Školení pilotů – Postupy pro LKTB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Advertisements

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
VYHLÍDKOVÉ LETY v roce 2011 a 2012.
Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Meteorologie: kousek astronomie
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
Změny pravidel a postupů
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
pro všeobecné letectví
Mgr. Barbora Landová Horolezectví A Právo.
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
Změny ve vzdušném prostoru České republiky Platné od 8. dubna 2010.
LETIŠTĚ.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Středisko letových navigačních služeb Brno-Tuřany
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
RYR8403 x kluzák průběh letu CTR / TMA LKTB :06 – 15:38 UTC Zdroj radarových dat ALS LKTB.
Vysoké Mýto SELFBRIE FING. LKVM – HRANICE LETIŠTĚ.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
NÁVŠTĚVA AEROKLUBU v Brně ……. Budova AEROKLUBU vlevo hangár s letadlama.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Změna tloušťky převodní vrstvy na min.1000ft - od
Approach Procedure with Vertical guidance
LPS Karlovy VaryJiří FREI Změny LKKV – jaro 2012 IATCC Praha – konferenční sál /
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
SELFBRIEFING. Situace areálu Prosíme neparkovat v kempu Prosíme neparkovat na heliportu pro LZS.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Ukázka řízení letového provozu na síti VATSIM Pavel Brodský.
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Seminář pro všeobecné letectví Jeneč,
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
SEMINÁŘ VŠEOBECNÉ LETECTVÍ 2018
DENNÍ BRIEFING DEN 8 ( ).
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
DENNÍ BRIEFING DEN 2 ( ).
DENNÍ BRIEFING DEN 7 ( ).
Koncepce Free Route ve FIR Praha
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Aktuální informace ÚCL s dopadem na provoz všeobecného letectví
STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

Školení pilotů – Postupy pro LKTB SLNS BRNO Školení pilotů – Postupy pro LKTB Jaroslav Vašík

SLNS BRNO PROSTOR ODPOVĚDNOSTI TWR/APP BRNO Pozn.: mapa není aktuální!! Praha Info 136,175 Ostrava Radar 125,100 Praha Info 136,175 V CTA BRNO za letovou informační a pohotovostní službu odpovídá APP BRNO 120,550 V CTR Tuřany pak Tuřany věž 119,6

SLNS BRNO VFR lety pod TMA LKTB,LKNA a LKPO LKPO MTMA 1000ft-F125 LKTB TMA I 1000ft-F125 LKNA MTMA 1000ft-F125 Pozor na vertikální hranice těchto TMA! Často dochází k narušení u VFR letů! Pod TMA I LKTB nelétat výše jak 2500ft AMSL na QNH AD LKTB, pokud pilot žádá výše nutno kontaktovat TWR/APP LKTB a vyžádat si stoupání! V případě ostatních TMA kontaktovat TWR/APP LKPO , TWR/APP LKNA nebo BRNO RADAR!

SLNS BRNO TMA TMA VFR lety pod TMA I Brno část II C T R F065 A050 A050 A 030 je minimální ALT pro IFR A030 A030 C T R 1000ft AGL 1000ft AGL A025 A025 A 025 je maximální ALT pro VFR z důvodu spodní hranice TMA I a minimální IFR hladiny

5 příletových /odletových SLNS BRNO CTR Tuřany 5 vstupních/výstupních bodů 2 mezibody November 1 5 příletových /odletových tratí Echo 1 Whisky 1 Sierra 1 Zulu 1

SLNS BRNO Vstup/výstup do/z CTR mimo publikované body CTR Tuřany Vstup/výstup do/z CTR mimo publikované body je možný na základě povolení ATC!!! Pro přílety/odlety bez FPL dodržovat ustanovení viz.: AIP AD2-LKTB-14 až 17 Postupy pro VFR lety Pro místní činnost tzn. výcviky koordinovat výcvikové lety s provozovatelem letiště! Ne se službou ŘLP!

