Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Hodnocení kurzů celoživotního vzdělávání na vysokých školách
Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
ECVET v Programu celoživotního učení
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
Umění motivace, komunikace a prezentace ZAHÁJENÍ PILOTNÍHO OVĚŘOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU UMĚNÍ MOTIVACE, KOMUNIKACE A PREZENTACE LITOMĚŘICE 26. BŘEZNA.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Pilotní ověřování studijních opor a přidělení ISBN.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
ošetřovatelství a porodní asistence
Pilotní ověřování studijních opor Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním rozpočtem České republiky.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
PROJEKT HUMAN STEP Výroční konference NTS F,
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Organizační struktura
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Závěry ze semináře k problematice strukturovaného studia učitelství KONFERENCE „STRUKTUROVANÉ STUDIUM UČITELSTVÍ“ v Srní.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Fakulta zdravotnických studií
Obecná didaktika ÚVOD.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Studijní program Ošetřovatelství
Název operačního programu:
Organizační struktura
Při technické univerzitě v Liberci
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých Projekt ESF v Opatření 3.2 Podpora terciárního vzdělávání, výzkumu a vývoje Registrační číslo projektu: CZ.04.1.03/3.2.15.2/0213

Informace o projektu Projekt spočívá ve vytvoření systému vzdělávání vzdělavatelů dospělých zahrnujícího tři jednosemestrové moduly a vyškolení 3 x 20ti vzdělavatelů dospělých. Každý z modulů je v rozsahu 40 hodin prezenční výuky a 100 hodin samostatného studia a je zakončen závěrečnou prací. Systém zahrnuje přípravu vzdělavatelů dospělých na začlenění osob ohrožených sociální exkluzí do vzdělávacího procesu.

Cíle projektu Zkvalitnění a rozšíření nabídky dalšího vzdělávání na vysokých školách i ostatních institucích zajištujících vzdělávání dospělé populace. Rozvoj celoživotního učení prostřednictvím zvyšování kvality nabídky vzdělávání rozšiřování účasti vzdělávacích institucí a podniků na dalším a celoživotním vzdělávání. Příprava vzdělavatelů dospělých na začlenění osob ohrožených sociální exkluzí do vzdělávacího procesu.

Konkrétní výstupy projektu Příprava tří jednosemestrových kurzů: Úvod do problematiky vzdělávání dospělých Distanční vzdělávání Studijní poradenství ve vzdělávání dospělých Cílem této prezentace je popis jednotlivých kurzů včetně stručné analýzy pilotních kurzů

Úvod do problematiky vzdělávání dospělých Obsah kurzu: Úvod do problematiky Pedagogicko-psychologické aspekty vzdělávání dospělých Současné trendy ve vzdělávání dospělých Formy vzdělávání dospělých Role pedagoga ve vzdělávání dospělých: Způsoby a formy hodnocení ve vzdělávání dospělých

Ukončení kurzu Zápočet za průběžné studium: úspěšné splnění písemného úkolů v průběhu samostudia hodnocení aktivit v e-learningovém prostředí. Klasifikovaná závěrečná práce v rozsahu 8 – 10 stran. Práce má charakter výzkumné empirické sondy nebo projektu studijního kurzu pro dospělé.

Průběh pilotního kurzu Do kurzu se přihlásilo 26 zájemců, aktivně jich studovalo 23 a zakončilo 22. Na vstupní motivační dotazník který odpovědělo 22 studujících: průměrný věk byl 47 let 15 studujících mělo VŠ vzdělání, ostatní úplné střední odborné studovali z profesních důvodů

Průběh pilotního kurzu Pilotní kurz byl zahájen na vstupním semináři 1.2. 2007 a ukončen 30.5. 2007. Prezentace závěrečných prací proběhly v červnu 2007. Prezenční výuka byla rozdělena do 3 tutoriálů: jednodenní vstupní tutoriál, jehož cílem bylo seznámení se s pedagogy i mezi sebou dvoudenní tutoriál zaměřený zejména na diskusi, konzultaci problémových míst učiva a zadání témat závěrečných prací prezentace závěrečných prací před komisí

Anketa o průběhu 2. tutoriálu převažovala spokojenost s obsahem, organizací a průběhem tutoriálu tutoriál měl motivační charakter tutoriál pomohl k ujasnění studované problematiky

Dotazník o hodnocení obsahové a metodické kvality kurzu Na dotazník odpovědělo 22 studujících: studující se často učili témata, která je zajímají a téměř vždy témata potřebná pro jejich profesi a praxi často přemýšleli o svých nápadech a o nápadech spolužáků diskuzi o problematice považovali za nedostatečnou – byl požadován vyšší počet hodin prezenční výuky, potřebný k lepšímu seznámení se se spolužáky osobnost a pedagogické metody učitelů byly hodnoceny jako velmi dobré Celkově byl kurz hodnocen jako dostatečně srozumitelný

Ukázka studijních materiálů

Ukázka z diskusního prostředí

Anketa o průběhu 2. tutoriálu

Výsledky testu

Distanční vzdělávání Obsah kurzu: Specifika distančního vzdělávání Studijní materiály v distančním studiu Organizační zajištění distančního studia Multimedia v e-learningu: multimediální technologie – historie, grafika, zvuk, animace a video, multimedia na internetu.

