Mláďata v záchranných stanicích aneb péče o mláďata savců a ptáků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spolupráce mezi členy NSS a složkami IZS
Advertisements

Ekologická výchova v Zoo Ostrava
Národní síť záchranných stanic Royal Society for Prevention of Cruelty to Animals Záchrana handicapovaných živočichů v zahraničí na příkladu.
Civilizační choroby a výživa
Zdravé město Mladá Boleslav - Projekt Zdravé město
Pamatujete si ještě na svojí první lásku?
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Záchranná stanice Pasíčka a spolupráce s IZS
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
ŽIVOČICHOVÉ.
Mýty rodičů ve výživě dětí z pohledu pediatra
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
VY_32_INOVACE_17_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
Savci Volně žijící zvířata Svět kolem nás
Základy výživy a krmení hospodářských zvířat
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Principy výživy kojenců a malých dětí podle doporučeních WHO (2002)
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_404_ŽIVOČICHOVÉ V ZIMNÍ PŘÍRODĚ Téma: STOPY.
Základy výživy a krmení hospodářských zvířat
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Nové populace Michal Řepík. Ochrana volně žijících populací (národní legislativa, mezinárodní úmluvy) Reintrodukce (repatriace) – navrácení druhu na původní.
Savci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Potravní pyramida, potravní řetězec
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA V ČR.
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: Živá příroda ve škole
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Skupina 6..  Ptáci se živí různou potravou, zahrnující nektar, ovoce, rostliny, semena, zdechliny a různé drobné živočichy včetně dalších ptáků. Protože.
Testování životního prostředí podle tabulek pro zvěř spárkatou © 2014 Ing. Tomáš Kušta, Ph.D.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
LESNÍ SAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.03 HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
 Popis  Životní prost ř edí a potrava  Veverky ve m ě stech  Jak m ů žete pomoct nalezeným mlá ď at ů m veverek  Druhy veverek  Rozmnožování  Zdroje.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_26_DOMÁCÍ ZVÍŘATA TÉMA: DOMÁCÍ ZVÍŘATA
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Ekosystém les Živočichové
Lesní zvířata.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EKOSYSTÉM OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Živočichové v lese 3. ročník.
PTÁCI OKOLÍ LIDSKÝCH SÍDLIŠŤ
Transkript prezentace:

Mláďata v záchranných stanicích aneb péče o mláďata savců a ptáků Luboš Vaněk, Marta Bryndová Záchranná stanice v Pátku www.zachranazivocichu.cz

Mláďata – kdy potřebují pomoc? Důležitá osvěta veřejnosti – přednášky, besedy, plakáty, letáčky, apod. Kdy skutečně mládě potřebuje pomoci: za stejných okolností jako dospělí ptáci – zranění je-li v bezprostředním nebezpečí (auta, psi a kočky, malé děti, chodník, atd.) je-li neopeřené ptačí mládě (holátko) mimo hnízdo je-li mimo hnízdo mládě rorýse jedná-li se o mládě poštolky či kavky nalezené mimo hnízdo v příliš rušné části města (např. na ulici, kde nejsou žádné stromy a kterou obklopují jen vysoké budovy – dospělí ptáci se k němu bojí přiletět)

Nesahejte na nás!

Imprinting Rané fáze vývoje jedince Formy vtištění (imprintingu): Mateřské vtištění - emoční pouto mezi matkou a mládětem Sexuální vtištění - dochází k němu v téže době, jako k mateřskému vtištění, ale projevuje se v době, kdy si zvíře vybírá partnera Prevence při odchovu v zajetí

Srnčí, jelení, dančí zvěř

Potrava mláďat Mlezivo (kolostrum) – každé mládě savce v první hodinách života (imunoglobuliny, pasivní imunita, vitamíny) Mateřské mléko (náhrady: kozí mléko, Sunar, Laktosan, Tatra…) Rostlinná strava (zelená pastva, hlína)

Postup při příjmu srnčete Co nejdříve napojit mlezivem, postupně míchat dávku s mlékem (přechod asi 3-4 dny) Při průjmu – ihned vysadit mléko, použít rehydratační roztok (např. Živá voda), Attapectin (max. 1 – 2 dny), Farmatan Doplňkové preparáty – Kolostran, později Imuguard, Florentero

Srnec obecný

Jelen lesní

Prase divoké Selasan Kompletní mléčná krmná směs pro selata Lactiferm Doplňkový preparát s vitamíny, Fe, lakticidogenní zárodky Termoregulace

Prase divoké

Zajíc polní Teplo Živá voda – rehydratace Postupně přidávat – Tatra mléko Grand neslazená (krmení ráno a večer) Jehněsan nebo jiné sušené mléko plnotučné po 2 až 3 hodinách, žloutek, Florentero Ovesné vločky, byliny, zdravé bobky

Šelmy Elektrická dečka – teplo Živá voda Mléko pro koťata nebo štěňata – Kitty milk, Puppy milk (Beaphar)

Ježci Mléko pro koťata nebo štěňata Průjem – fenyklový čaj Postupně kočičí konzervy Zazimování

Veverky Esbilac – do 5ti týdnů věku Vital milk (Royal Canin) Tatra light 4% Instantní kaše Každé 2 hodiny, od 2 týdnů 3 až 5 hodin (postupně) Ovoce od 7 týdnů (víno, banán, jablko)

PINKY: Záchranná stanice pro veverky Specializovaná stanice nedaleko Chvaletic Kontakt: Kateřina Soukupová tel.: 606 070 632 email: pinky@veveratka.cz web: http://veveratka.cz

Ptáci Mláďata: dravců, sov, pěvců, šplhavců, čápů Mláďata dravců, sov – kousky libového syrového masa (ne vepřového) i s kostmi (nebezpečí křivice), vitamíny Oropharma (Omni-vit), Orlux (Probi-zyme, Calcilux) Holoubata, malé hrdličky – holubí kašička, nahradit kašičkami pro dokrmování papoušků Hmyzožraví ptáci – malé kousky syrového libového masa navlhčené vodou, kuřecí srdíčka, mouční červi (svlečení), kašička Handmix Kosi, drozdi – namočené granule Zrnožraví ptáci – kašičky Exact, namočené jáhly apod., vaječná míchanice

Metody vypouštění Přímé vypuštění – starší jedinci se zkušenostmi z volné přírody Adoptivní rodiče – přikládání nevzletlých mláďat (vajec) do hnízd adoptivních rodičů Volný let – mladí ptáci, vypouštěcí klec, postupné osamostatňování, zdokonalení letových schopností (hacking)

Příprava na vypouštění Osamostatnění – samostatný příjem potravy Rozletová voliéra – zdokonalení letových schopností Dravci, sovy – lovecké schopnosti, předkládání živé kořisti

Podmínky vypuštění Dobrý zdravotní stav bez následků, bez vadných návyků a vtištění Voliéra s výhledem do okolí, do prostředí jako přirozený biotop nebo místo vypuštění Nenarušení populační nebo sociální struktury volně žijící populace Areál výskytu populace daného druhu

Děkuji za pozornost!