Nový tarif Český drah pro přepravu cestujících a zavazadel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Advertisements

BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Prémiová automatická objednávka
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Zahraniční přesahy IDS
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
PVT Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti 1 Zavádění nových technologií ve veřejné osobní dopravě Ing. Antonín Macháček Sdružení dopravních.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Pojištění vozových parků
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Mediální komunikace ČD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Služby letecké dopravy
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Personální práce ( kap. 14)
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Akustické hlášení na drahách celostátních a regionálních v České republice Matěj Bartoš.
Služby železniční dopravy
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Pojištění firemní flotily DEN S FLEETEM
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
1 Přehled situace, dopad změn pro rok 2009 na odběratele, cenové srovnání dostupných evropských zemí Zdeněk K Á N S K Ý ENA s.r.o. listopad 2008
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Druhá fáze reformy veřejných rozpočtů - prorůstové daňové změny - Ministerstvo financí ČR
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Změny v tarifu Změny v tarifu od platné pro tarifní zónu 001 Plzeň v rámci IDP 1. Nákup zlevněného předplatného pro děti ve věku.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Bukovany v Pražské integrované dopravě
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Nový tarif Český drah pro přepravu cestujících a zavazadel Přednášející: České dráhy, a.s., www.cd.cz

Základní možnosti cenotvorby v osobní dopravě Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Základní možnosti cenotvorby v osobní dopravě Tarif zónový Malá srozumitelnost při cestě na větší vzdálenost Pocit nespravedlnosti při krátké cestě mezi sousedními zónami Možnost pozitivní cenové diskriminace oblastí s menší poptávkou Tarif pásmový Velký rozdíl v ceně mezi jednotlivými body při velkém rozpětí pásem Pocit nespravedlnosti při cestě spadající k dolní hraně pásma Zmenšení počtu druhů jízdenek zaokrouhlováním přepravní vzdálenosti Tarif na přesnou kilometrickou vzdálenost Velký počet druhů jízdenek vydávaných mezi všemi tarifními body Minimalizace „černých jízd“ přes hranici pásma MAXIMALIZACE POCITU SPRAVEDLNOSTI 3.4.2017 Praha

Základní typy jízdného na železnici Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Základní typy jízdného na železnici Vnitrostátní jízdné Základní cena = obyčejné jízdné věcně usměrněné MF ČR Sociální cena = zvláštní jízdné garantované MF ČR Obchodní cena = nabídky dopravce respektující základní a sociální ceny Mezinárodní jízdné s výchozím a cílovým dopravcem ČD (součet cen vyhlášených jednotlivými využitými dopravci) Základní cena = jízdné dle TCV se zohledněním vnitrostátního tarifu Sociální cena = jízdné pro děti a nevidomé garantované TCV Obchodní nabídky = dvou a vícestranné dohody s účastí ČD Mezinárodní jízdné mimo ČD nebo s tranzitem ČD (součet cen vyhlášených jednotlivými využitými dopravci) Základní cena = jízdné dle TCV bez zohlednění vnitrostátního tarifu 3.4.2017 Praha

Výpočet spravedlivé tarifní vzdálenosti Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Výpočet spravedlivé tarifní vzdálenosti Vnitrostátní přepravní cesta Po 1 km dle přesných stavebních poloh uvedených v úředním vydání jízdního řádu provozovatele dráhy platném pro všechny zúčastněné dopravce Minimum = 1 km (při shodné kilometrické poloze tarifních bodů) Maximum = 600 km (při přepravní vzdálenosti 600 a více km) Mezinárodní přepravní cesta Po 10 km dle stavebních poloh tarifních bodů (zjemnění pásem přiměřené rozsahu mezinárodní databáze, dopad úseku ČD do celkové ceny relativně nevýznamný) Minimum za ČD = 10 km (jízda ve vlaku ČD 1 – 10 km) Maximum = 600 km 3.4.2017 Praha

Maximální zjednodušení základního jízdného Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Maximální zjednodušení základního jízdného Obyčejné jízdné Cestující, kteří nemohou prokázat nárok na slevu (shodný ceník použit i jako cena za oba směry obchodní nabídky VLAK +) Sociální slevy (ve smyslu výměru MF ČR) Děti do 6 let, poslanci, soudci = bezplatná přeprava Děti 6 – 15 let = sleva 50 % v obou vozových třídách (shodný ceník použit i pro obchodní nabídky In-Junior a Léto –26) Důchodci = sleva 50 % ve druhé třídě vozové ZTP, ZTP-P = sleva 75 % ve druhé třídě vozové Žákovské jízdné do 15 let = sleva 65 % ve druhé třídě vozové Žákovské jízdné 15 – 26 let = sleva 55 % ve druhé třídě vozové Zpáteční sleva (základní obchodní nabídka ČD) Vždy dvojnásobek příslušného jízdného snížený o 10 % (podmínkou je ukončení jízdy nejpozději do půlnoci druhého dne) 3.4.2017 Praha

Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Dokončení integrace základního vějíře obchodních nabídek ČD v rámci projektu In-karta / Rail Plus Vnitrostátní jednosměrná jízdenka Sleva 25 % z příslušného základního jízdného Vnitrostátní zpáteční jízdenka Sleva 25 % z příslušného zpátečního jízdného Vnitrostátní týdenní traťová nebo síťová jízdenka Sleva 25 % z příslušného týdenního jízdného Vnitrostátní měsíční traťová nebo síťová jízdenka Sleva 25 % z příslušného měsíčního jízdného Vnitrostátní čtvrtletní traťová nebo síťová jízdenka Sleva 25 % z příslušného čtvrtletního jízdného Mezinárodní jízdenka Sleva 25 % z příslušného základního mezinárodního jízdného 3.4.2017 Praha

Síťové jednodenní jízdenky – bez změny ceny Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Síťové jednodenní jízdenky – bez změny ceny SC Net (vlaky SC a vybrané oddíly vlaků IC – 1 den) Vlak SC včetně místenky + regionální vlaky ČD dle výchozí a cílové stanice ČD Net (všechny vlaky ČD – 1 den) Všechny vlaky ČD (místenka není zahrnuta v ceně) SONE+ (víkendová multifunkční jízdenka pro malou skupinu – 1 den) 2 varianty (všechny nebo regionální vlaky ČD) až do první stanice sousední železnice REGIONet (regionální vlaky ČD – 1 den) 13 variant v rozsahu mírně přesahujícím hranice kraje REGIONet + DB (pouze regionální vlaky – 1 den) 4 varianty v rozsahu mírně přesahujícím hranice kraje + příhraničí DB REGINet / Libnet+ (regionální vlaky ČD + neželezniční spoje – 1 den) Vlaky ČD v Libereckém kraji + 4 autobusoví dopravci ČR + síť ZVON) REGINet / Labe-Elbe (regionální vlaky ČD + neželezniční spoje – 1 den) Vlaky ČD v Ústeckém kraji + spoje DPMD + síť VVO) 3.4.2017 Praha

Vícedenní traťové a síťové jízdenky ve dvou variantách Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Vícedenní traťové a síťové jízdenky ve dvou variantách Traťové jízdenky Týdenní dle pásem 1 – 120 km nově i s variantou In-karta / Rail Plus Měsíční dle pásem 1 – 120 km nově i s variantou In-karta / Rail Plus Čtvrtletní dle pásem 1 – 120 km nově i s variantou In-karta / Rail Plus Síťové jízdenky Týdenní s variantou In-karta / Rail Plus (cena odpovídá „traťové jízdence na 121 km“) Měsíční s variantou In-karta / Rail Plus (cena odpovídá „traťové jízdence na 121 km“) Čtvrtletní s variantou In-karta / Rail Plus (cena odpovídá „traťové jízdence na 121 km“) Elektronické na nosiči In-karta / Rail Plus In-senior (pro Os a Sp vlaky, v ostatních sleva In-zákazník ½ - důchodce) 600,- Kč/rok In-gold (pro všechny vlaky i v 1. třídě vozové, lanovka, spoluzavazadlo) 20.000,- Kč/rok (vydávány i ve variantě týdenní, měsíční a čtvrtletní) In-gold A I (navíc bezplatná místenka, úschova během přepravy a přeprava psa) 50.000,- Kč/rok (vydávány i ve variantě týdenní, měsíční a čtvrtletní) 3.4.2017 Praha

Příplatky a doplňková přeprava Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Příplatky a doplňková přeprava Zrušení veškerých příplatků České dráhy nebudou vybírat žádné příplatky dle kategorie vlaku Zůstávají pouze místenky, lůžkové a lehátkové lístky Sjednocení a zjednodušení přepravy psů a zavazadel Cena je vždy stanovena na jeden spoj nebo jeden den (vždy poměr 1 : 2) Pes 10 Kč / spoj, resp. 20 Kč / den Spoluzavazadlo 25 Kč / spoj, resp. 50 Kč / den Úschova během přepravy 30 Kč / spoj, resp. 60 Kč / den Bonusy dopravce v doplňkových přepravách Ruční zavazadlo = zdarma (nad nebo pod sedadlem) Kočárek s dítětem = zdarma Vodící pes = zdarma Asistenční pes = zdarma 3.4.2017 Praha