Ukončení kurzu Zápočet za průběžné studium Klasifikovaná závěrečná práce v rozsahu 10- 15 stran. Téma: zpracování úseku učiva formou elektronického studijního materiálu v prostředí Moodle.

Průběh pilotního kurzu Pilotní kurz byl zahájen na vstupním semináři 13.10. 2007 a ukončen 6.4. 2008 prezentací závěrečných prací. Studium zahájilo 14 frekventantů, aktivně jich studovalo 9, 5 studium ukončilo, 2 odložili obhajoby závěrečných prací do zimního semestru. Průměrný věk byl 36 let, 9 frekventantů jsou absolventi VŠ, 4 absolventi SŠ.

Průběh pilotního kurzu Prezenční výuka byla rozdělena do 4 tutoriálů: Jednodenní vstupní tutoriál, jehož cílem bylo seznámení se s pedagogy i mezi sebou Dvoudenní tutoriál zaměřený na legislativu, problematiku psaní distančních textů a úvodní přednáška z Multimédií Dvoudenní praktický workshop zaměřený na práci s prostředím Moodle Prezentace závěrečných prací

Hodnocení kurzu Účastníkům byl zadán: dotazník o hodnocení obsahové a metodické kvality kurzu dotazník o kvalitě studijních materiálů závěrečný dotazník o průběhu kurzu Kurz byl hodnocen jako velmi dobrý z hlediska obsahu, závažnosti pro frekventanty, podpory učitele a srozumitelnosti. Z hlediska interaktivity a spolupráce s kolegy byl kurz hodnocen jako podprůměrný – studující dávali přednost osobním individuálním konzultacím a diskuzím s tutorem před využíváním diskusního prostředí. Studující doporučovali prodloužit délku studia na dva semestry a zaměřit se na řízenou přípravu elektronických studijních materiálů.

Ukázka studijních materiálů

Aktivita pro první tutoriál

Studijní poradenství ve vzdělávání dospělých Kurz je rozdělen do dvou předmětů: Studijní poradenství Historie, metody a formy poradenství Poradenská péče pro osobní rozvoj Studijní poradenství pro dospělé Vybrané administrativní aspekty studijního poradenství Evropská politika v poradenství

Vzdělávání chronicky nemocných lidí Psychologické podmínky vzdělávání sociokulturně či zdravotně znevýhodněných dospělých Vzdělávání chronicky nemocných lidí Vzdělávání lidí se sníženou úrovní rozumových schopností Vzdělávání zdravotně postižených lidí Vzdělávání sociálně a sociokulturně znevýhodněných lidí: lidí s nízkou úrovní vzdělanosti lidí z odlišného sociokulturního prostředí příslušníků romské minority

Informace o kurzu Zakončení kurzu: obhajoba závěrečné práce v rozsahu 10 – 15 stran formou projektu systému studijního poradenství dospělých na vlastní vzdělávací instituci.

Průběh pilotního kurzu Pilotní kurz byl zahájen na vstupním semináři 14.2. 08 a ukončen 14. 6. 2008 prezentací závěrečných prací. Do studia bylo přijato 22 zájemců, studium zahájilo 17 frekventantů, aktivně jich studovalo 14, 5 studium ukončilo, 9 odložilo obhajoby závěrečných prací do zimního semestru.

Harmonogram pilotního kurzu 14. a 15. 2. 08 úvodní tutoriál (první den věnován úvodu do problematiky, druhý den úvodní přednášce k předmětu „Psychologické podmínky vzdělávání znevýhodněných dospělých“). 14. 3. test z předmětu „Psychologické podmínky vzdělávání znevýhodněných dospělých“ 30. 3. 08 odevzdání semestrální práce 11. 4. 08 druhý tutoriál 31. 5. 08 odevzdání závěrečné práce 14. 6. 08 závěrečné obhajoby

Ukázky studijních textů

Tištěný studijní text

Náhled testu

Děkuji Vám za pozornost