Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Den Země – svátek planety
Den, noc, roční období Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.13
Přírodní rezervace na území Ostravy
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Potravní vazby rostlin a živočichů
Životní podmínky organizmů
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Domácí ekologie – pitná voda
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Cizokrajné ekosystémy
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_32_INOVACE_10_ Přírodověda pro 4. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a jeho svět
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název projektu: Moderní škola
Jméno autora výukového materiálu
Transkript prezentace:

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26 Vzdělávací oblast: přírodověda – zima v přírodě Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Život v zimní přírodě S blížící se zimou se dny krátí, nastává nedostatek světla, teplota klesá. Životní podmínky všech organizmů se zhoršují a pokud se dostatečně na podzim nepřipravily, nemusí se jara dočkat. Voda zmrzne, vše pokryje led. Jako by se život a samotná příroda zastavila. Tento stav se označuje jako tzv. období zimního klidu. Co dělají zvířata v zimě? Jak přežije zimu medvěd nebo veverka? [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rose_und_Eis.JPG > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zima-ulyanovsk-oliv.jpg >

Rostliny v zimě Rostliny se v zimě potýkají s několika problémy. Z promrzlé půdy nemohou kořeny přijímat vodu. Sluneční paprsky dopadají na rostliny pouze malou část dne a s malou intenzitou. Všechna voda, která se v rostlinách nachází, se promění v led a ten může poničit těla rostlin. Proto dužnaté části rostlin odumírají, rostliny se zbavují vody a neplýtvají energií. Naopak ji různými způsoby ukládají na jaro, aby opět mohly vyrůst. U jednoletých přežívají zimu pouze semena, dvouleté a vytrvalé rostliny využívají podzemní části a dřevinám přes zimu přežije i nadzemní část. Na jaře semena vyklíčí a vyrostou rostliny nové. Listnatým dřevinám vyraší nové listy. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FrostyMorningInSwinoujscie.JPG > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BabėnaiForest001.JPG >

Zvířata v zimě V zimě vidíme pouze ta zvířata, která se neodstěhují do teplých krajin ani nepřečkají zimu ve stavu hibernace (zimní spánek). Obvykle se jedná o teplokrevná zvířata schopná udržet si i přes zimu stálou tělesna teplotu. Zároveň si musí přes toto náročné období obstarat potravu. Například ptáci živící se hmyzem nebo obojživelníky v zimě nemají nic, čím by se mohli živit a stěhují se jinam. Naopak semen je dostatek a to umožní jiným druhům ptáků zimu přežít. Velcí býložraví savci také dokážou v zimě najít potravu a zároveň se stávají kořistí masožravým šelmám. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vulpes_vulpes_laying_in_snow.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rådyr_1.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rook_in_flight.jpg>