MEDIAN listopad 2013
MEDIAN = VÝZKUM + SOFTWARE založen 1993 česká nezávislá společnost centrála Praha pobočka Bratislava vlastní tazatelská síť členství ESOMAR SIMAR oficiální partner Kantar Media Group pro ČR a SR MEDIAN = VÝZKUM + SOFTWARE
VÝZKUM Výzkum Komplexní výzkumné služby Trhu Médií Veřejného mínění Zajištění kompletního výzkumu Pokrytí všech výzkumných metod
DLOUHODOBÉ MULTIKLIENTNÍ PROJEKTY MEDIA OFFICE DATA ANALYZER, MEDPLAN, DATA MEDIA Od 1997 MARKET & MEDIA & LIFESTYLE (MML – TGI) Od 2003 1994-1996 MEDIA PROJEKT Od 2005 RADIOPROJEKT
Sběr a kontrola dat
VLASTNÍ TAZATELSKÁ SÍŤ ODDĚLENÍ V Praze pro Českou republiku V Bratislavě pro Slovenskou republiku TAZATELÉ Proškolení a zkušení tazatelé 1000 v České republice 500 na Slovensku Pokrytí všech regionů Pravidelná školení všech tazatelů Školení pro speciální projekty Minimálně středoškolské vzdělání
KONTROLA TAZATELŮ A DAT KONTROLY TAZATELŮ Lokalizace a nahrávání aplikace v mobilním telefonu zaznamená místo a čas, kde tazatel dotazuje naprogramované audio nahrávaní krátkého úseku rozhovoru KONTROLY PŘED ZAHÁJENÍM SBĚRU DAT Funkčnost elektronických dotazníků, vazeb a filtračních otázek Správné naplňování hodnot proměnných v elektronickém dotazníku Kontroly vzorů pro skenování papírových dotazníků SKENOVÁNÍ / POŘIZOVÁNÍ DOTAZNÍKŮ elektronické podoby skenování minimalizuje chybovost ČIŠTĚNÍ DAT A LOGICKÉ KONTROLY DAT Kontrola logických vazeb mezi otázkami, jejich dočištění před započetím statistických analýz, kontrola chybějících odpovědí u papírových dotazníků a jejich eventuální dohledávání Lokalizace (pro CAPI a PAPI); Nahrávání (CAPI a CATI); Standartní k. (vše)
VÝZKUMNÉ METODY
METODY SBĚRU DAT I CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) CAPI centra v Praze/ Bratislava, pokrytí všech regionů Speciálně vyškolení a zkušení CAPI tazatelé (170 v ČR, 70 v SR) FACE TO FACE, PEN & PAPER (metoda využívající tištěné papírové dotazníky) Vlastní tazatelská síť, vyškolení a zkušení tazatelé ve všech regionech Centrum tazatelské sítě v Praze a Bratislavě (1000 tazatelů v ČR, 500 v SR) CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) Vyškolení a zkušení tazatelé, pokrytí všech regionů CATI centry Kapacita CATI studia: 40 stanic v Praze, 20 stanic v Bratislavě CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) Obsáhlá databáze kontaktů, důraz Medianu na kvalitu CAWI panelu (25 000 v ČR, 10 000 v SR) Vlastní rekrutace respondentů, kvalitní plnění kvótních předpisů Robustnost systému (možnost i rozsáhlých dotazníků, audio and video ukázky) CASI (Computer Assisted Studio Interviewing) Kombinace kvantitativního a kvalitativního dotazování, vlastní systém AVL (Audio Video Likebility) CASI centra v Praze a v Bratislavě Mobilní studio (technika) s pokrytím všech regionů v České i Slovenské republice
METODY SBĚRU DAT II SKUPINOVÉ DISKUSE, HLOUBKOVÉ ROZHOVORY Vlastní moderátoři, Rekrutace a moderace také náročných cílových skupin, studia v Praze a v Bratislavě Mobilní technické vybavení s možností zajistit rozhovory (FG i IDI) v libovolné lokalitě On-line spojení (Klient – Moderátor) Videostreaming/ On-line přenos obrazu Simultánní tlumočení DVD k dispozici okamžitě po rozhovoru DISKUSNÍ FÓRUM MEDIAN uživatelsky příjemný software, přesně definovaná oprávnění, Možnost exportu příspěvků do Wordu i Excelu výhody např: citlivá témata, více účastníků, náročné cíl. skupiny, anonymita MYSTERY SHOPPING/MYSTERY CALLS Speciálně vyškolení tazatelé (mystery shoper) DALŠÍ METODY Desk research Sekundární analýzy (včetně analýz na datech klienta) Kombinace metod Fúze dat Vývoj nových metod
NEJČASTĚJŠÍ VÝZKUMNÁ TÉMATA U & A (Usage and Attitudes Study) Mapping Study Tracking Study Concept Testing Pre - test Post-test Cenové testy Spokojenost Re-branding Image Hodnocení
VÝVOJ VLASTNÍCH TECHNOLOGIÍ PRO VÝZKUM
Schéma procesů v projektu adMeter Optimalizace obsahu vysílání Analýza poslechovosti Komprimovaný záznam Výstupy z měření Audio matching a zpracování dat Aplikace v mobilu
