Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření úhlů Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně, značí.
Advertisements

Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
1) Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Přijímací řízení pro školní rok 2014/15 Čtyřleté studium.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
9 CELÁ ČÍSLA
Sčítání a odčítání úhlů
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Nejmenší společný násobek
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Elektronická učebnice - I
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Zábavná matematika.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Přijímací řízení pro školní rok 2014/15 Osmileté studium.
Procenta.
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
Největší společný dělitel
Geometrická posloupnost
Charakteristiky polohy
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Elektronická učebnice - I
Nejmenší společný násobek
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
AZ - KVÍZ Procvičení procent
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Přednost početních operací
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Transkript prezentace:

Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.

Charakteristika testu Matematika - 9. třída (Scio 2004) doba řešení: 45 minut počet úloh: 30 řešení: volba odpovědi (A – D), jediná správná všechny příklady stejně bodované chybné řešení: záporné body bez použití kalkulátorů a tabulek

Určete počet všech kladných dělitelů čísla 120. (B) 14 (C) 16 (D) 18 120 = 1 · 120 2 · 60 3 · 40 4 · 30 5 · 24 6 · 20 8 · 15 10 · 12 celkem: 8 · 2 dělitelů

Místnost tvaru obdélníku má rozměry 15 m a 8 m Místnost tvaru obdélníku má rozměry 15 m a 8 m. Nábytek v ní zakrývá 15 % plochy. Kolik m2 podlahy není zakryto nábytkem? (A) 104 m2 (B) 102 m2 (C) 100 m2 (D) 96 m2 obsah plochy: S = 15 · 8 = 120 m2 nezakrytá část: 100 - 15 = 85 % plochy 85 % ze 120 m2 120 · 0,85 = 102 m2

Středový úhel, který je vyznačen v kruhu se středem S, má velikost 9° Středový úhel, který je vyznačen v kruhu se středem S, má velikost 9°. Kolik % z celkové plochy kruhu zaujímá vyznačená kruhová výseč? (A) 1,5 % (B) 2,5 % (C) 3,5 % (D) 4,5 % S 9° z 360° …. p % 1 % ……….. 3,6° p = 9 : 3,6 = 2,5 %

Kterému z uvedených výrazů se rovná uvedený výraz, platí-li a  0, b  0? (A) a2 b3 (B) a3 b2 (C) 32 a3 b2 (D) 22 32 a2 b3

Jaký je celkový počet os souměrnosti a středů souměrnosti všech útvarů na obrázku? osy: 2 + 1 + 2 + 5 = 10 středy: 1 + 1 = 2 celkem: 10 + 2 = 12

Co je řešením následující rovnice? (A) 1 (B) 3 (C) 7 (D) 9

Ve sloupcovém grafu je znázorněn prospěch žáků v matematice - uvedeny jsou počty žáků se známkami 1, 2, 3, 4 a 5. Kolik dohromady procent z celkového počtu tvoří žáci s prospěchem 1 a 2 ? (A) 38 % (C) 44 % (B) 42 % (D) 46 % 1 ... 4 žáci 2 ... 7 žáků 3 ... 9 žáků 4 ... 4 žáci 5 ... 1 žák celkem žáků ........ 25 žáků se zn. 1, 2 ... 11 11 z 25 ... p % 11 : 0,25 = 44 %

Velká čokoláda má 54 dílků Velká čokoláda má 54 dílků. Čokoládu si rozdělí děti (které se ve hře umístily na 1., 2. a 3. místě) v poměru 5 : 3 : 1. Vítěz dostane největší část čokolády. Kolik dílků dostane vítěz? (A) 36 dílků (B) 35 dílků (C) 33 dílků (D) 30 dílků první: 5 částí ......... 5x druhý: 3 části ......... 3x třetí: 1 část ......... x 5 : 3 : 1 vítěz dostane: 5 . 6 = 30 dílků

V pravoúhlé soustavě souřadnic je narýsován obdélník ABCD V pravoúhlé soustavě souřadnic je narýsován obdélník ABCD. Vrcholy obdélníku jsou určeny těmito souřad-nicemi: A[2, 2], B[8, 2], C[8, 6], D[2, 6]. Určete souřadnice průsečíku úhlopříček obdélníku ABCD. (A) [4, 4] (B) [4, 5] (C) [5, 3] (D) [5, 4] x-ová souřadnice: (8 - 2) : 2 = 3 3 + 2 = 5 y-ová souřadnice: (6 - 2) : 2 = 2 2 + 2 = 4 S[5, 4]

Petr vypráví: „O víkendu jsem z 24 hodin prospal 45%, jednu pětinu jsem pracoval s počítačem, 3,5 hodiny jsem hrál fotbal a zbytek času jsem četl knihu.“ Kolik minut si Petr četl knihu? (A) 162 minut (B) 222 minut (C) 294 minut (D) 322 minut 24 · 60 = 1440 min 45 % z 1440 ... 648 minut 1/5 z 1440 ... 288 minut 3,5 hodiny ... 210 minut 1440 - (648 + 288 + 210) = 294

Součet čísel a vydělte jejich rozdílem. Výsledkem je: (A) (B) (C) (D) součet: 4,2 + 2,5 = 6,7 rozdíl: 4,2 - 2,5 = 1,7 podíl: 6,7 : 1,7 =

Ve sloupcovém grafu je znázorněn příjem podnikatele v jednotlivých měsících prvního pololetí. Jaký je průměrný měsíční příjem podnikatele v tomto pololetí? (A) 23 500 Kč (C) 21 000 Kč (B) 22 200 Kč (D) 19 000 Kč 22 000 28 000 15 000 11 000 27 000 23 000 ——— 126 000 : 6 = 21 000

Otec poseče louku za 6 hodin, každému z jeho dvou synů by to trvalo o 2 hodiny déle . Za jak dlouho by posekali louku, kdyby pracovali všichni tři společně? (A) 2 hodiny a 6 minut (B) 2 hodiny a 12 minut (C) 2 hodiny a 18 minut (D) 2 hodiny a 24 minut otec sám ...........…. 6 hodin každý syn sám ..…. 8 hodin všichni společně .... x hodin