Stavba moderní pneumatiky pro osobní automobily

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLYNOVÉ ZÁKONY, STAVOVÁ ROVNICE
Advertisements

ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
MĚŘENÍ TLAKU V PNEUMATIKÁCH. PROČ INVESTOVAT DO TPMS ?  40 % českých řidičů jezdí s podhuštěnými pneumatikami !  u 1/5 z nich je podhuštění více než.
Radiální ložiska s bodovým stykem
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Zkoušení asfaltových směsí
Značení bez záhad Značení pneumatik
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Mazání valivých ložisek
Pneumatiky Úvod Historie Volba pneumatik Skladování pneumatik
Závady a opotřebení pneu
Druhý – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Složení pláště a označování
První krok do vláknové optiky
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Product Fact Book. 2 Product Management I Heike Schöpper I 2011 © Continental Product Fact Book I Polaris 3.
1 Fakulta stavební, VŠB-Technická univerzita Ostrava 2 Civil and Environmental Engineering Department, University of Utah Modelování v mechanice Ostrava,
Rekonstrukce a sanace historických staveb h-x diagram
EM radiální pneu + Jeřábové pneu Product Story
2 2 André Voigt, Brand Management Continental I 2010 I © Continental AG Product Fact Book ContiSportContact™ 5 Marketing Požadavky na ContiSportContact.
Product Fact Book. 2 Product Management Continental / André Voigt / 2010 © Continental AG Product Fact Book ContiEcoContact™ 5 ContiEcoContact 5 Optimalizace.
Product Management Continental / 2010 © Continental Product Fact Book ContiForceContact TM Marketing Technologie ovlivňuje Design Zadní osaPřední.
Diagnostika tlumičů.
Produktová prezentace
Odstraňování vad mikrogeometrie
Tlak v praxi (Učebnice strana 89 – 90)
SPECIALISTA PRO ZEMĚDĚLSKÉ A MIMOSILNIČNÍ PLÁŠTĚ
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
PŘEDSTAVENÍ Určeno pro obchodníky a zástupce pneuservisů.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Dielektrická elektrotepelná zařízení
 denzita snímku D je závislá na intenzitě záření mAs a jeho pronikavosti kV  D = mAs. kV 3-5  V rozsahu 50 – 125 kV jde o 3. mocninu,  5. mocnina se.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Kola, disky, pneumatiky Střední odborná škola Otrokovice
Vsetín – město bez bariér
s dopravní infrastrukturou
Nové výzvy ve vývoji a výrobě pneumatik
Potenciál radiální technologie pro lesní aplikace Zlepšení trakce a mobility v terénu Vyšší jízdní komfort Nižší valivý odpor pneumatik.
Tradition in Leadership Setkání textilu a kovu Tradition in Leadership.
Fy – sekunda Yveta Ančincová
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
1 BFGOODRICH LETNÍ PNEUMATIKY UMÍSTĚNÍ ZNAČKY NA TRHU Pro profesionály a náročné uživatele představuje BFGoodrich značku pneumatik, která nabízí.
Petr Horník školitel: doc. Ing. Antonín Potěšil, CSc.
Produktová prezentace AC 75
Produktová prezentace
VOLNÝ PÁD.
Výtok otvorem, plnění a prázdnění nádob. Přepad vody, měrné přelivy.
Vypočítej 1. Hmotnost tanku je 38 t. Celková styková plocha pásů se zemí je 490 dm2. Jaký tlak způsobuje tank na vodorovnou plochu? 2. Jaký tlak způsobuje.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Dvoustupňová konfekce
Kola a pneumatiky – druhy, konstrukce
Výroba pneumatik Střední odborná škola Otrokovice
Kola a pneumatiky – montáž a kontrola
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Materiály optických kabelů
VÝROBA PNEUMATIK Chemie 9. ročník Ing. Bc. Jitka Moosová ZŠ Benešov,
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Ozubené převody Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová
TISKOVÉ SETKÁNÍ ContiTrade Services s.r.o.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Systemy protektorovani. Za studena - Za studena - SORTIMENT SYSTEMY PROTEKTOROVANI.
Kompletní přehled o stavu pneumatik úrovni servisu výkonu pneumatik
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Transkript prezentace:

Stavba moderní pneumatiky pro osobní automobily 1 2 3 4 6 5 7 8 9 10 1 Vnitřní guma 2 Kostrový materiál 3 Patní lano 4 Jádro 5 Výztužný pásek 6 Patní pásek 7 Bočnice 8 Nárazník 9 PA nárazník 10 Běhoun

Značení plášťů na bočnici 1 ochranná značka BARUM, název výrobce a jeho sídlo 1a obchodní značení výrobku 2 označení rozměru pláště 3 86 =index nosnosti, T = kategorie rychlosti 4 označení dezénu pláště 5 RADIAL – plášť s radiální konstrukcí pláště, STEEL – nárazník z ocelového kordu, TUBELESS – bezdušové provedení pláště (TUBE TYPE – s duší) 6 T1 – ozn. a pořadové číslo formy 7 nejvyšší nosnost pneumatiky v kg (lbs) a nejvyššší dovolené huštění v kPa (psi) 8 DOT – Department of Transportation, HW – kód výrobce (Barum Continental s.r.o.), FB – kód rozměru (185/65 R14), 298∆ - datum výroby (29.týden 1998) 9 materiál kostry pláště a skutečný počet vložek v oblasti boku a běhounu 10 E8 =homologační znak a číslo země (ČR) podle EHK 30, 020457 = přidělené schvalovací číslo 11-13 značení dle předpisu UTQG: 11-odolnost běhounu proti opotřebení v %, 12-velikost součinitele adheze A,B,C, 13-odolnost proti dynamické únavě A,B,C 14 indikátor opotřebení (Tread Wear Indicators – TWI)

Rozměr pneumatiky 185/65 R14 85T 185 – šířka pneumatiky (mm) 65 – profilové číslo (%) R – ozn. radiální konstrukce pláště 14 – průměr ráfku v palcích 85 – index nosnosti T – kategorie rychlosti TL – TUBELESS – bezdušový plášť TT – TUBE TYPE – dušový plášť Rf – Reinforced – zesílená konstrukce pláště FR – ochrana ráfku ML – ochrana bočnice

Hustící tlak a jeho vliv Vliv huštění na životnost pneumatiky Správná tlak zohledňující podmínky provozu ( zatížení,rychlost ) má rozhodující vliv na vlastnosti každého automobilu. Optimální tlak je stanoven výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Je uveden v návodu k obsluze vozidla a často také na vozidle (např.víko palivové nádrže ). Spotřeba paliva při konstantní rychlosti % 20 40 60 80 100 Životnost 1,4 1,1 Valivý odpor v % 100 102 104 106 108 110 120 130 140 2,0 1,7 Tlak v barech. 120 100 80 60 40 Tlak v % doporučené hodnoty Průběh dosažený u pneumatiky a její bezpečnost závisí významně na huštění!

Vliv hloubky běhounu na brzdnou dráhu Brzdná dráha (m) Hloubka dezénu (mm) Povrch vozovky 7 5 3 2 1 10 20 30 40 50 60 70 80 90 Mokrá Suchá Zpomalení ze 100 km/h na 0 km/h

5 základních pravidel při používání pneumatik pro zachování bezpečnosti Odpovídá použitý rozměr pneumatik homologaci pro daný model vozu ? Nejsou již pneumatiky opotřebeny na úroveň nutné výměny ? Odpovídá typ pneumatik sezóně ? Jsou pneumatiky správně nahuštěny ? Vykazují pneumatiky mechanické opotřebení nebo poškození ?