Oliver Morel Ostrava, 18. června 2008

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Rozvojové záměry na železnici
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Tisková konference MD a SŽDC
osídlení a mobilita obyvatel ČR a Evropy
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Investiční program ČEPS, a.s., do roku 2023
Zábřeh, cyklostezka na opuštěném tělese dráhy
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Matematika a její využití v geografii
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Akční plán ke Strategickému plánu rozvoje města do roku 2020.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Česko.
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Česká republika – poloha, hranice, základní údaje
METROPOLITNÍ PŘENOSOVÝ SYSTÉM
Přepravní výkony na železniční síti ČR v roce 2010 Ing. Richard Baxa.
Název Doprava – rozdělení a charakteristiky Předmět, ročník
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Tokio poloha Souřadnice: Nadmořská výška: 0 m n. m. Stát: Japonsko
Švýcarsko Švýcarská konfederace - Confédération suisse
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
REAL-TIME TRACKING OF PID VEHICLES Odstraňování bariér ve veřejné dopravě v Praze Ing. Libor Šíma, Odbor rozvoje a financování dopravy MHMP Ostrava 20.9.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vodní doprava v ČR  Patří historii, nebo…..  se stane platným oborem dopravy?
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
ŠVÝCARSKO.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Agenturní zaměstnávání v číslech ve světě a v České republice
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Úloha dopravy v hospodářství
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Ústí nad Labem, Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr WIR BEWEGEN DIE WELT. Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Rozvojové záměry na železnici
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Unifikace trakčních napájecích soustav na sítích SŽDC a ŽSR
osobní doprava patří do sféry služeb
Systém vodních staveb v Evropě
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
Švýcarsko a jezera velký počet jezer (široká horská údolí)
Transkript prezentace:

Oliver Morel Ostrava, 18. června 2008 Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich List“ Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) Oliver Morel Ostrava, 18. června 2008

Porovnání České republiky se Švýcarskou konfederací Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) Porovnání České republiky se Švýcarskou konfederací Ekonomická poloha osídlení Švýcarska v střední Evropě VRD ve vnitrostátním dopravním systému VRD v mezinárodních spojích Financování investic do železniční infrastruktury TU Dresden, 18.června 2008

Všeobecné ukazatele České republiky a Švýcarské konfederace Ukazatel Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 1. Porovnání České republiky se Švýcarskou konfederací Všeobecné ukazatele České republiky a Švýcarské konfederace Ukazatel Švýcarsko Česko Počet obvatel 7,3 mil. 10,0 mil. Rozloha země 42‘000 km2 79‘000 km2 Hustota osídlení 174 obyvatel/km2 127 obyvatel/km2 Délka železničních tratí 5‘300 km 9‘500 km Hustota železniční sítě 0,13 km/km2 0,12 km/km2 726 km/ 1 mil. obyvatelů 1000 km/ Roční počet železničních cest [1] 44 cest/obyvatele 18 cest/obyvatele Roční délka železničních cest [1] 2009 km/obyvatele 675 km/obyvatele TU Dresden, 18.června 2008

Přepravní doby a vzdálenosti Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 1. Porovnání České republiky se Švýcarskou konfederací Přepravní doby a vzdálenosti na typických dálkových relacích ve Švýcarsku a v Česku Švýcarsko Česko Relace Přepravní doba Vzdálenost Zürich – Lausanne 2:08 230 km Praha – Brno 2:42 260 km Basel – Genève 2:43 250 km Ostrava 3:12 350 km TU Dresden, 18.června 2008

Železniční síť Švýcarska (normálněrozchodná část) Pramen: www.trasse.ch TU Dresden, 18.června 2008

Pramen: FGSV: Merkblatt zum Integralen Taktfahrplan, 2001, Köln Systém taktového symetrického jízdního řádu s přestupními uzly Pramen: FGSV: Merkblatt zum Integralen Taktfahrplan, 2001, Köln TU Dresden, 18.června 2008

Železniční síť Švýcarska (normalnorozchodná čásť) Pramen: www.trasse.ch TU Dresden, 18.června 2008

Provozované úseky s vyššími rychlostmi ve švýcarké železniční sítí Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 3. VRD ve vnitrostátním dopravním systému Provozované úseky s vyššími rychlostmi ve švýcarké železniční sítí Relace Dnešní stav Výchozí stav vysokorychlostní úsek Délka [km] rychlost [km/h] jízdní doba Zürich - Bern 125 0:57 až 140 1:09 Rothrist – Mattstetten 44 200 120 Bern – Visp/*Brig 115 0:55 až 160 *1:29 Frutigen – Raron 37 230 80 TU Dresden, 18.června 2008

Pramen: www.bav.admin.ch/hgv/ Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 4. VRD v mezinárodních spojích Příspěvky Švýcarska k přizpůsobení francouzských a německých traťových úseků nárokům vysokorychlostní dopravy Pramen: www.bav.admin.ch/hgv/ TU Dresden, 18.června 2008

Cílové jízdné doby v vybranych mezinárodních relacích 2010..2015 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 4. VRD v mezinárodních spojích Cílové jízdné doby v vybranych mezinárodních relacích 2010..2015 Relace Jízdní doba dnešní cílová Genève – Bellegarde – Paris 3:22 3:00 Lausanne – Franse – Paris 3:52 3:30 Bern – Belfort – Paris (4:36) 4:00 Zürich – Lindau – München 4:12 3:15 (4:36) – spoj veden jinou tratí, přes Franse TU Dresden, 18.června 2008

Příspěvky z fondu Finöv* na roky 1998 do 2030 Úkol: Termín realizace: Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 5. Financování investic do železniční infrastruktury Příspěvky z fondu Finöv* na roky 1998 do 2030 Úkol: Termín realizace: Náklady: [mil. CHF] Podíl: Nové alpské tunely (Lötschberg) 2007 19‘100 58 % Nové alpské tunely (Gotthard) 2017 Bahn 2000 (první etapa) 2004 5‘800 18 % Bahn 2000 (další etapy) 2030 5‘200 16 % Připojení na vysokorychlostní dopravu 2013 1‘100 3 % vnitrostátní úseky 800 úseky ve Francii a v Německu 300 Ochrana před hlukem 2015 1‘500 5 % Úhrn 32‘700 100 % * Finöv – fond k financování infrastrukturálních zaměrů veřejné dopravy TU Dresden, 18.června 2008