ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

BOTANIKA ORGANELY ROSTLINNÝCH BUNĚK
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
EUKARYOTICKÁ BUŇKA Velikost – v mikrometrech (10–100, i větší)
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Přechod rostlin na souš
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Látkový a energetický metabolismus rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Výživa buňky.
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
LES ŘASY.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
BUŇKA.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
Společné znaky rostlin.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
METABOLISMUS ROSTLIN OD MARTINA JAROŠE. FOTOSYNTÉZA Zachycuje sluneční energii a z oxidu uhličitého vyrábí organickou sloučeninu (sacharid) a jako vedlejší.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Co všechno už víte o fotosyntéze?
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Získávání energie pro život
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
4. Buňky.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Živé organismy.
Transkript prezentace:

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK světelná energie VODA + OXID UHLIČITÝ ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK chlorofyl H2O O2 CO2

Co je to fotosyntéza? Q 1 Proces při výrobě fotografií Dělení buněk za světla Složitý děj, při kterém z látek anorganických vznikají látky organické Proces, při kterém vznikají látky anorganické z látek organických

Kde probíhá fotosyntéza? Q 2 Kde probíhá fotosyntéza? V temné komoře V těle živočichů V kořenech rostlin V zelených částech rostlin

Co je chloroplast? Q 3 Umělá hmota s obsahem chloru Zelené barvivo Organela v rostlinné buňce

Co dokáže chlorofyl? Q 4 Uspat člověka Nasávat ze země vodu s minerálními látkami Poutat světelnou energii Zbarvuje rostlinu na červeno

Co je chlorofyl? Q 5 Zelený film Zelené barvivo v chloroplastu Organela v rostlinné buňce, v níž probíhá fotosyntéza

Které látky jsou organické ? Q 6 Které látky jsou organické ? Žula, čedič, křemen Dusík, železo, fosfor Oxid uhličitý, voda Glukóza, tuk, bílkoviny

Který plyn spotřebovává rostlina při tvorbě živin? Q 7 Který plyn spotřebovává rostlina při tvorbě živin? Kyslík Dusík Oxid uhličitý Oxid siřičitý

Při fotosyntéze vznikají: Q 8 Při fotosyntéze vznikají: Organické látky a oxid uhličitý Organické látky a kyslík Energie a oxid uhličitý Fotografie

Co rostlina potřebuje, aby mohla probíhat fotosyntéza? Q 9 Co rostlina potřebuje, aby mohla probíhat fotosyntéza? Kyslík a vodu Oxid uhličitý, vodu a světlo Světlo a teplo Nic, fotosyntéza u rostlin neprobíhá

Rostliny jsou organismy: Q 10 Rostliny jsou organismy: Heterotrofní – reducenti - rozkladači Heterotrofní - konzumenti Autotrofní - producenti

Co umějí autotrofní organismy – producenti? Q 11 Co umějí autotrofní organismy – producenti? Točit filmy Vyrábět auta Tvořit anorganické látky Vyrábět organické látky z anorganických látek

K čemu slouží rostlinám průduchy? Q 12 K čemu slouží rostlinám průduchy? K výměně plynů a regulaci odpařování vody K příjmu vody s minerálními látkami K příjmu dusíku K příjmu organických látek

Q 13 Kdy rostlina dýchá? Jen za světla Jen v noci Když potřebuje Stále

Který plyn spotřebovávají rostliny při dýchání? Q 14 Který plyn spotřebovávají rostliny při dýchání? Kyslík Oxid uhličitý Dusík Vzácné plyny

Který plyn rostliny při dýchání vylučují? Q 15 Který plyn rostliny při dýchání vylučují? Stejně jako živočichové – oxid uhličitý Stejně jako živočichové - kyslík Dusík Vzácné plyny

Ve které organele probíhá buněčné dýchání? Q 16 Ve které organele probíhá buněčné dýchání? V jádře V chloroplastech Ve vakuolách V mitochondriích V buněčné stěně

Q 17 Co je buněčné dýchání? Výměna kyslíku a oxidu uhličitého v plicních sklípcích Přenos kyslíku a oxidu uhličitého krví Proces, při kterém se za přítomnosti kyslíku v buňkách rozkládají organické látky, vzniká energie a oxid uhličitý Dýchání přes speciální roušku

Který plyn rostliny vylučují jako odpadní produkt při fotosyntéze? Q 18 Který plyn rostliny vylučují jako odpadní produkt při fotosyntéze? Kyslík Dusík Oxid uhličitý Vzácné plyny

Buněčné dýchání u rostlin i u živočichů je stejné. Q 19 Buněčné dýchání u rostlin i u živočichů je stejné. Ano Ne, rostliny dýchají jen v noci

Co je hlavní produkt dýchání? Q 20 Co je hlavní produkt dýchání? Energie Organické látky Kyslík Oxid uhličitý

Co je hlavní produkt fotosyntézy? Q 21 Co je hlavní produkt fotosyntézy? Energie Organické látky Kyslík Oxid uhličitý

Kde se průduchy nacházejí nejčastěji? Q 22 Kde se průduchy nacházejí nejčastěji? Na kořenech rostlin Na listech V kůře V květech