Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Advertisements

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
VYHLÍDKOVÉ LETY v roce 2011 a 2012.
Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
Změny pravidel a postupů
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
pro všeobecné letectví
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
Změny ve vzdušném prostoru České republiky Platné od 8. dubna 2010.
FPL 2012 a IBS Marek Dočkal ŘLP ČR s.p..
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
KONSTRUKČNÍ BEZPEČNOST VÝTAHŮ V ROCE PRINCIPY v ČR 50léta – evropská bezpečnostní špička 50léta – evropská bezpečnostní špička 60 léta – jakost.
Tlak vzduchu, tlakové útvary
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Změna tloušťky převodní vrstvy na min.1000ft - od
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
Letecká informační služba pro GA 2017
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
DENNÍ BRIEFING DEN 8 ( ).
DENNÍ BRIEFING DEN 1 ( ).
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
DENNÍ BRIEFING DEN 2 ( ).
DENNÍ BRIEFING DEN 7 ( ).
Koncepce Free Route ve FIR Praha
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Tlak vzduchu a chyby v nastavení výškoměru
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Jeneč 11.2.2012 Tomáš Navrátil Vedoucí oddělení postupů LNS

AIP ČR, ENR, nová ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Provádění letů AIP ČR, ENR, nová ustanovení 1.1.1.6 Při vydávání traťového povolení nebude uváděna trať letu, pokud je shodná s tratí uvedenou v podaném letovém plánu. Poznámka: Pokud povolená trať letu bude jiná, než je uvedena v letovém plánu, bude v letovém povolení uvedena.   1.1.1.7 Velitel letadla, který před přistáním neobdrží od letištní řídící věže instrukce pro pojíždění, musí po výběhu co nejrychleji uvolnit dráhu na nejbližší vhodnou TWY, není-li místními postupy publikovanými v AIP AD uvedeno jinak. Po uvolnění dráhy nesmí velitel letadla pokračovat v dalším pojíždění, dokud neobdrží povolení k pojíždění. Při uvolňování dráhy nesmí velitel letadla pojíždět zpět po dráze nebo použít k pojíždění jinou dráhu bez předchozího povolení od letištní řídící věže. (přesunuto a upraveno z ENR 1.2.2.9, které bylo zrušeno) 2

AIP ČR, ENR, nová ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Pohotovostní služba AIP ČR, ENR, nová ustanovení 1.1.2.2.3 Letům VFR bez FPL v prostoru třídy E a G musí být ze strany ŘLP ČR, s.p., poskytována pohotovostní služba v případě, že pilot vyhlásí stav nouze nebo oznámí stanovišti ATS problém, který by mohl ovlivnit bezpečné dokončení letu. V případě, že pilot letící bez FPL vyhlásí na kmitočtu ATS nouzi nebo oznámí problém související s bezpečností letu, musí ihned, jakmile to okolnosti dovolí, oznámit stanovišti ATS letiště vzletu, trať letu, letiště přistání, předpokládaný čas příletu, počet osob na palubě a vytrvalost letu. Neohlásí-li pilot ukončení stavu nouze nebo pominutí problému, nebo v případě, kdy je ztraceno spojení, musí bezprostředně po přistání předat stanovišti ATS, se kterým byl naposledy na spojení, hlášení o přistání. Stanoviště ATS podle situace vyhlašuje údobí nejistoty, pohotovosti nebo tísně v souladu s Předpisem L 11. 3

AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Zvláštní lety VFR AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení 1.2.1.1 Zvláštní lety VFR se smí provádět na základě letového povolení příslušného stanoviště ATC pouze v řízeném okrsku, ve dne, vně oblaků za stálé viditelnosti země při minimální přízemní i letové dohlednosti 1500 m (800 m pro vrtulníky) a základně oblačnosti, která není nižší než 180 m (600 ft). Požadavky na denní dobu, minimální přízemní dohlednost a výšku základny oblačnosti se neuplatňují pro vrtulníkovou leteckou záchrannou službu (HEMS) a lety Policie ČR. Poznámka: Zvláštní lety VFR vrtulníkové letecké záchranné služby musí být prováděny v souladu s provozními požadavky pro HEMS, včetně provozních minim. 4

AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Zvláštní lety VFR AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení V tabulce 1 v poznámce se vypouští podíl číselné hodnoty: * a) lety při letové dohlednosti nižší než 5 km, ale ne nižší než 1 500 m mohou být prováděny: při rychlostech, které při převládající dohlednosti poskytnou přiměřenou možnost spatřit jiný provoz nebo překážky v čase, který dovolí vyhnout se srážce s tím, že podíl číselné hodnoty indikované vzdušné rychlosti a letové dohlednosti nesmí být větší než 100,   5

AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Postupy pro lety VFR AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení 1.2.2.4 V případě radarového vektorování letu VFR a zvláštního letu VFR má velitel letadla odpovědnost za zabránění srážky s terénem a překážkami a je povinen: a) dodržovat meteorologické podmínky, které nebudou horší než podmínky stanovené v ENR 1.2.1.1; b) neprodleně ohlásit příslušnému stanovišti letových provozních služeb, pokud přidělený kurz vede letadlo do prostoru, ve kterém nebude možno dodržet předepsaná minima dohlednosti a vzdálenosti od oblačnosti nebo stanovenou výšku nad terénem.   6

Na let VFR v noci se nemusí předkládat FPL. Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Lety VFR v noci AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení + nový Doplněk S Předpisu L2 1.2.4 Lety VFR v noci Hlavní body: Bylo zrušeno noční „virtuální“ rozdělení prostoru třídy E z hlediska poskytování služeb ATS. Již tedy nebude platit, že lety VFR v noci nad 5000 ft AMSL jsou lety řízené. Na let VFR v noci se nemusí předkládat FPL. Všechna letadla provádějící traťový let musí být vybavena a mít v provozu odpovídač SSR v módu A a C nebo módu S (bez ohledu na výšku letu). Meteorologické podmínky a minimální výšky letu byly shrnuty do jediné tabulky. 7

AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Lety VFR v noci AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení 1.2.4.1 Rozdělení letů podle druhu činnosti Lety VFR v noci se rozdělují na letištní lety a traťové lety. Za letištní lety jsou považovány lety v blízkosti letiště. Všechny ostatní lety VFR v noci jsou považovány za traťové lety. Poznámka: Letadlo je v blízkosti letiště, když je na letištním okruhu, vstupuje do něj nebo jej opouští. Pro účely nočních letů VFR se za let v blízkosti letiště považuje let v CTR a ATZ.  8

AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Lety VFR v noci AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení   1.2.4.2 Noční lety VFR musí být prováděny podle následujících všeobecných podmínek: a) je-li to proveditelné, musí být u letadel, pro něž byl podán FPL, udržováno obousměrné radiové spojení na příslušném kmitočtu ATS; b) všechna letadla provádějící traťový let musí být vybavena a mít v provozu odpovídač SSR v módu A a C nebo módu S; c) musí být dodržena minima uvedená v Tabulce 2.  9

AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení 1.7.4.7 Plánování Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Plánování hladin letu AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení   1.7.4.7 Plánování Hladiny letu se v letovém plánu vyjadřují: a) letovými hladinami u letu v nebo nad nejnižší použitelnou letovou hladinou nebo nad převodní nadmořskou výškou; nadmořskými výškami při letu v převodní nadmořské výšce nebo pod ní, nebo při letu pod nejnižší použitelnou letovou hladinou; c) zkratkou VFR pro neřízené lety VFR. (zrušeno u letů po trati do 1000 ft / 300 m nad zemí) 10

AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Postupy pro nastavení výškoměru AIP ČR, ENR, úprava stávajících ustanovení 1.7.5 Tabulka cestovních hladin Pod tabulkou cestovních hladin byla provedena následující úprava textu a tabulky: FL 40 a FL 45 je použitelná při QNH ≥ 1051 hPa (dříve 1044) FL 50 a FL 55 je použitelná při QNH ≥ 1014 hPa FL 60 a FL 65 je použitelná při QNH ≥ 978 hPa (dříve 984)   QNH (hPa) Převodní hladina ≥ 1051 40 1014−1050 50 978−1013 60 ≤ 977 70 11

Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Postupy pro nastavení výškoměru Při ponechání současných intervalů QNH pro určení TL docházelo při QNH 1044-1050 k situaci, kdy se převodní hladina nacházela pod převodní výškou (viz obrázek – červený trojúhelník). Při QNH 1044 je TL cca 200 stop pod převodní výškou! Toto odporovalo předpisu L4444 - Převodní hladina musí být nejnižší použitelná letová hladina nad převodní nadmořskou výškou stanovenou pro letiště, kterého (kterých) se to týká. Pro ČR: Nejnižší použitelná letová hladina je nejbližší letová hladina nad nadmořskou výškou 1500m (5000 ft).   12

AIP ČR, GEN, úprava stávajících ustanovení na základě AIC A6/09 Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Vybavení odpovídačem SSR AIP ČR, GEN, úprava stávajících ustanovení na základě AIC A6/09 1.5.1.1 Vybavení odpovídačem SSR v Módu S   1.5.1.1.1 Vybavení odpovídačem SSR v Módu S s funkčností Enhanced Surveillance Vybavení a provozování odpovídačů v Módu S s funkčností „Enhanced Surveillance“ (EHS) je povinné pro všechny lety IFR ve FIR Praha pro letadla s pevnými křídly s maximální schválenou vzletovou hmotností převyšující 5700 kg nebo s maximální cestovní pravou vzdušnou rychlostí větší než 250 kt (463 km/hod). 13

AIP ČR, GEN, úprava stávajících ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Vybavení odpovídačem SSR AIP ČR, GEN, úprava stávajících ustanovení 1.5.1.1.2 Vybavení odpovídačem SSR v Módu S s funkčností Elementary Surveillance Vybavení a provozování odpovídačů v Módu S na úrovni 2 s funkčností “Elementary Surveillance” (ELS) (včetně SI-kódu) je povinné pro následující druhy letadel letící podle pravidel IFR a VFR v níže stanovených vzdušných prostorech:   - IFR lety ve FIR Praha: vrtulníky bez ohledu na MTOW; letouny s maximální schválenou vzletovou hmotností 5700 kg a méně nebo s maximální cestovní pravou vzdušnou rychlostí 250 kt (463 km/hod) a méně, - VFR lety ve FIR Praha nad FL95, - VFR lety v TMA Praha a CTR Ruzyně. 14

AIP ČR, GEN, úprava stávajících ustanovení Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Vybavení odpovídačem SSR AIP ČR, GEN, úprava stávajících ustanovení 1.5.1.2 Vybavení odpovídačem SSR v módu A s hlášením tlakové nadmořské výšky v módu C 1.5.1.2.1 Vybavení odpovídačem SSR schopným odpovídat na dotazy v módu A ve 4096 kódech s hlášením tlakové nadmořské výšky v módu C je povinné ve FIR Praha do FL 95 (s výjimkou TMA Praha/CTR Ruzyně), pro následující druhy letadel: - všechny motorové letouny, vrtulníky a balóny provádějící lety VFR v a nad FL60 nebo v a nad nadmořskou výškou 5000 ft (1500 m) AMSL, pokud je převodní hladina FL 70, - všechna letadla provádějící traťový let VFR v noci. 15

Změny v AIP ČR k 31.5.2012 Vybavení odpovídačem SSR AIC A 6/09 16

DĚKUJI ZA POZORNOST www.rlp.cz