Miroslav Svoboda, Vysoká škola ekonomická v Praze Kolokvium „Apriorismus a geneze etických pravidel“. Nicov 10. – 12. 5. 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobilost k právním a protiprávním úkonům
Advertisements

Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní pojmy celnictví
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Finanční řízení environmentálních investičních projektů Martina Černíková Šárka Hyblerová
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Karásek 2014 Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Člověk - tvor společenský
Diplomová práce Autorka: Ing. et Ing. Zuzana Hynoušová
Metody zkoumání ekonomických jevů
EU a Rusko – konkurence či strategické partnerství?
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Trh práce „pomyslný prostor, v němž zaměstnavatelé hledají pracovní sílu a pracující ji nabízejí ve snaze obstarat si prostředky k obživě. Vzájemný poměr.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Obyvatelstvo světa a jeho početní růst
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Harmonizace, důsledky, budoucnost Jan Öhm Hospodářská fakulta TUL Evropská ekonomická integrace.
 EU je jedinečné hospodářské a politické partnerství 27 demokratických evropských zemí  jejím cílem je mír, prosperita a svoboda pro 498 milionů občanů.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Socioekonomická geografie
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Chaos z řeckého χαος - nepředvídatelnost, neuspořádanost deterministický chaos – neperiodické chování nelineárních dynamických systémů velice citlivé.
Filosofie a metodologie. „ Science. It works, bitches!“ „We finally figured out that you could separate fact from superstition by a completely radical.
ZÁKLADY TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Inovační aktivity a transfer technologií Zdroje, prostředky a dovednosti Význam TT Proces řízení TT Mezinárodní kooperace.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A PRÁVO
Principy etiky v medicíně ● Medicína – aplikace poznatků přírodních věd ve světě lidských vztahů ● Objektivita x Subjektivita ● Fakta x Hodnoty ● Vědění.
Svoboda a autorita Petr Machala.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
4IZ 229 – Cvičení 2 Tvorba báze znalostí Vladimír Laš.
Světelné jevy Stíny Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
Pedagogika volného času II Vladimír Jůva
Specifické metody SP LS 2014
Zdroje empirických informací v sociologickém a sociálně psychologickém výzkumu Do jakých oblastí nebo na jakou třídu jevů se zaměřit při získávání empirických.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Osoba v právním smyslu Obecná charakteristika. Výběrová literatura: Korten, D.C., Keď korporácie vládnu svetu. Vyd. PARADIGMA.SK, Košice, 2000 Gray, J.,
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph. D
MIGRACE Karel Podhorný.  Prostorové přemístění osoby mezi dvěma územními jednotkami, jehož důsledkem je změna bydliště.  Pohyb obyvatel z důvodu uspokojování.
Geografie = zeměpis Z řeckého γεός geos = (po)zemský + γράφειν grafein = psáti Věda studující prostorové rozšíření jevů na Zemi, jejich vzájemnou interakci.
Doc. Vladimír Rogalewicz, CSc. CzechHTA, České vysoké učení technické v Praze Fakulta biomedicínského inženýrství, Kladno Využití.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 5 Transcendentální idealismus a kriticismus.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Základy pedagogiky volného času Jihočeská univerzita - Teologická fakulta Bakalářské studium pedagogiky volného času ZS 2005/2006 Mgr. Michal Kaplánek,
Mentální reprezentace
Institut ochránce práv dětí
Metody psychologie.
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
Úvod do kvalitativního výzkumu
Regionalistika – osnova předmětu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Platon př. n. l. z bohaté athénské rodiny
Living Lab, ScienceShop, RRI
Ekonomika nadací a nadačních fondů
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Miroslav Svoboda, Vysoká škola ekonomická v Praze Kolokvium „Apriorismus a geneze etických pravidel“. Nicov 10. –

Obsah  Apriorismus – proč a jak?  Horizontová struktura Já  Důsledky pro etické soudy

Má cenu introspekce? Je nespolehlivá! Není záruka univerzality! Fajn, vyšli jsme z předvědeckých pojmů, ale to nás nezavazuje… A co „prostor“ a „čas“? Základní pojmy nepoznávám empirickým výzkumem! …ale ani neopravňuje je zavrhovat tam, kde fungují!

Apriorní člověk  Spontaneita  Teleologie  Konsistence

Konsistence?

Jak se mi jeví vědomé Já?  Sebeidentifikace, sebe-vědomí  Světlina

O jaké konsistenci mluvíme?

Jak ostré jsou hranice Já?  Horizont

Jak ostré jsou hranice Já?

Jak kategoričtí jsme?

Konsistentní nekonsistence?

Závěry  Nekonsistence jako problém pro apriorismus  Sebeuvědomování má podobu světliny  Pokrývá jen část světa.  Hranice mají podobu horizontu.  Jde vždy jen o provizorní proces  Kategorické soudy nemyslíme kategoricky  Umožňuje trvalou nekonsistenci  Záměrnou, ale jen polovědomou a jen částečně ovladatelnou  Nekonsistence je pragmatická struktura