PROJEKT ALEF update k VÝCHODISKA PROJEKTU PRACOVNÍ SKUPINA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dynamické systémy.
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
Organizační struktury
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Fraktální geometrie Obdivuhodné a krásné vzory - neuvěřiitelné!
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Plošné konstrukce, nosné stěny
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Fyzika.
Fraktální geometrie Podivné a krásné vzory - nepředstavitelné!
FRAKTÁLY JSOU MNOŽINY JEJICHŽ GEOMETRICKÝ MOTIV SE OPAKUJE V ZÁKLADNÍM TĚLESE AŽ DO NEKONEČNA. (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
FRAKTÁLNÍ GEOMETRIE Obdivuhodné a krásné vzory - neuvěřitelné!
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
Chemicky čisté látky.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Databázové modelování
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Počítačová grafika a CAD 2
Umělecký sloh vrcholného středověku
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Základní principy geografického výzkumu
MYŠLENKOVÉ MAPY ÚVOD A PRÁCE S NIMI MODUL KURZU PRÁCE S INFORMACEMI
INFORMATIKA 7 Jak má vypadat textový dokument III2 - I7- 16.
Teorie vzdělávání dospělých
Teorie systémů z ptačí perspektivy. Praktická cvičení z teorie systémů, Fruta Mochov 1977.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Počítačové zobrazování fraktálních množin
Definice hmoty Vzorem (pravzory, pralátka…) Identifikací (redukce na známou vlastnost) Gnoseologicky.
Filosofie vědy Filosofie a teorie vědy, kritické myšlení Filosofie a teorie vědy, kritické myšlení.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Fraktální geometrie.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Fibonacciho posloupnost Fibonacciho posloupnost je nekonečná řada čísel, ve které je prvním číslem 0, druhým 1 a každé následující číslo je definováno.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Vnější a vnitřní kontrola
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
VY_12_INOVACE_22_PROGRAM MALOVÁNÍ_KOŠUTOVÁ
ČÍNSKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Teorie vzdělávání dospělých
Chaos (nejen) v jádrech
Fraktální geometrie.
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Geografické informační systémy
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Ekonomika malých a středních podniků
Fraktální geometrie.
Induktivní postupy ve výuce matematiky
Počítačová grafika.
Křivonosková Kateřina
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Geometrické tvary.
Základní filozofické otázky
INTENZITA ELEKTRICKÉHO POLE.
Transkript prezentace:

PROJEKT ALEF update k 4.2.2014 VÝCHODISKA PROJEKTU PRACOVNÍ SKUPINA TEZE PROJEKTU STRUČNÝ POPIS MODULŮ PROJEKTU

VÝCHODISKA PROJEKTU Motivy vzniku projektu Alef : - nalezení skrytých souvislostí mezi zdánlivě nesourodými oblastmi života - snaha o nalezení dalších zdrojů poznání - hledání zdrojového kódu tvůrčího procesu - zkoumání vztahu mezi výzkumem a uměním Omezující hranice a nástroje současného paradigmatu při zkoumání reality Možné způsoby rozšíření hranic paradigmatu a nástrojů zkoumání : - zapojení emoční složky vědomí - motivující přístup oborů kvantové fyziky Výhody týmové práce : - odlišné přístupy jednotlivých účastníků ke zkoumaným procesům - vnitřní oponentura pracovních závěrů a jejich objektivní syntéza Předpoklady pro efektivní týmovou práci : - prostorové možnosti pro setkávání týmu - stanovení způsobu a formy komunikace v týmu - dohodnutý způsob formulace závěrů a tvorby cílových dokumentů

PRACOVNÍ SKUPINA Velikost skupiny - překročení počtu cca 10 - 12 lidí se jeví zatím jako kontraproduktivní - při vyšším počtu účastníků se jeví nezbytnost nějaké organizační a procesní formy Výhody začlenění skupiny do nějaké formy organizační struktury ( o.p.s., o.s. … ) - využití prostorových možnosti subjektu - možnost získávání grantů a dotací na rozvoj činnosti - využití širších možností komunikace a komunikačních forem s okolím k prezentaci výsledků zkoumání Složení skupiny Výhody multiprofesního složení ( různé způsoby nazírání na problém a tedy různá řešení ) Synergický efekt této formy složení skupiny

TEZE PROJEKTU Existuje možnost posunu a rozšíření vědomí lidí na vyšší úroveň Realita ve které žijeme je pouze mapou možné širší reality, zprostředkovanou omezenými vjemy našich smyslů Meze současného paradigmatu vědy lze narušit a rozšířit Poznání lze rozšířit, obohatit a objektivizovat záměrným a vyváženým zapojením levé i pravé mozkové hemisféry a zvláště respektováním emoční složky vědomí Příroda je soustavou různých forem energií ( In-forma-ce), které vibrují a rezonují spolu v různých frekvenčních hladinách. Principy Posvátné geometrie jsou obecně platné pro celou přírodu Existuje propojenost principů východních filozofií (TAO, Jin-Jang, I-ťing) a matematiky Naše činnost je vlastně hledáním zdrojového kódu tvůrčího procesu

POPIS SOUČASNÝCH MODULŮ PROJEKTU ALEF Modul A - Vztah Posvátné geometrie a výtvarné tvorby Modul B - Posvátná geometrie v oblasti Informačních technologií Modul C - Analýza vztahu Jin-Jangu a I-ťingu Modul D - Posvátná geometrie

