AZ kvíz Chemické opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Chemické reakce Mgr. Helena Roubalová
Chemie.
Název školy Adresa školy Číslo projektu Číslo materiálu v sadě Předmět Anglický jazyk Téma (název prezentace) Opakovací hra – slovíčka At home – 4. ročník.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Typy chemických reakcí
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
AZ KVÍZ Starověké Řecko.
A-Z kvíz Chemické opakování
Faktory ovlivňující rychlost chemické reakce
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
EKO KVÍZ.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Reakce anorganické Chemie I
CHEMICKÉ REAKCE.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
AZ KVÍZ NÁZVOSLOVÍ OXIDŮ Hra Návod.
A Ω KVÍZ Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Opakování ČR 1. část.
PYRAMIDA Práce a energie

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
FS kombinované Chemické reakce
VY_32_INOVACE_05-13 Termochemie
Chemické reakce Chemická reakce je děj, při kterém se výchozí látky mění na jiné látky zánikem původních a vznikem nových vazeb Každá změna ve vazebných.
KINETIKA CHEMICKÝCH REAKCÍ
Termodynamika a chemická kinetika
CHEMICKÉ REAKCE.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kinetika chemických reakcí
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Soutěž pro dvě družstva
Chemický děj 1. Klasifikace chemických reakcí 2. Chemické rovnice 3
Reakce anorganické chemie II.

Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Ch_015_Klasifikace chemických reakcí Ch_015_Chemické reakce_Klasifikace chemických reakcí Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice,
AZ - kvíz aneb aneb hrajeme si s atomární fyzikou Bc. Petra Dvořáčková, 2016.
EU peníze středním školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-01
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

AZ kvíz Chemické opakování Autor: Mgr. Monika Petriláková Datum: 10. 1. 2014 Gymnázium a OA Chodov

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0376 Šablona: OBCHE Pořadí šablony a sada: 19.OBCHE Materiál: VY_INOVACE_OBCHE.19 Vytvořený ve školním roce: 2013/2014   Téma: Chemické reakce, rychlost a rovnováha chemických reakcí Předmět a třída: Chemie - kvinta Anotace: Hra slouží k zopakování a upevňování daných kapitol Autor: Mgr. Monika Petriláková Klíčová slova: didaktická hra, skupinová práce, chemické reakce, rychlost a rovnováha chemických reakcí Ověřený dne: 13.2.2014

Anotace: Didaktickou hru lze hrát v omezeném počtu žáků – v jedné skupině doporučuji 5-6 žáků. Maximální počet hrajících žáků je tedy 12. Hru tedy doporučuji zařadit do projektové výuky – jedna polovina třídy bude řešit jiný úkol zadaný učitelem a druhá polovina bude hrát hru. Poté se skupiny vymění.

Pravidla hry: A-Z kvíz je hra určená pro dvě skupiny žáků. V dané skupině si zvolí mluvčího, který bude odpovídat, ale i volit políčko. Začíná skupina, které vyhrála rozlosování (zvolí učitel-karty apod.). Hráč vybere políčko s číslem od 1 do 28 z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Hru hrají ve skupině, mohou se tedy radit ale konečné slovo bude mít zvolený mluvčí. V případě správné odpovědi se hra vrací pomocí tlačítka zpět zpátky na základní hlavní pole a získané políčko je označeno barvou hráče kliknutím na příslušné políčko tabulky po straně hracího pole. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědět druhý hráč. Pokud nechce odpovědět, pole zůstane neoznačeno a později je možné ho získat zodpovězením náhradní otázky. Ve hře pokračuje hráč, který nezískal barevné pole. Ve hře vítězí skupina, které se podaří dříve propojit všechny tři strany trojúhelníku. Moderátor - učitel dohlíží na správnost odpovědí a obsluhuje herní pole.

