Podstatná jména STROM, KEŘ Bc. Jana Vaňkátová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: VY_32_INOVACE_Čt.13.12.1 z 1 Ročník: IX. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK.
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3452 Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Podstatná jména – vyvození slov STROM, KEŘ Autor výukového materiálu: Bc. Jana Vaňkátová Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: 27. 3. 2012 Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – speciální I. Vzdělávací obor a tematický okruh: Jazyková komunikace, Čtení Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX. Druh učebního materiálu: prezentace Anotace: Materiál slouží k vyvození a upevňování slov k tématu přírody, slov STROM a KEŘ metodou globálního čtení. Klíčová slova: globální čtení, přiřazování, strom, keř Druh interaktivity: kombinovaná
STROM
KEŘ
STROM STROM KEŘ
STROM KEŘ KEŘ
STROM STROM KEŘ
KEŘ KEŘ STROM
KEŘ STROM STROM KEŘ
KEŘ STROM
KEŘ STROM
KEŘ STROM
STROM KEŘ STROM KEŘ
STROM KEŘ M E T O S R Ř K
Zdroje: Vše použito z: Klipart Microsoft Office. In: Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 [online]. 2007 [cit. 2012-03-30]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97
Metodický postup: Cíl: Výukový materiál slouží k vyvození a upevňování čtení slov globální metodou. Organizace: výuku realizujeme v učebně vybavené interaktivní tabulí, možná je výuka na PC s dotykovým monitorem. Popis práce se vzdělávacím materiálem: Lze ho použít jako: a) prezentaci ke čtení a vyhledávání slov b) při nespuštěné prezentaci jako aktivitu s možností přesouvání či spojování obrázků a slov a jejich čtení Posunutí snímku klikem na obrazec spustí vyučující prezentaci. Snímek 1 a 2: Úvod prezentace. Snímek 3 a 4: Pomocí obrázku vyvodíme slovo, v prezentaci po klepnutí tabulka odkryje stejný obrázek už se slovem, při nespuštěné prezentaci je potřeba tabulku přetáhnout, žák slova opakuje po učiteli a snaží se je sám číst. Snímek 5 a 6: Žák čte slova u obrázků a vyhledává stejný obrázek k obrázku většímu, při prezentaci se kliknutím na správný obrázek přesune, při nespuštěné prezentaci se stejné obrázky spojují čarou.
Snímek 10 a 11: Žák čte slova a správné slovo přiřazuje k obrázku bez vzoru slova, při prezentaci se kliknutím na správný obrázek přesune do rámečku, při nespuštěné prezentaci žák či učitel přetahuje správné slovo do rámečku. Snímek 12: Slouží opět ke čtení a přiřazování slov bez vzoru, princip použití je stejný jako v předešlých snímcích. Snímek 13: Při spuštěné prezentaci slouží pouze ke čtení a fixaci slov,při nespuštěné prezentaci ke čtení a psaní slov dle voru. Snímek 14: Žák má za úkol skládat slova z jednotlivých písmen, při spuštěné prezentaci se písmena po klepnutí řadí do rámečků , při nespuštěné prezentaci je žák či učitel do rámečků přetahuje. Snímek 7 a 8: Žák opět čte slova a správné slovo přiřazuje k obrázku, při prezentaci se kliknutím na správné slovo přesouvá do rámečku,při nespuštěné prezentaci přetahuje slovo do rámečku žák či učitel. Snímek 9: Žák čte slova a ke slovům přiřazuje správné obrázky, při prezentaci se kliknutím na správný obrázek přesune ke slovu, při nespuštěné prezentaci žák či učitel spojuje čarou obrázky se správným slovem.