Ochrana člověka za mimořádných situací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zásady první pomoci při zasažení el.proudem
Advertisements

2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Pediatrická KPR únor ‘06 1.
Jednotný postup při poskytování první pomoci
První pomoc Teoretická část První pomoc znamená : VYBERTE : A) Chirurgický zákrok B) Zajištění základních životních funkcí člověka C) Srdeční masáž.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Důležitá telefonní čísla
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Bezpečnost silničního
První pomoc při poranění elektrickým proudem
Algoritmus použití AED
První pomoc Obecná pravidla. Základní pravidlo Jednej klidně (nezmatkuj), ale buď rozhodný!
První pomoc při úrazu elektřinou
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH
s elektrickým zařízením
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Základy první pomoci 7. ročník.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ
Školení bezpečnosti práce (BOZP)
Úvod do první pomoci. Právní odpovědnost 40/2009 Sb. - trestní zákoník § 150 Neposkytnutí pomoci (1)Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky.
Elektronická učebnice – II
bezvědomí a resuscitace Guidelines 2005
Laická první pomoc.
Ochrana za vzniku mimořádné události
VY_32_INOVACE_ 16_ Místo, kde žijeme Dopravní značky (SADA ČÍSLO 2)
V životě lidí mohou nastat neočekávané situace
Mimořádné události – co dělat!
Chování v případě nebezpečí
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.2 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při poruchách dýchání DUM – výkladový Předmět:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUMJI_TELOCVIK_10 Název materiálu:Ochrana obyvatel – Test znalostí Tematická oblast:Tělesná výchova – 1. ročník Anotace:V.
MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI 7. ročník
Neodkladná resuscitace
2) Povodně Mimořádné události Živelní pohromy. Vznik povodní Povodně vznikají následkem zvýšení říční nebo mořské hladiny působením atmosférických poruch.
CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH
VY_32_INOVACE_PPM11760NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
První pomoc při úrazu elektrickým proudem
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Náročné životní situace Mgr. Marie Mikulcová.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M Náročné životní situace Mgr. Marie Mikulcová.
DUM II. / 17. tísňová volání Bc. Zdeněk Klíma. Tísňová volání Telefonní čísla, kterými zavoláme pomoc.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ III EVAKUACE ZÁSADY OPUŠTĚNÍ BYTU EVAKUAČNÍ ZAVAZADLO IMPROVIZOVANÉ ÚKRYTY.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0505_evakuace Téma: Evakuace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
První pomoc nejen při úrazech v TV VY_32_INOVACE_03_36.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_16_První pomoc Číslo a název klíčové aktivity: III/2.
VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, CO JE NEODKLADNÁ PRVNÍ POMOC, POPSAT A VYZKOUŠET SI, JAK POSTIŽENÉHO ULOŽIT DO STABILIZOVANÉ POLOHY, JAK PROVÁDĚT NEPŘÍMOU MASÁŽ SRDCE.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ IX 1.POMOC Resuscitace Nepřímá masáž srdce Umělé dýchání Šok Záchrana tonoucího.
RESUSCITACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Člověk a jeho svět Dopravní nehoda. Anotace:  Materiál slouží k nácviku jednání při zátěžové situaci, např. pokud se dítě stane účastníkem či svědkem.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ I MIMOŘÁDNÁ UDÁLOST DRUHY MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ VŠEOBECNÉ ZÁSADY CHOVÁNÍ LINKY TÍSŇOVÉHO VOLÁNÍ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_17_Integrovaný záchranný systém Číslo a název klíčové.
MOJE CESTA DO ŠKOLY Bezpečnost v silničním provozu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Radana Marelová
Bozp, první pomoc při úrazu elektrickým proudem
Čísla integrovaného systému
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ V.
NeRiskuj.
Anotace Objasnit žákům, co je mimořádná událost a jak funguje integrovaný záchranný systém. Vysvětlit, co je evakuace, jak se při jejím vyhlášení chovat.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ X
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Evakuace obyvatel Autor: Bc. Balonová Soňa.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Nemoc, úraz
Kurz základní resuscitace
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Transkript prezentace:

