Lidské rasy Obr.1. Lidské rasy Obr.1 Na Zemi dnes žije již přes 7 mld. lidí. Podle barvy pleti a některých dalších dědičných vlastností rozlišujeme.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
PODNEBÍ A PODNEBNÉ PÁSY
Opakování biologie člověka
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín LIDSKÉ RASY 1 1.
LIDSKÁ PLEMENA Mgr. Helena Tlapáková.
LIDSKÉ RASY.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA Funkce: zbavuje naše tělo škodlivin
Teorie o vzniku života na Zemi
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
„ČERNÝ KONTINENT“ Obr. 1,2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6.
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova – hudební nástroje Název materiáluPoznej hudební nástroje 2 AnotacePoznávání.
OZONOVÁ VRSTVA, SKLENÍKOVÝ EFEKT
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Lidské rasy VY_52_INOVACE_05 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Etnická antropologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
EVROPA OBYVATELSTVO VLASTIVĚDA 5.ročník Gabriela Mikulková 2013.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
TĚLNÍ TEKUTINY nachází se uvnitř / vně buněk
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
vytvořený v projektu OP VK
Rasismus.
Registrační číslo projektu:
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Lidské rasy Název školy
VY_52_INOVACE_ZE.8.61 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
Sulfidy Dvouprvkové sloučeniny síry (S) s jiným prvkem
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Europoidní Negroidní Mongoloidní
Lidské rasy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
VY_32_INOVACE_18_Bělásek zelný Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
KOŽNÍ SOUSTAVA Tělní pokryv – prvotní tělní bariéra Funkce:
VY_52_INOVACE_21 Rudy určeno pro 5. ročník ZŠ
Společenské a hospodářské prostředí
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_05_Lidské rasy
DÝCHACÍ SOUSTAVA Obr.1. DÝCHACÍ SOUSTAVA Obr.1.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
LIDSKÉ RASY (PLEMENA) 8. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
OXIDY Kyslík patří mezi nejrozšířenější prvky.
ZÁKON ZACHOVÁNÍ HMOTNOSTI, CHEMICKÁ REAKCE
Kyseliny a zásady Měření pH
TRÁVICÍ SOUSTAVA 1. TRÁVICÍ SOUSTAVA 1 Funkce Příjem a přeměna potravy Vstřebávání živin do krve Vyloučení nepotřebných zbytků.
Lidské rasy 1 Název školy
LIDSKÉ RASY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Rasy a národy, rasismus.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
LIDSKÉ RASY.
LIDSKÉ RASY.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lidské rasy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Tolerance k národnostním menšinám
Rasismus Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Základní škola, Hradec Králové
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Lidské rasy Obr.1

Na Zemi dnes žije již přes 7 mld. lidí. Podle barvy pleti a některých dalších dědičných vlastností rozlišujeme 3 hlavní lidské rasy.

Vznikly následkem přizpůsobování se rozdílným přírodním podmínkám.

V oblastech mírného až chladného pásma vznikla rasa bílá (europoidní). Obr.3 Obr.2

V tropických oblastech vznikla rasa černá (negroidní). Obr.3 Obr.4

V oblasti tropických pralesů s vysokými srážkami vznikla rasa žlutá (mongoloidní). Obr.3 Obr.5

Každá rasa má ty vlastnosti, které odpovídají prostředí, ve kterém žijí. typ % světové populace Rasa bílá - 45% vlasy oválného průřezu, mírně zvlněné a různě barevné, stejně jako oční duhovka, nos úzký a rovný Rasa černá - 10% vlasy na průřezu zploštělé, kudrnaté, tmavé stejně jako oči, nos široký a zploštělý Rasa žlutá - 40% vlasy okrouhlého průřezu, tvrdé a rovné, nos rovný a úzký

Rozdíly mezi rasami se ale netýkají základních lidských vlastností, proto jsou všechny rasy rovnocenné! Obr.6

Pokud jsou rozdíly v oblasti vzdělání, ekonomické nebo kulturní – jsou způsobeny rozdílným společenským vývojem, různými životními podmínkami. Obr.8 Obr.7 Obr.9

Teorie, které popírají rovnocennost ras. RASISMUS Teorie, které popírají rovnocennost ras. Může být velmi nebezpečný! (vyhlazování některých ras či národů) Obr.3 Obr.10 Obr.11

Aleš Hrdlička Světový antropolog českého původu. Bojoval proti rasismu. Studoval život amerických indiánů. Obr.12

Antropologie? Antropologie je věda studující člověka, lidské společnosti, kultury a lidstvo vůbec.

Použité zdroje Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2. 11. 2012] Použité zdroje Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2.11.2012]. jsou dostupné pod licencí Creative Commons . Obr.1 http://farm4.staticflickr.com/3178/2451784799_dcbb8d5bbf_z.jpg?zz=1 Obr.2 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Eva_Habermann.jpg Obr.3 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/Klimag%C3%BCrtel-der-erde.png Obr.4 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Kenyan_man_2.jpg Obr.5 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/39/Jackie_Chan_-_Cannes.jpg/719px-Jackie_Chan_-_Cannes.jpg Obr.6 http://images.cdn.fotopedia.com/flickr-2543244807-hd.jpg Obr.7 http://pixabay.com/static/uploads/photo/2013/02/10/14/10/afghanistan-80087_640.jpg Obr.8 http://pixabay.com/static/uploads/photo/2013/01/04/02/37/children-73476_640.jpg Obr.9 http://pixabay.com/static/uploads/photo/2013/02/09/07/17/haiti-79641_640.jpg Obr.10 http://farm4.staticflickr.com/3600/3325165158_2858ed56ce_z.jpg?zz=1 Obr.11 http://farm9.staticflickr.com/8388/8590967532_ac279696ff_o.jpg Obr.12 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/Ales_hrdlicka.jpg Ostatní informace byly vytvořeny z vlastních zdrojů a sady klipart.