Metodický list Podíl masově sdělovacích prostředků ve svobodné společnosti na utváření její názorové hladiny je velmi podstatný. Platí to samozřejmě i.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Žurnalistika – základní pojmy
Advertisements

Požadavky na etiku v reklamě
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Monika Kuřová ZŠ. A. Jiráska
Tenis Menu.
Radniční listy bez cenzury
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Lidská práva.
Právo na čest a důstojnost, právo na slovní projevy osobní povahy
Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ,
SPORTOVEC ROKU 2012 MĚSTA MORAVSKÁ TŘEBOVÁ. 17. ročník Sportovce roku Cíl: ocenit nejúspěšnější sportovce a mimořádné sportovní výkony Poprvé se tak stalo.
funkce médií ve společnosti moc médií
Ž URNALISTICKÁ ETIKA Souhrnné pojmenování psaných i nepsaných norem, které se uplatňují v žurnalistice Střetává se svoboda slova s obecnou mírou vkusu.
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA- NOVINY 1
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Styl publicistický Marcela Jurková.
Odloženo … ad ACTA Michal Krsek. Co je ACTA Anti-Counterfeiting Trade Agreement, česky formálně: Obchodní dohoda proti padělatelství Mezivládní dohoda.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Metodický list Se sportem je pojem fair play nerozlučně spjat. Patří k základním kamenům výchovy sportovců všech výkonnostních úrovní a každého věku.
Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Zásady experimentální práce (především v biologii)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Trest smrti.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Zpravodajská licence, par. 12 Občanského zákoníku Fyzická osoba má právo na ochranu projevů osobní povahy, proto mohou být použity nebo pořízeny jen se.
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
DOPING.
Televize 8. ročník.
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Svobodný přístup k informacím 21. října 2005 V.Jurmanová Volemanová.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol 6. třída
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Jak na PR (absolutní základ)
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
Marketing sportu bp 2086.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-11
9. ročník Michaela Hantková
PRAHA LANCE ARMSTRONGA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Občanská výchova 6. třída, ZŠ Mikoláše Alše Matouš Bořkovec
Publicistický styl - úvod
Tenis
17. Listopad 1989.
1.
Transkript prezentace:

Metodický list Podíl masově sdělovacích prostředků ve svobodné společnosti na utváření její názorové hladiny je velmi podstatný. Platí to samozřejmě i pro oblast tělovýchovy a sportu. Z hlediska médií jde o profesionální činnost, na místě příjemců informací je nadmíru potřebné jejich racionální vnímání. Obraz 3, 4 Budeme se věnovat jen hlavním mediálním prostředkům a zpravodajské činnosti. Obraz 5, 6 Každý čtenář, posluchač či televizní divák chce být informován co nejrychleji a pravdivě. Oboje s sebou přináší objektivní překážky, které vyplývají z uvedených skutečností obrazu 5. Pokus o eliminaci negativních jevů, které v činnosti médií objevujeme, je vytvoření Etického kodexu novináře. Ten však nemá povahu zákonnou, je jakýmsi doporučením. Obraz 7 Bude zajímavé sledovat, zda se studenti s některými uvedenými negativními jevy setkali. Současně je možno zadat pokyn, aby takový článek, komentář aj. na další hodiny donesli. Obraz 8, 9 Každodenní úděl médií je zaujmout … Je třeba vybírat přitažlivá témata a prezentovat je co nejpůsobivějším nadpisem.

K médiím řadíme: Noviny a časopisy Rozhlas Televizi Internet a další

Funkce médií Informovat textem Dokládat obrazovým materiálem Komentovat události Zprostředkovávat rozhovory Šířit umělecká díla … Média v každém případě velmi výrazně ovlivňují názorovou hladinu celé společnosti

Otázka pravdivosti a objektivity Mediální svoboda - zákonem zrušena cenzura Vlastní text - subjektivní produkt Vlastnictví médií – zdroj zisku Etický kodex novináře – existuje, má však dnes vůbec nějakou váhu?

Z Etického kodexu novináře (Syndikát novinářů ČR, 1999): nést osobní odpovědnost za všechny své uveřejněné materiály neodchylovat se věcně od pravdy ani v komentáři z důvodu zaujatosti nepřipustit, aby domněnka byla vydávána za ověřený fakt a zprávy byly deformovány zamlčením důležitých dat považovat pomluvu, neprokázané obvinění, překroucení dokumentů, faktů a lži za nejzávažnější profesionální chyby

Nejčastější selhání médií Nepřesné informace – neúmyslné i úmyslné Tendenční komentáře Absence odbornosti Přehánění negativních informací Úspěch našich sportovců na soutěžích se automaticky očekává, neúspěch se netoleruje Informace na placenou zakázku

Téma a nadpisy přitahují Armstrongův trest je definitivní. Vypršela mu lhůta na odvolání Česko - USA 0:7 Dvacítka může na medaili zapomenout, od Američanů schytala ostudný debakl Jednačtyřicetiletý Armstrong byl vyškrtnut z výsledkových listin ve všech závodech po 1. srpnu 1998, přišel o všechny tituly z Tour de France a dostal doživotní zákaz startů již v říjnu, kdy UCI uznala trest navržený Americkou antidopingovou agenturou.

Téma a nadpisy přitahují Petra Kvitová Kvitové se dál nedaří. V Sydney ji zostudila Cibulková V Sydney utrpěla debakl a vypadla už v prvním kole. … proti Cibulkové nezmohla na žádný odpor. Udělala 36 nevynucených chyb a z kurtu odešla … 8.3.1990, Bílovec Vítězka Wimbledonu 2011 Vítězka Turnaje mistryň 2011 Opora vítězného fedcupového týmu 2011 a 2012 Sportovec roku 2011 S Tomášem Berdychem vítězka Hopmanova poháru 2012

Zdroje citací http://syndikat-novinaru.cz http://www.sport.cz/ostatni/tenis/clanek/442054 http://www.sport.cz/hokej/reprezentace/clanek/4 41760 http://www.sport.cz/ostatni/cyklistika/clanek/441 556 http://cs.wikipedia.org/wiki/PetraKvitova