1 2 1 2 1 3 4 3 4 5 6 5 6 2 3 7 8 7 8 9 10 4 5 6 9 10 11 12 11 12 7 8 9 10 13 14 13 14 15 16 15 16 11 12 13 14 15 17 18 17 18 19 20 19 20 16 17 18 19 20 21 21 22 21 22 23 24 23 24 22 23 24 25 26 27 28 25 26 25 26 27 28 27 28

Reakce, které se zúčastňují jen látky stejného skupenství se nazývá: Homogenní reakce Hr ZPĚT ŘEŠENÍ

2. Reakce, které se zúčastňují látky, z nichž alespoň jedna je jiného skupenství než ostatní, se nazývá: Heterogenní reakce Hr ZPĚT ŘEŠENÍ

3. Jak nazýváme nesymetrické štěpení kovalentní vazby, při kterém vznikají ionty? heterolýza H ZPĚT ŘEŠENÍ

4. Typ reakce, při níž z více jednoduchých látek vzniká látka složitější: Adice A ZPĚT ŘEŠENÍ

5. Typ reakce, při níž se složitější látka rozkládá na více látek jednoduchých: Eliminace E ZPĚT ŘEŠENÍ

6. Reakce, při nichž se Gibbsova energie snižuje nazýváme: Exergonické reakce Er ZPĚT ŘEŠENÍ

7. Reakce, při nichž se Gibbsova energie zvyšuje nazýváme: Endergonické reakce ZPĚT ŘEŠENÍ

8. Jak se nazývá látka, která urychluje průběh reakce, ale není přeměňována? katalyzátor ZPĚT ŘEŠENÍ

9. Jak se nazývá reakce vyžadující dodání tepla? Endotermická reakce Er ZPĚT ŘEŠENÍ

10. Jak se nazývá reakce, při níž teplo vzniká? Exotermická reakce Er ZPĚT ŘEŠENÍ

11. Jak se nazývá reakce, při níž dochází k přenosu protonů mezi reaktanty: Acidobazická reakce Ar ZPĚT ŘEŠENÍ

12. Jak se nazývá látka, která je schopná předat protony jiné látce: kyselina ZPĚT ŘEŠENÍ

13. Název reakce, při níž reaguje kyselina se zásadou a vzniká sůl a voda: neutralizace N ZPĚT ŘEŠENÍ

14. Jak se nazývá reakce, při níž dochází k přenosu elektronů mezi reaktanty? Redoxní reakce Rr ZPĚT ŘEŠENÍ

15. Děj, při kterém dochází ke zvětšení oxidačního čísla atomu v molekule se nazývá: oxidace ZPĚT ŘEŠENÍ

16. Jak nazýváme látku, která je schopná přijímat elektrony od jiné látky? zásada ZPĚT ŘEŠENÍ

17. Jak se nazývá děj, při němž je konstantní veličinou objem? : Izochorický děj Id ZPĚT ŘEŠENÍ

18. Jak se nazývá děj, při němž je konstantní veličinou tlak? Id Izobarický děj ZPĚT ŘEŠENÍ

19. Energetickou stránkou soustav a změnami v těchto soustavách, vyvolanými změnami vnějších i vnitřních podmínek se zabývá: T Termodynamika ZPĚT ŘEŠENÍ

Standartní slučovací teplo 20. Jak se nazývá reakční teplo reakce, při kterém vzniká za standartních podmínek 1 mol dané látky z prvků: Standartní slučovací teplo Sst ZPĚT ŘEŠENÍ

21. Podíl změny koncentrace reagujících látek a doby, za kterou ke změně koncentrace došlo nazýváme: Reakční rychlost Rr ZPĚT ŘEŠENÍ

22. Specifické katalyzátory, které katalyzují životní děje nazýváme: Enzymy ZPĚT ŘEŠENÍ

23. Látky pozastavující průběh chemických reakcí nazýváme: Inhibitory ZPĚT ŘEŠENÍ

24. Stav soustavy, v němž se nemění její složení, i když v ní probíhají chemické děje, se nazývá: Chr Chemická rovnováha ZPĚT ŘEŠENÍ

25. Reakce, při kterých produkt reakce je výchozí látkou reakce následující nazýváme : Následné reakce Nr ZPĚT ŘEŠENÍ

26. Reakce, při kterých výchozí látky reagují za vzniku různých produktů nazýváme: Br Bočné reakce ZPĚT ŘEŠENÍ

27. Jak se nazývají reakce, při kterých z reaktantů vznikají produkty a současně z produktů zpět reaktanty? Zvratné reakce Zr ZPĚT ŘEŠENÍ

28. Jak se nazývají částice, které mají alespoň jeden nepárový elektron? radikály R ZPĚT ŘEŠENÍ