Specifické obchodní nabídky ČD Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Specifické obchodní nabídky ČD eLiška Kontingentní nabídka levné cesty mezi krajskými městy (beze změny) Kilometrická banka 2000 předplacených kilometrů s půlroční platností za 1600 Kč (zvýšení ceny na návrh MD) 5 x 2000 předplacených kilometrů s půlroční platností za 7200 Kč (dosavadní cena) Léto -26 Sleva na letní období (astronomické léto) pro mladé zvýšena z 30 na 50 % Sleva pro skupiny Nabídka pro zlevněnou přepravu 2 – 30 cestujících (beze změny) VLAK+ Sleva 50 % na akce smluvené a vyhlášené dopravcem (Ř O 16) jednou měsíčně Historické a specifické posilové vlaky Globální cena vyhlášená dle nákladů spojených s nadstandardním složením vlaku 3.4.2017 Praha

Obchodní naplnění ekonomické potřeby Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Obchodní naplnění ekonomické potřeby Nutnost zvýšení tržeb z jízdného prostřednictvím ceny Snížení ztráty z osobní dopravy Zohlednění vývoje ceny vstupů Připravenost na daňovou reformu Základní podmínky provedení Maximální zvýšení tržeb kombinací ekonomické a zákaznicky únosné ceny Udržení pozice na trhu připuštěním pouze minimálního rizika poklesu přepravních výkonů Posílení dobrého jména věrnostním, spravedlivým systémem Prohloubení propojení vnitrostátního a evropského tarifního systému Udržení zájmu o zajištění ZDO dopravcem ČD Známé chyby z konce minulého tisíciletí Plošné zdražení všem neumožňuje tarifní úpravu prezentovat jako zákaznicky zajímavou Nekoordinovanost mezinárodní a vnitrostátní cenotvorby vyvolává spekulativní nákupy Neúměrné zdražení provází významný pokles poptávky, pokles tržeb i poptávky po ZDO Zdražení minoritní skupině nepřináší významný růst tržeb, pouze popudí veřejné mínění 3.4.2017 Praha

Porovnání obyčejného jízdného Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Porovnání obyčejného jízdného Základní cena – spravedlivější dělení Na první pohled je dojem, že cena neroste Průměrné obyčejné jízdné se mírně zvyšuje Úprava je na první pohled spravedlivější Pokles a růst ceny různě v jednotlivých pásmech zajišťují při komunikaci mezi zákazníky nejednotnost názoru na úpravu tarifu (jeden zaplatí více, druhý méně) Dopady – málo peněz, hodně muziky Obyčejné jízdné používá 5 % cestujících (cena ovlivňuje tržby minimálně) Obyčejné jízdné používá 95 % novinářů (cena ovlivňuje veřejné mínění maximálně) 3.4.2017 Praha

Pro koho je úprava ceny citelným zdražením Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Pro koho je úprava ceny citelným zdražením Cestující využívající zpáteční slevu (cca 30 % cestujících) Nutno doporučit zakoupení aplikace In-zákazník nabídky In-karta / Rail plus, pro jejíž držitele je zvýšení ceny minimální Cestující využívající traťové jízdenky (cca 20 % cestujících + žáci) Cestující využívající Kilometrickou banku (nevýrazná část tržeb) Jednotlivcům nutno doporučit zakoupení nabídky In-karta / Rail plus a využívání jízdenky eLiška Firmám a organizacím nutno doporučit nákup pěti Kilometrických bank za cenu sníženou o 10 % Cestující nedodržující přepravní podmínky (úniky tržeb) Nutno doporučit dodržování přepravních podmínek 3.4.2017 Praha

Další možnosti zvýšení tržeb prostřednictvím ceny Nová obchodně-tarifní koncepce osobní dopravy Další možnosti zvýšení tržeb prostřednictvím ceny Zvýšení ceny počínaje první změnou jízdního řádu by, při současné situaci na trhu a nízké inflaci, vedlo k zásadnímu poklesu poptávky, jejímž následkem by došlo k zásadnímu poklesu zájmu o zajištění ZDO ze strany krajů, případně i ke snížení tržeb Zvýšení ceny počínaje druhou změnou jízdního řádu, při udržení současné situace na trhu a nízké inflaci, lze doporučit maximálně dílčím způsobem Zvýšení ceny od jízdního řádu 2008/2009 je legitimním krokem dopravce a při správném vyhodnocení situace na trhu může přispět ke zlepšení hospodářského výsledku osobní přepravy bez vyvolání negativních průvodních jevů Základní možností zvýšení tržeb nadále zůstávají rizikové smlouvy v oblasti integrovaných dopravních systémů a populistické cenové návrhy, jejichž dopad do růstu poptávky je, ve srovnání s náklady na jejich zavedení, neúměrný 3.4.2017 Praha