Ochrana člověka za mimořádných situací

1. Dýchací cesty uvolníme: a) zasunutím cizího tělesa hlouběji b) otevřením úst a kontrolou,zda není v dýchacích cestách cizí těleso či zvratky c) stlačením hrudní kosti

2. Pokud postižený nedýchá: a) zvedneme končetiny postiženého nad úroveň srdce b) postiženého posadíme c) začneme s umělým dýcháním

3. Při požáru je nejdůležitější: a) záchrana domácích zvířat b) záchrana lidských životů c) záchrana majetku osob

4. Požár oznámíme na telefonní číslo: a) 155 nebo 112 b) 158 nebo 112 c) 150 nebo 112

5. Co patří do vybavení lékárny: karta jak provádět první pomoc antibiotika léky na bolest v krku

6. Která z následujících věcí nepatří do vybavení lékárničky: a) izolační fólie b) pryžové škrtidlo c) rovné nůžky z plastu

7. Evakuační zavazadlo musí obsahovat : a) notebook b) teplé oblečení c) důležité dokumenty

8. Evakuační zavazadlo nemá obsahovat: a) trvanlivé potraviny a vodu b) baterku, zavírací nůž, šití, psací potřeby c) učebnice, sešity a školní pomůcky

9. Při zjišťování základních životních funkcí by měl postižený ležet na tvrdé podložce: a) na zádech b) na břiše c) na boku

10. Před zjištěním, zda postižený dýchá, je třeba: a) dát ho do stabilizované polohy b) zaklonit mu hlavu směrem dopředu c) zaklonit mu hlavu směrem dozadu

11.Při evakuaci bereme s sebou z domova: všechna zvířata pouze psy a kočky bereme s sebou a ostatní necháme doma všechna zvířata musíme nechat doma

12.Při opuštění domova: odjíždíme co nejdál z ohroženého města zůstáváme co nejblíže našeho domova, abychom se mohli vrátit podle pokynů evakuačních orgánů jdeme do určeného evakuačního střediska

13. Několik dní hustě prší, jsi v domě u řeky a voda stále stoupá 13. Několik dní hustě prší, jsi v domě u řeky a voda stále stoupá.Co uděláš? Připravím se na nouzové opouštění budovy: sbalím si tolik zavazadel,kolik jen můžu unést a vyčkám na příchod hasičů. Vše raději nechám v domě a pokud jsem dobrý plavec, na nic nečekám a z domu se snažím uniknout. Připravím se na nouzové opuštění budovy, sbalím si nejnutnější věci,cenné věci přestěhuji do vyšších pater,sleduji rádio či televizi a čekám na záchranu.

14. Po povodních se můžeš vrátit zpět do svého domu,jak se budeš chovat? Zlikviduji všechny potraviny, které přišly do styku s vodou (mohou být infekční) a dům si nechám prohlédnout odborníkem. Uklidím a oslavím konec povodní. Nechám vyschnout dům a potraviny, abych je mohla konzumovat.

15. Při poskytování první pomoci musím jednat: a) klidně, rozvážně,nepodléhat panice b) velmi rychle c) nerozvážně, nepromyšleně

16. Jak se dozvíme o ohrožení? od kamaráda, od pošťačky, od sousedky sirénou, v rozhlase a televizi, z denního tisku ve škole, v parku, v obchodě

17. Jak bychom se měli chovat při ohrožení? zatelefonovat na policii a pak to zatelefonovat všem známým volat z okna pro pomoc získat informace z oficiálních zdrojů, zachovat klid, nerozšiřovat poplašné zprávy, pomoci starším lidem

18. Jak daleko od místa nehody musíme umístit výstražný trojúhelník? 50-100 kroků b) 110-150 kroků c) více než 300 kroků

19. Jestliže se při dopravní nehodě stane úraz, koho zavoláme dříve? záchranná služba policie hasiči

20. Bezpečnost silničního provozu označujeme zkratkou: a) BSP b) BEZP c) BESIP

21.Pojem zebra v oblasti dopravy označuje : silnici pro motorová vozidla přechod pro chodce c) chodník