 Sada 6
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z šestého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Identifikátor materiálu: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_25.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_7 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Registrační číslo projektu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _628 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měření fyzikálních veličin – Měření času
Trasování lesních cest
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vrstevnice čára spojující místa se stejnou nadmořskou výškou
Kartografie a topografie
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se způsobem zaznamenávání nadmořské.
Výškopis, polohopis, popis VY_32_INOVACE_16 Sada 4
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
K ARTOGRAFIE – MĚŘÍTKO MAPY Autor: Hana Brýdlová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
P RÁCE S MAPOU VELKÉHO MĚŘÍTKA Autor: Hana Brýdlová.
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor RNDr. Běla Vobecká Číslo materiálu 1_2_ZMP_07 Datum vytvoření 9. 10. 2013 Druh učebního materiálu Prezentace a pracovní list k výkladu Ročník 1. ročník, seminář 3., 4. ročník Anotace Práce s topografickou mapou Klíčová slova azimut, vrstevnice, nadmořská výška Vzdělávací oblast Člověk a příroda - zeměpis Očekávaný výstup žák umí vyznačit cestu, jeli daný azimut a vzdálenost Zdroje a citace gymnázia</i>. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 1999, 32 s. ISBN 80-860-3435-6.

S SZ SV Z V JV JZ J Azimut je orientovaný úhel, který svírá směr k severu s určitým směrem (pochodová osa, směr k pozorovanému objektu, směr pohybu …), měří se ve směru pohybu hodinových ručiček Jaký azimut svírá cesta, jdeme-li a) na západ; b) na JV?

Do čtvercové sítě vyznačte cestu podle azimutů, začínáme v modrém bodě, každý krok znamená přesun do nejbližšího uzlového bodu sítě: 0°- 0°- 90°- 135°- 180°- 180°- - 270°- 270°- 270°- 45°

obr. v příloze – viz PL 5 kde v mapě je hřbet a kde údolí?

1.) po kolika metrech jsou vrstevnice? 2.) určete vzdálenost v mapě cesty z R do S, je-li m = 1 : 50 000 3.) jaké je převýšení mezi body R, S ? 4.) a) určete azimut při cestě z S do R? b) určete azimut při cestě z R do S? 5.) popište profil cesty a) z A do R a z R do S po vyznačené cestě ------ b) z R přímou cestou do B, jakou nadmořskou výšku má bod B?

řešení: 1.) po 20 m 2.) 2,5 km 3.) R (620m), S (390m) = 230m, 4.) a) z S do R azimut 300°; b) z R do S azimut 120° 5.) a) z A do R do kopce, z R do S z kopce, nejprve po hřbetě, pak údolím; b) přímou cestou z R do B z kopce, až těsně před B mírný kopec - nadmořská výška B 480 metrů

Topografická mapa - měření Základní mapa ČSSR 1 :50 000 - Vlašimsko 1.) určete, co možná nejpřesněji, délku lesní cesty okolo hory Velký Blaník od kóty 458 m k cestě od Křížova 2.) určete azimut cesty z V. Blaníku do Načeradce 3.) určete úhel silnic Křížov - Načeradec a Křížov - Pravonín 4.) z V.Blaníku půjdeme pod azimutem 210°přímou cestou a ujdeme 5,5 km; kam jsme došli ? 5.) popis cesty vrtulníkem: z V. Blaníku vzdušnou čarou 5,5 km pod azimutem 160°do místa A; z A do B vzdálenost 9 km, azimut 310°;určete místa A, B.

řešení: 1.) 2 750 metrů 2.) azimut 145° 3.) úhel 60° 4.) Zlaté Hory 5.) A = Daměnice, B = Zvěstov