SLNS BRNO TUŘANY GROUND Provozní doba: Duben-Říjen od 07 UTC do 17 UTC TUŘANY GROUND frq: 125,425 Tuřany Ground schvaluje spouštění, přebírá údaje o letu, vydává letová povolení, schvaluje pojíždění na vzlet a po opuštění RWY, určuje stojánku (stání) Mimo provozní dobu kontaktovat TUŘANY VĚŽ frq: 119,60

SLNS BRNO Rozdělení odpovědnosti mezi TWR a GROUND GROUND GROUND GROUND TWR TWR TWR TWR GROUND GROUND GROUND

SLNS BRNO Správná poloha letadel na vyčkávacích místech před vstupem na RWY a po uvolnění RWY na křižovatce TWY TWY TWY TWY Zde letadlo po uvolnění dráhy vyčkává na další instrukce od TWR/GROUND k pojíždění R W Y R W Y

SLNS BRNO Nesprávná poloha letadel na vyčkávacích místech před vstupem na RWY a po uvolnění RWY TWY TWY TWY !!NE!! R W Y R W Y

SLNS BRNO Stanoviště LZS ALFA HELICOPTERS, GA STAND a Heliporty H3 H1 + prozatímní heliport LZS

Plocha pro zachycení transparentu GA STAND Místo pro zachycení transparentu HERBST ALFA

SLNS BRNO LKTB - MÍSTNÍ PROVOZ a POSTUPY Dodržujte PRAVIDLA PRO MÍSTNÍ PROVOZ viz. AIP LKTB AD 2.20!! Pro lety mezi západem a východem slunce (noční) je nutno zaslat písemnou žádost o povolení výcviku na provozovatele letiště!! Tomu kdo nebude mít schválený noční výcvik provozovatelem AD nebude výcvik umožněn a služba ŘLP bude muset na žádost provozovatele AD let odklonit nebo obrátit zpět na letiště vzletu!! Počet výcviků je regulován takto: do 20 hod.LT bez omezení; mezi 20 – 22 hod.LT max. 2 letadla; po 22hod.LT žádné výcviky pouze přílety a odlety! V ÚLech/hangárech mají právo parkovat pouze letouny místních provozovatelů, které jsou uvedeny na seznamu imatrikulací místních provozovatelů. Na palubě musí být osoby s platným vstupním povolením do areálu letiště LKTB. Ostatní letouny budou odbaveny na odbavovací ploše střed nebo GA Stand. Dále: Nepřecházet samovolně z frekvence Groundu na TWR a naopak Po uvolnění RWY nepojíždět bez povolení TWR nebo Ground Pro piloty vrtulníků – heliport H3 je určen jen pro potřeby POLICIE viz.LKTB AD 2.16

SLNS BRNO Pravidla a omezení místní letové činnosti na LKTB Letištní okruhy RWY 10 – pravé/levé, RWY 28 pravé/levé Výška letu po okruhu je 1800 ft AMSL (platí pro všechny letouny včetně SLZ a motorizovaných kluzáků) Poznámka: tato výška se týká VFR letů po okruhu za účelem výcviku, příletu / odletu a nenahrazuje výšky pro IFR postup přiblížení okruhem!! Pokud není službou ŘLP stanoveno jinak (např. za účelem zajištění rozstupu, vyhnutí se oblačnosti atd.), jsou velitelé letadel žádáni provádět lety po okruhu mimo zástavbu v okolí letiště - zejména městských částí Tuřany, Dvorska, Šlapanice, Slatina. Akrobatické lety Pro provádění akrobatických letů včetně nácviku vývrtek jsou stanoveny následující prostory: Prostor Blučina – střed prostoru 3km východně obce Blučina, mezi obcemi Blučina, Měnín , Moutnice a jižním okrajem CTR LKTB. Prostor Pozořice – střed prostoru 2km jihovýchodně obce Pozořice, mezi obcemi Pozořice, Viničné Šumice, Holubice a Tvarožná. Prostor Letiště Brno-Tuřany – nad letištěm Tuřany mimo přilehlou zástavbu. Minimální výška pro akrobatické lety (vývrtky) musí být v souladu s L2 doplněk O. Prostor činnosti určuje služba ŘLP na základě provozní situace v CTR/ TMA LKTB. Provádění akrobatických letů mimo výše uvedené prostory jen se souhlasem služby ŘLP.

SLNS BRNO CTR Tuřany Prostory pro akrobacii POZOŘICE BLUČINA Nad AD LKTB Pozořice AD Blučina