MODUL A VZTAH POSVÁTNÉ GEOMETRIE A VÝTVARNÉ TVORBY 1 Princip vibrací - neexistence hmoty ( v souladu s kvantovou fyzikou ) Vnímání hmoty je zprostředkováno lidským vědomím (jeho funkcemi, mechanizmy a návyky) Při analýze prostoru (t.j. jistém druhu meditace) se současným porušením omezení současného paradigmatu lze odhalit fraktálně uspořádané vztahy vztahů Ověření platnosti teze Pozorování = Tvoření Principy Posvátné geometrie jako nástroj popisu mapy existující reality, nebo nástroj tvorby reality ? Jde-li o nástroj tvoření, potom prostřednictvím práce s ním jej poznáváme. Současně však on působí zpětně na nás, mění naše vnímání prostoru a ovlivňuje naše postoje a tvůrčí postupy Posvátná geometrie – kompaktní soubor vztahů v jejich absolutní jednotě a současně absolutní variabilitě. Jde o fraktálně uspořádaný hologram, měnící se pouhým pozorováním

MODUL A VZTAH POSVÁTNÉ GEOMETRIE A VÝTVARNÉ TVORBY 2 I ty nejsložitější obrazce (v 2D prostoru) a tvary (v 3D prostoru) jsou složeny z nejjednodušších prvků a jejich vztahů . V současné terminologii tedy z binárních prvků „0“ a „1“ ve strukturovaných konfiguracích Přínos synchronizace našich myšlenek a záměrů při studiu Posvátné geometrie se „základními emočními charakteristikami“ vědomí Tím vzniká nová, vyšší úroveň prožitku, kdy myšlenka je emocí a emoce se stává myšlenkou. Tato jednotící frekvence umožňuje propojení vědomí jedince s jednotným lidským energeticko-informačním polem – morfickým polem (morfogenetickým dle Ruperta Sheldrakea) Analyzujeme materiální realizaci vazby směrově orientovaného prostorového modelu kabalistického tělesa nesoucího emoční charakteristiky i zodiakální vektorové prvky na výtvarná díla tímto spojením inspirovaná

MODUL B POSVÁTNÁ GEOMETRIE V INFORMATICE

MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 1

MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 2

MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 3

MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 3

MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 4

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVĚT ŽIVOTA SEMENO ŽIVOTA PLOD ŽIVOTA STROM ŽIVOTA METATRONOVA KRYCHLE PLATÓNSKÁ TĚLESA VESICA PISCIS FIBONACCIHO ŘADA ZLATÝ ŘEZ KVADRATURA KRUHU FRAKTÁLY STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVĚT ŽIVOTA

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE SEMENO ŽIVOTA

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLOD ŽIVOTA 1

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLOD ŽIVOTA 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STROM ŽIVOTA 1

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STROM ŽIVOTA 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STROM ŽIVOTA 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE METATRONOVA KRYCHLE 1

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE METATRONOVA KRYCHLE 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE METATRONOVA KRYCHLE 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE METATRONOVA KRYCHLE 4

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 1

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 4

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 5

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 6

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 1

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 4

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 5

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 5 Vesica piscis symbolizuje : Symbol Ježíše Krista Spojení Boha a bohyně Aureolu ve středověkém sochařství a malířství Vaginu ženy rodičky Základní motiv Květu života Formativní sílu polygonů v matematice Geometrický popis odmocnin a harmonických proporcí Zdroj vesmírné síly a energie Jeden kruh reprezentuje fyzický svět, druhý duchovní. Průnik je mostem mezi nebem a zemí – akašickým informačním polem

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FIBONACCIHO ŘADA 1

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FIBONACCIHO ŘADA 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FIBONACCIHO ŘADA 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FIBONACCIHO ŘADA 4

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 1

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 4

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 5

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVADRATURA KRUHU 1 Encyklopedie „ Co je co “ : Úloha sestrojit pomocí kružítka a pravítka čtverec o stejném obsahu jako kruh o daném poloměru Encyklopedie „ Wikipedia “ : K danému kruhu zkonstruujte čtverec o stejném obsahu, pouze za použití pravítka a kružítka

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVADRATURA KRUHU 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVADRATURA KRUHU 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FRAKTÁLY 1 Definoval matematik Benoît Mandelbrot v roce 1975 Fraktál - útvar který má velkou vnitřní členitost, přičemž motiv se opakuje v nekonečně mnoha různých velikostech (vlastnost zvaná soběpodobnost). V přírodě např. sněhová vločka, mořské pobřeží, hory, mraky, cévní systém, odrůda květáku atp. Lze také generovat různé umělé tvary a vzory Lze je generovat opakovaným rekurzivním výpočtem (iterací) rovnice : Z (n+1) = Z2(n) + c Fraktály proto mohou být vytvářeny počítačovými programy

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FRAKTÁLY 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FRAKTÁLY 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FRAKTÁLY 4

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 1 Středověké katedrály reprezentují gotický styl evropské architektury Zajímavá paralela gotiky s egyptskými pyramidami – vrcholná díla vznikla hned zpočátku jejich éry Katedrála v Chartres ve Francii je považována za dokonalého reprezentanta gotiky L. Charpentier odhalil společný princip konstrukce všech gotických chrámů – soustavu tří „desek“ se shodnou plochou : obdélníkovou, čtvercovou a kruhovou

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁARCHITEKTURA 2

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 3

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 4

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 5

MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 6