Tereza Roztočilová a Kateřina Křížová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ukládají se na níže položených místech
Advertisements

Organogenní usazené horniny
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Opakování učiva o nerostech II. část
VY_52_INOVACE_20 Nerudní suroviny určeno pro 5. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor Mgr. Hana Makovičková
HORNINY.
Křemičitany (silikáty)
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
HORNINY USAZENÉ.
Horniny přeměněné.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
VENEZUELA.
Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
Horniny.
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Přeměněné horniny.
Dělení hornin Podle vzniku.
Usazené horniny - úlomkovité
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Usazené horniny.
Nerudní suroviny 5. ročník
Usazené horniny = sedimenty
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
CZ.1.07/1.1.10/
Usazené horniny Vznikají tak, že se různé drobné částečky usazují na dně moří, jezer, řek i na souši. Jednotlivé částečky ( zrnka) se navzájem spojují.
LITOSFÉRA I..
CHEMICKY USAZENÉ HORNINY
Nerostné bohatství 4. ročník
Výlevné vyvřelé horniny
Přeměněné horniny.
CHKO Český kras.
Vyvřelé horniny = vyvřeliny
Neživá příroda − horniny
Geologický odkryv v Bruntále Michaela Kudelová 2.L.
HORNINY.
Petrologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se složením a vlastnostmi hornin. Materiál je plně funkční pouze.
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Horniny a minerály
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Horniny a minerály
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Kvíz „Spoj strany“- Kameny. Tabulka Jak se jmenuje tato hornina a z jakých nerostů se skládá?
 vznikají z hornin vyvřelých, usazených i přeměněných za vysokých tlaků a teplot  při metamorfóze nedochází k roztavení hornin  nejvyšší možná teplota.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda Nerosty a horniny.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
B) Výlevné vyvřeliny Vznikly utuhnutím magmatu vylitého na zemský povrch (lávy). Jsou jemnozrnné až celistvé.
HORNINY PŘEMĚNĚNÉ. HORNINY PŘEMĚNĚNÉ Metamorfované neboli přeměněné horniny vznikají ze všech druhů hornin v důsledku vysokých teplot, tlaků a chemizmu.
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Prezentace – výklad učiva
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Neživá příroda − horniny
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Nerudní suroviny 5. ročník
VYVŘELÉ HORNINY (MAGAMTIKÉ)
Autor: Andrea Kolářová
HORNINY VYVŘELÉ. HORNINY VYVŘELÉ Hornina je heterogenní směs tvořená Hornina je heterogenní směs tvořená různými minerály, někdy i organickými složkami,
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Transkript prezentace:

Tereza Roztočilová a Kateřina Křížová Na dno Tereza Roztočilová a Kateřina Křížová

Nejprve jsme absolvovali přednášku o Barrandienu Kambrium Pasecké břidlice -v těchto břidlicích byla nalezena nejstarší česká makrofauna Ryolit -základ ryolitu tvoří křemen, draselný živec, plagioklas a biotit

Perm

Ordovik Granulát (diabas) Křemenec Železná ruda(oolitický ferolit) -vzniká prudkým ochlazením zpěněné lávy z podmořské sopky Křemenec -je to jednozrnná usazená hornina (průměrná velikost zrna křemene je 0,1mm) Železná ruda(oolitický ferolit) -nejvyšší obsah železa v rudách je až 28% Diamiktit -vznikl na dně moře hlubokého přes 100m

Silur Graptolitová břidlice Vápnitá konkrece Bazaltový tufit Vápenec -vznikla v nehlubokých stojatých vodách bez kyslíku nebo otrávených sirovodíkem Vápnitá konkrece -vyskytují se v graptolitových břidlicích, velikost 5-50cm Bazaltový tufit -je jemnozrnný a má šedozelenou barvu Vápenec -největší mocnost dosahuje 90m

Perm

Devon Prachovec Suchomastský vápenec -obsahuje přes 50% částic o velikosti 0,004mm-0,064mm Suchomastský vápenec -používali se jako dekorace, dobývali se pomocí cementového prášku

Perm

Poté jsme navštívili muzeum trilobitů

Tyto triloboty věnoval do muzea Lubomír Nývlt

Stopa dinosaura

Nakonec jsme navštívili lom Těžba 2 miliony tun ročně Povoleno 11 etáží Těží se pomocí výbušnin Musí se mít na vše povolení, jelikož se lom nachází v chráněné krajinné oblasti Výrobek z této těžby je vápno

Něco málo o geologii… Vápence které se zde těží vznikaly před 410 miliony let -když vznikaly bylo tu korálové moře -žili tu lilijice

Lom čertovy schody

Lomy se nakonec zasypají hlínou a příroda si to tu vytvoří tak jak chce.

Nakonec jsme se najedli, svezli rychlými auty a vyfotili se.