Občanská iniciativa pro výstavbu dopravní infrastruktury na Moravě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Libor Lukáš předseda SRDIM
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Dopravní stavby na střední Moravě
MĚSTSKÉ PRŮMYSLOVÉ ZÓNY – SEVERNÍ A JIŽNÍ PŘEDLICE
Dopravní infrastruktura v České republice Den dopravy 2008 Alfred Brunclík.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát Střední Morava – křižovatka.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Česká republika – poloha, hranice, základní údaje
Evropské seskupení pro územní spolupráci TRITIA – vývoj spolupráce čtyř regionů Mgr. Petr Ksenič Ostrava, 18. října 2011.
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání
Dopravní infrastruktura na Moravě současnost a budoucnost
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Návrhy na úpravu režimu výkupů a vyvlastnění pozemků pro výstavbu silnic a dálnic (podpora poslanecké iniciativy)
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Strategická průmyslová zóna Holešov Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínský kraj.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Strategická průmyslová zóna Holešov. lokalita v srdci Evropy.
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
Fakta a mýty o přípravě dopravní infrastruktury v ČR Ostrava Libor Lukáš předseda SRDIM.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
D49 – R6 a rozvoj střední Moravy a Slovenska
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Vítáme Vás v Luhačovicích
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Občanská iniciativa pro výstavbu dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš náměstek hejtmana Zlínského kraje Cílem tohoto příspěvku je přiblížit problematiku výstavby dopravní infrastruktury na Moravě

Situace ve výstavbě dopravní infrastruktury na střední a východní Moravě Srovnání hustoty dálnic -nedostatek kvalitního spojení s ostatními regiony ČR ani se sousedním Slovenskem -nedocenění významu regionu -hraje roli i vzdálenost od Prahy? dálnic/obyvatele(km/mil) dálnice/rozloha(km/km2) Německo 146 33,7 Španělsko 254 20,3 Česká republika 103 13,4 Zlínský kraj 15 2,2

Návrh sítě TEN-T V4

Začlenění do evropské sítě komunikace Transevropská osa Silniční koridor Dálnice D1 Č.2 Rychlostní komunikace R49 Č.5 Rychlostní komunikace R55 Č.7 -nový návrh sítě TEN-T -odsouhlasení v průběhu 2 let evropskou komisí -důraz na propojení mezi státy -ambice na začlenění v ose č.2 ,5 a 7

Začlenění do evropské sítě

Moravský kříž – páteřní siť tvořená D1, R49, R55 Situace ve výstavbě dopravní infrastruktury na střední a východní Moravě Moravský kříž – páteřní siť tvořená D1, R49, R55 -výstavba zakotvena v usnesení vlády, mezistátních dohodách s Polskem, Slovenskem -realizace je jednou ze základních podmínek rozvoje regionu -současný stav - rozestavěnost - zastavení staveb rozhodnutím ministra dopravy

Moravský kříž

- vysoká intenzita dopravy -R49 až 31 000 vozidel Současný stav - vysoká intenzita dopravy -R49 až 31 000 vozidel -R 55 …18 000 vozidel -II/438 ..11 000vozidel - R49 -předpoklad snížení intenzity na okolních komunikacích až o 48%, Otrokovice- Zlín o 22% - nehodovost o 25% vyšší než průměr ČR, II/432 6x vyšší - po realizaci výrazný pokles nehodovosti a ekonomický významné úspory

Současný stav stavba realizováno v realizaci Délka v realizaci zbývá D1Kroměříž-Lipník D135 Kroměříž-Říkovice 11,3km D136,D137-24,4km R49 Hulín- hranice SR 4901 Hulín-Fryšták 16,4km R 4902-4905-42,3km R55 Olomouc-Břeclav 4,1km R 5503 Hulín- Skalka 15km R 5501-5502+R5505-5513 -86km I/55 průtah Přerovem 3km

Současný stav D 1 - D135 Kroměříž-Říkovice – zprůjezdnění 2010 -D136 Kroměříž – nezahájeno řízení o stavební povolení, chybí prostředky na výkup pozemků -D137 Přerov-Lipník-výkup pozemků v pokročilém stavu, přerušené stavební řízení Celkem k propojení celé D1 chybí cca 25km R49 -R4901Hulín-Fryšták v realizaci ,stavební povolení na střední úsek vydáno, zbývající 2 úseky a přivaděč na PZH v řízení -vše napadeno ekologickými iniciativami včetně soudní žaloby na existující stavební povolení

Situace dopravní sítě

R55 - R5505 Otrokovice JV vydáno UR Současný stav R55 - R5505 Otrokovice JV vydáno UR - ostatní úseky ve stadiu územních řízení a námitek ekologických iniciativ Co je charakteristické? - nedostatek finančních prostředků na realizaci i přípravu - paralyzace celého přípravného procesu ekologickými iniciativami

Iniciativa občanského sdružení - Důvody založení iniciativy -Otevřená platforma která chce hájit zájmy občanů a podnikatelských subjektů střední a východní Moravy -pozitivně ovlivnit proces přípravy a výstavby v regionu střední a východní Moravy -využít veškeré legální prostředky ke změně neutěšeného stavu infrastruktury v regionu -porušování usnesení vlády o výstavbě dopravní infrastruktury -nevyjasněnost dopravní politiky státu -chaotický a nesystémový způsob řešení nedostatku finančních zdrojů -zásadní rozpor mezi programovým prohlášením vlády a jeho realizací -pomalý proces přípravy staveb a jejich zdražování -neschopnost účinně se postavit destrukční a obstrukční činnosti většiny ekologických iniciativ -postupné a snad záměrné vytváření klima, že stavby dopravní infrastruktury jsou drahé a neefektivní a tudíž zbytečné

Cíle sdružení -využít veškerých prostředků ke změně tohoto neutěšeného stavu, s podporou občanů, samospráv a podnikatelských subjektů -naplnění usnesení vlády o zpřesnění podmínek pro účast veřejnosti v řízení a povolování staveb a tím znemožnit obstrukční jednání některých iniciativ -podporovat iniciativy občanů směřující ke zlepšení navrhovaných projektů -dopravní infrastruktura má sloužit uživatelům dopravní cesty, přínosy dopravních výkonů obyvatelům území Kdo nás podporuje široké spektrum právnických i fyzických osob podnikatelů, samosprávy a jejich členové, občané regionu

Jak řeší ekonomickou a finanční krizi USA? -stavbou 240 000km silnic -opravou 6400km železnic -obnovou 240km letištních ranvejí Jaká je skutečná stabilita ekonomiky ČR? -časopis The Economist uvádí závěry investiční banky Barclay ekonomicky nejstabilnější země světa v pořadí Honkong Singapur Jižní Korea Chile Tchajvan Německo JAR ČR - jsme ekonomicky druhá nejstabilnější země Evropy