PROJEKT ALEF update k 4.2.2014 VÝCHODISKA PROJEKTU PRACOVNÍ SKUPINA TEZE PROJEKTU STRUČNÝ POPIS MODULŮ PROJEKTU
VÝCHODISKA PROJEKTU Motivy vzniku projektu Alef : - nalezení skrytých souvislostí mezi zdánlivě nesourodými oblastmi života - snaha o nalezení dalších zdrojů poznání - hledání zdrojového kódu tvůrčího procesu - zkoumání vztahu mezi výzkumem a uměním Omezující hranice a nástroje současného paradigmatu při zkoumání reality Možné způsoby rozšíření hranic paradigmatu a nástrojů zkoumání : - zapojení emoční složky vědomí - motivující přístup oborů kvantové fyziky Výhody týmové práce : - odlišné přístupy jednotlivých účastníků ke zkoumaným procesům - vnitřní oponentura pracovních závěrů a jejich objektivní syntéza Předpoklady pro efektivní týmovou práci : - prostorové možnosti pro setkávání týmu - stanovení způsobu a formy komunikace v týmu - dohodnutý způsob formulace závěrů a tvorby cílových dokumentů
PRACOVNÍ SKUPINA Velikost skupiny - překročení počtu cca 10 - 12 lidí se jeví zatím jako kontraproduktivní - při vyšším počtu účastníků se jeví nezbytnost nějaké organizační a procesní formy Výhody začlenění skupiny do nějaké formy organizační struktury ( o.p.s., o.s. … ) - využití prostorových možnosti subjektu - možnost získávání grantů a dotací na rozvoj činnosti - využití širších možností komunikace a komunikačních forem s okolím k prezentaci výsledků zkoumání Složení skupiny Výhody multiprofesního složení ( různé způsoby nazírání na problém a tedy různá řešení ) Synergický efekt této formy složení skupiny
TEZE PROJEKTU Existuje možnost posunu a rozšíření vědomí lidí na vyšší úroveň Realita ve které žijeme je pouze mapou možné širší reality, zprostředkovanou omezenými vjemy našich smyslů Meze současného paradigmatu vědy lze narušit a rozšířit Poznání lze rozšířit, obohatit a objektivizovat záměrným a vyváženým zapojením levé i pravé mozkové hemisféry a zvláště respektováním emoční složky vědomí Příroda je soustavou různých forem energií ( In-forma-ce), které vibrují a rezonují spolu v různých frekvenčních hladinách. Principy Posvátné geometrie jsou obecně platné pro celou přírodu Existuje propojenost principů východních filozofií (TAO, Jin-Jang, I-ťing) a matematiky Naše činnost je vlastně hledáním zdrojového kódu tvůrčího procesu
POPIS SOUČASNÝCH MODULŮ PROJEKTU ALEF Modul A - Vztah Posvátné geometrie a výtvarné tvorby Modul B - Posvátná geometrie v oblasti Informačních technologií Modul C - Analýza vztahu Jin-Jangu a I-ťingu Modul D - Posvátná geometrie
MODUL A VZTAH POSVÁTNÉ GEOMETRIE A VÝTVARNÉ TVORBY 1 Princip vibrací - neexistence hmoty ( v souladu s kvantovou fyzikou ) Vnímání hmoty je zprostředkováno lidským vědomím (jeho funkcemi, mechanizmy a návyky) Při analýze prostoru (t.j. jistém druhu meditace) se současným porušením omezení současného paradigmatu lze odhalit fraktálně uspořádané vztahy vztahů Ověření platnosti teze Pozorování = Tvoření Principy Posvátné geometrie jako nástroj popisu mapy existující reality, nebo nástroj tvorby reality ? Jde-li o nástroj tvoření, potom prostřednictvím práce s ním jej poznáváme. Současně však on působí zpětně na nás, mění naše vnímání prostoru a ovlivňuje naše postoje a tvůrčí postupy Posvátná geometrie – kompaktní soubor vztahů v jejich absolutní jednotě a současně absolutní variabilitě. Jde o fraktálně uspořádaný hologram, měnící se pouhým pozorováním
MODUL A VZTAH POSVÁTNÉ GEOMETRIE A VÝTVARNÉ TVORBY 2 I ty nejsložitější obrazce (v 2D prostoru) a tvary (v 3D prostoru) jsou složeny z nejjednodušších prvků a jejich vztahů . V současné terminologii tedy z binárních prvků „0“ a „1“ ve strukturovaných konfiguracích Přínos synchronizace našich myšlenek a záměrů při studiu Posvátné geometrie se „základními emočními charakteristikami“ vědomí Tím vzniká nová, vyšší úroveň prožitku, kdy myšlenka je emocí a emoce se stává myšlenkou. Tato jednotící frekvence umožňuje propojení vědomí jedince s jednotným lidským energeticko-informačním polem – morfickým polem (morfogenetickým dle Ruperta Sheldrakea) Analyzujeme materiální realizaci vazby směrově orientovaného prostorového modelu kabalistického tělesa nesoucího emoční charakteristiky i zodiakální vektorové prvky na výtvarná díla tímto spojením inspirovaná
MODUL B POSVÁTNÁ GEOMETRIE V INFORMATICE
MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 1
MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 2
MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 3
MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 3
MODUL C ANALÝZA VZTAHU JIN-JANGU A I-ŤINGU 4
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVĚT ŽIVOTA SEMENO ŽIVOTA PLOD ŽIVOTA STROM ŽIVOTA METATRONOVA KRYCHLE PLATÓNSKÁ TĚLESA VESICA PISCIS FIBONACCIHO ŘADA ZLATÝ ŘEZ KVADRATURA KRUHU FRAKTÁLY STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVĚT ŽIVOTA
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE SEMENO ŽIVOTA
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLOD ŽIVOTA 1
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLOD ŽIVOTA 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STROM ŽIVOTA 1
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STROM ŽIVOTA 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STROM ŽIVOTA 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE METATRONOVA KRYCHLE 1
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE METATRONOVA KRYCHLE 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE METATRONOVA KRYCHLE 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE METATRONOVA KRYCHLE 4
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 1
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 4
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 5
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE PLATÓNSKÁ TĚLESA 6
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 1
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 4
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 5
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE VESICA PISCIS 5 Vesica piscis symbolizuje : Symbol Ježíše Krista Spojení Boha a bohyně Aureolu ve středověkém sochařství a malířství Vaginu ženy rodičky Základní motiv Květu života Formativní sílu polygonů v matematice Geometrický popis odmocnin a harmonických proporcí Zdroj vesmírné síly a energie Jeden kruh reprezentuje fyzický svět, druhý duchovní. Průnik je mostem mezi nebem a zemí – akašickým informačním polem
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FIBONACCIHO ŘADA 1
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FIBONACCIHO ŘADA 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FIBONACCIHO ŘADA 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FIBONACCIHO ŘADA 4
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 1
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 4
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE ZLATÝ ŘEZ 5
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVADRATURA KRUHU 1 Encyklopedie „ Co je co “ : Úloha sestrojit pomocí kružítka a pravítka čtverec o stejném obsahu jako kruh o daném poloměru Encyklopedie „ Wikipedia “ : K danému kruhu zkonstruujte čtverec o stejném obsahu, pouze za použití pravítka a kružítka
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVADRATURA KRUHU 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE KVADRATURA KRUHU 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FRAKTÁLY 1 Definoval matematik Benoît Mandelbrot v roce 1975 Fraktál - útvar který má velkou vnitřní členitost, přičemž motiv se opakuje v nekonečně mnoha různých velikostech (vlastnost zvaná soběpodobnost). V přírodě např. sněhová vločka, mořské pobřeží, hory, mraky, cévní systém, odrůda květáku atp. Lze také generovat různé umělé tvary a vzory Lze je generovat opakovaným rekurzivním výpočtem (iterací) rovnice : Z (n+1) = Z2(n) + c Fraktály proto mohou být vytvářeny počítačovými programy
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FRAKTÁLY 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FRAKTÁLY 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE FRAKTÁLY 4
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 1 Středověké katedrály reprezentují gotický styl evropské architektury Zajímavá paralela gotiky s egyptskými pyramidami – vrcholná díla vznikla hned zpočátku jejich éry Katedrála v Chartres ve Francii je považována za dokonalého reprezentanta gotiky L. Charpentier odhalil společný princip konstrukce všech gotických chrámů – soustavu tří „desek“ se shodnou plochou : obdélníkovou, čtvercovou a kruhovou
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁARCHITEKTURA 2
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 3
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 4
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 5
MODUL D POSVÁTNÁ GEOMETRIE STŘEDOVĚKÁ ARCHITEKTURA 6