AUDIOMETRY A JEJICH PŘÍNOS Audiometr je přístroj schopný monitorovat a vyhodnotit, to co respondent právě slyší Jaké informace audiometr poskytuje Jaké stanice respondent během dne poslouchal/sledoval V kolik hodin stanici zapnul, přepnul (přeladil), vypnul Zda v jeden okamžik sledoval dvě média najednou Možnost vyhledávání konkrétních reklam v televizním/rádiovém vysílání Výhody: Aplikace v mobilním telefonu Mobilita (měření možné na jakémkoliv místě) Jednoduchá obsluha Okamžitá dostupnost výsledků, minutová přesnost Velmi dobrá zvuková citlivost, podobná lidskému sluchu
AUDIOMETRY - MĚŘENÍ 1. Audiometr provede kompresi zvuku a zaznamená jeho sekvence 2. Software porovná data se zvukovými stopami televizních a radiových stanic 3. Následně je provedeno vyhodnocení shody
SKENOVÁNÍ Pořizování dat z tištěné do elektronické podoby Rychlejší a levnější pořízení dat z PAPI Možnost kompletního skenování příp. v kombinaci s manuální pořízením informací Umělá inteligence pro rozpoznávání ručně psaných znaků
Median - SPECIALISTA NA MEDIÁLNÍ VÝZKUM
OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ ČESKÁ REPUBLIKA OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ (zavedeno a realizováno Medianem): MEDIA PROJEKT (od 1994) 30.000 respondentů ročně Kontinuální výzkum 7 dní v týdnu Face to face dotazování Od roku 2006 CAPI RADIOPROJEKT (od 2006) 28.000 CATI metodologie 2.000 face to face Kombinace mobilních a pevných linek
OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ SLOVENSKÁ REPUBLIKA OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ (zavedeno a realizováno Medianem): MML- TGI (od 1997) Oficiální mediální měření pro tisk a rádia 8.000 respondentů ročně Kontinuální výzkum Kombinace osobního dotazování a CAWI
MARKET & MEDIA & LIFESTYLE (MML-TGI)
MML-TGI: PROFIL PROJEKTU Market & Media & Lifestyle MML - TGI Česká republika Market & Media & Lifestyle MML - TGI Slovenská republika Realizováno v dalších 60 zemích na světě MEDIAN Britská licence Kantar Media Group TGI (Target Group Index) Cílová skupina Česká republika: věk 12 – 79 let, 15.000 respondentů ročně Slovenská republika: věk 14 – 79 let, 8.000 respondentů ročně Sběr dat Celoročně, kontinuálně Pro výzkum je osloven vždy jen jeden člen domácnosti podle náhodného klíče
DATA „ Z JEDNOHO ZDROJE“ MML-TGI: DATA Sociodemografie Spotřební chování RESPONDENT Mediální chování DATA „ Z JEDNOHO ZDROJE“ Životní styl
SoftwarOVÁ PODPORA
MEDIA OFFICE DATA MEDIÁlNÍ AD-HOC ANALÝZA DATA ANALYZER PLÁNOVÁNÍ Kompletní softwarový balík pro práci s daty z oblasti médií a marketingu: DATA MEDIÁlNÍ AD-HOC ANALÝZA DATA ANALYZER PLÁNOVÁNÍ MEDPLAN OBCHOD BUYING DATA MEDIA
DATA ANALYZER Nástroj pro vyhodnocování výsledků výzkumů trhu, veřejného mínění a sledovanosti médií MML-TGI Media projekt Radioprojekt NetMonitor ScreeNet LAE další Vhodný i pro zpracování libovolných jiných dat
DATA ANALYZER – pokročilé analýzy Tvorba nových proměnných Složitější cílové skupiny Tvorba segmentací Vícerozměrné škálování Logistické a linární regresní analýzy Testy rovnosti středních hodnot Klasifikační a regresní stromy (MCART)
MEDPLAN Nástroj pro tvorbu mediálních plánů reklamních kampaní Optimalizační modul Vyhodnocování úspěšnosti mediálních kampaní Porovnání ceníků
DATA MEDIA Obsáhlá databáze ceníků reklamního prostoru v: tisku rozhlasu televizi teletextu kinech outdooru www stránkách Technické informace a kontaktní údaje Pokrytí médií cca 1 300 v ČR cca 1 000 v SR
BUYING Evidenční a nákupní systém pro mediální agentury Napojení na plánovací nástroje (Medplan) a databáze ceníků (Data Media) Exportní můstek do účetnictví
PRODUKTY SW MEDIAN Sofistikované nástroje pro práci s daty Vysoký důraz na jednoduchost ovládání a rychlost zpracování Více než 15letá tradice vývoje Široká klientela uživatelů
reference
KLIENTI Koncoví uživatelé Agentury Média GlaxoSmithKline Aegis Media (Carat) Český rozhlas Hartmann Rico Initiative Media ČT Kofola Médea Economia Komerční banka Mediaedge: cia Evropa 2 Masarykova Univerzita Mediacom Frekvence 1 Mora MindShare FTV Prima Nadace SIRIUS OMD Czech Mafra Novartis PHD Nova TV Sociologický ústav AV ČR Starcom Ringier Axel Springer CZ Úřad Vlády ČR Universal McCann Rozhlas a televize Slovensko Zentiva ZenithOptimedia TV Markíza
MEDIAN s.r.o., Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9 median@median.cz