Značka výrobku Značka se skládá:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
VÝROBEK V MARKETINGOVÉM MIXU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomická gramotnost
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
MARKETINGOVÝ MIX.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
6.Tvorba produktů.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingový mix.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Product.
Mikroprostředí firmy.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
OBAL VÝROBKU Obal je u některých výrobků jejich nedílnou součástí je u některých výrobků jejich nedílnou součástí slouží především k ochraně výrobku.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VÝROBEK V MARKETINGOVÉM MIXU prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing farmářských produktů
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Transkript prezentace:

Značka výrobku Značka se skládá: a) z názvu značky - vyznačen slovně, závisí na stylizaci písma, existuje řetězová reakce název firmy = značka = výrobek b) z grafické části značky

Na trhu se vyskytují i výrobky neznačkové tzv. generické, druhové. Výrobky jsou jednoduše a nenápadně zabaleny, bez možnosti identifikace výrobce, je levnější. Nižší cena je dána vyšším objemem výroby, nižšími náklady na reklamu, balení a někdy i nižší kvalitou.

Volba značky 2 možnosti: prosazována značka výrobce firmy zavádějí svou vlastní značku - zejména u velkých firem s velkoobchodní i maloobchodní činností a hustou sítí prodejen. Vytvoření vlastní značky je nákladné, ale firmě se vyplatí. Firma využívá volné kapacity výrobce a vzhledem k velkým objemům produkce kupuje výrobky za nízké ceny. V husté síti prodejen stimuluje prodej své značky lepším umístěním v prodejně, skladováním a distribucí.

Výrobky vlastních značek jsou levnější a přitom zákazníci ví, že jeho kvalita je srovnatelná s jinými výrobky. V podstatě se může jednat o jeden výrobek prodávaný pouze pod jinou značkou např. (čokoláda a cukrovinky, alkoholické nápoje).

Význam značky Značka sděluje jaká je image výrobku a co od výrobku může očekávat. Základem komunikace se zákazníkem- garantuje kvalitu, rozšiřující efekty, reklamní kampaň. Konzistence v nákupním chování- zákazník, který má dobré zkušenosti s nákupem výrobku jedné značky, očekává stejnou zkušenost při nákupu nového výrobku této značky. Proto některé firmy uvádí nový výrobek na trh pod jinou značkou, aby v případě neúspěchu nepoškodil stávající značku výrobku.

Při využívání značky se mohou firmy rozhodnout pro dvě základní strategie: kmenovou značku - pokrytí mnoho výrobků 1 značkou. Výhoda: reklama a stimulace značky se rozšiřuje na všechny výrobky individuální značku výhoda: firma nespojuje svou reputaci s případným neúspěchem některého výrobku na trhu. Využívá se v případě zavedení nového výrobku na zcela novém segmentu. Klade důraz na nové rysy a vlastnosti výrobku.

Věrnost značce Zákazníci, kteří opakovaně kupují výrobek určité značky, odolávají konkurenci a jsou schopni zaplatit za výrobek i vyšší cenu, vědí co od výrobku mohou očekávat (kvalitu, cenu, vlastnosti). Situace na trhu - jestliže výrobek dominuje na trhu bez ohledu na vlastnosti, zákazníci budou této značce věrni. Jestliže je nákup spojen s určitým rizikem, dávají kupující přednost koupi značkového zboží.

Obal výrobku Z marketingového hlediska je to samotný fyzický obal a jeho etiketa. Obal plní tyto funkce: chrání výrobek před poškozením, znehodnocením při dopravě, skladováním komunikativnost, která spočívá ve stimulaci prodeje výrobku např. obal, který nebudí pozornost zákazníka nemůže vést k neplánované koupi. Nový obal u výrobku, který byl v úpadku může vést ke stimulaci prodeje výrobku.

Poskytuje informace o výrobku - jeho složení, vlastnosti, návod Změna obalu může rozšířit využití výrobku a může oslovit nový segment. Vytváří image výrobku. Význam obalu - je nazýván 5.P marketing. mixu, je důležitý pro úspěšný prodej výrobku (při uvádění nového výrobku na trh nebo při snaze o zvýšení prodeje existujícího výrobku)

Je důležité vědět, jakou funkci bude obal plnit, jaký bude jeho design (tvar, grafické zpracování, barva, text). Druhy obalů: 1. Primární 2. Sekundární 3. Lodní př. Zubní pasta tuba - primární obal krabička - sekundární obal velká krabice pro převoz - lodní

Služby - rozšiřující efekt u výrobku (servis, instalace) - zvyšují prodej a vytváří dobrou image podniku, jejich poskytování umožňuje pracovníkům podniku být v lepším styku s kupujícími a získávat řadu cenných informací ( učí se znát jejich názory, postoje k firemním výrobkům a k dalšímu rozvoji firmy)

Službou je: 1. Záruka delší než 24 měsíců - u automobilů, průmyslového zboží 2. Pokud je s koupí spojeno riziko, lidé dávají přednost koupi výrobku, se kterým jsou dodávány služby, tak se riziko spojené s koupím snižuje. 3. Dodávka zboží až do domu a jeho montáž 4. Záruka vrácení peněz - snižuje riziko a více motivuje zákazníka ke koupi

Řada velkých firem ( zejména obchodních domů) má zřízen úsek služeb zákazníkům - řeší stížnosti a přání zákazníků, poskytování obchodního úvěru, leasingu, odpočet DPH v případě exportu zakoupeného zboží, poskytuje informace. Zřízení tohoto oddělení a poskytování uvedených služeb je nástrojem lepšího uspokojování přání zákazníků a vede ke zvýšení věrnosti firmě.