Romantismus v hudbě jihoevropských a severských skladatelů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Romantismus v hudbě ruských skladatelů
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Fryderic Chopin.
Vážná hudba druhé poloviny 20. století
Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
Světoví hudební skladatelé
Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
Poznáte hudební velikány ? - 1.díl Prověřte si své hudební znalosti vážné hudby ! Sestavil – 4/2012 – Ztišit ! Nejprve klepněte na očíslovaný.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Fryderyk Chopin.
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Rozčlenění hudebního vývoje
Romantismus v hudbě německých skladatelů
VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby.  HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Kantáta.
Klasicismus v evropské hudbě
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Fryderyk Franciszek Chopin
Bohuslav Martinů
ANTONÍN DVOŘÁK.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
HUDBA V BAROKU.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_06 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
3. Pozdně romantické ideály 1. Na sklonku slávy Žít osaměle !... Jaká trýzeň! Stendhal.
Otázky jsou vybrány z DUM č
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
 Vývoj dějin ovlivněn Velkou francouzskou revolucí → dobytí Bastily  Rozvoj ekonomiky podporoval víru v neomezené možnosti a schopnosti člověka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3426 NázevGiuseppe Verdi Téma hodinyŽivot a dílo G. Verdiho PředmětHudební.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_20_HUDEBNÍ VÝCHOVA_ANTONÍN DVOŘÁK_DÍLO.
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy: Základní škola Netvořice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Romantismus v hudbě jihoevropských a severských skladatelů VY_32_INOVACE_12_Romantismus v hudbě jihoevropských severských skladatelů

Zatímco v německé romantice najdeme rovnocenné zastoupení nejrůznějších oborů, v Itálii převládá opera. Jejími významnými představiteli jsou Gioacchino Rossini a především Giuseppe Verdi. Dalším vývojovým stupněm italské romantické opery je verismus. Francie dala romantismu zakladatele programní hudby na principu příznačného motivu Hectora Berlioze. Těžištěm hudebního romantismu ve Francii je však opera, která se rozvíjí v obou svých charakteristických oblastech, jako opéra comique i jako vážná „velká“ opera (George Bizet).

Verismus je umělecký proud reagující na nedostatky romantismu, který dosáhl svého vrcholu na přelomu 19. a 20. století. Nastoupil v Itálii po posledních operách Verdiho a po Bizetově Carmen. Bezprostředním impulsem byl nakladatelský konkurs na krátkou operu ze současného života roku 1890. Vycházel z francouzského  realismu a naturalismu. Pro hudební verismus jsou typické: rychlý spád děje efektní kresba prostředí tvrdě realistické, vzrušující náměty ze současného života působivé hudební zpracování Nejznámějšími představiteli tohoto hudebního proudu byli  Ruggero Leoncavallo a  Giacomo Puccini .

Romantismus poznamenal hudební vývoj všech evropských národů Romantismus poznamenal hudební vývoj všech evropských národů. Především tam, kde navázal na dosavadní tradice, jako tomu bylo třeba v Čechách, ale objevil se i tam, kde se o nějaké tradici nedá hovořit ani před ním, ani po něm. Tak tomu bylo v : Norsku Edvard Grieg Finsku Jean Sibelius Polsku Frederyk Chopin Maďarsku Ferenc Liszt

Gioacchino Antonio Rossini (29. února 1792 Pesaro – 13 Gioacchino Antonio Rossini (29. února 1792 Pesaro – 13. listopadu 1868 Paříž) byl italský hudební skladatel. Proslul především jako autor oper, kterých vytvořil téměř 40 (nejznámější je Lazebník sevillský), ale tvořil též sakrální, instrumentální a komorní díla. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Rossini-portrait-0.jpg

Giuseppe Fortunino Francesco Verdi (10 Giuseppe Fortunino Francesco Verdi (10. října 1813 Le Roncole u Busseta – 27. ledna 1901 Milán) byl italský hudební skladatel. Celkem složil 28 Oper.  Nabucco založila jeho slávu a s obrovským úspěchem se hraje dodnes na jevištích celého světa http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Verdi_Giuseppe.jpg

Hector Luis Berlioz (11. prosince 1803, La Côte-Saint-André (Isère) – 8. března 1869, Paříž) byl významný francouzský skladatel, spisovatel a hudební kritik. Z jeho díla je známá především Fantastická symfonie a Rekviem, řada dalších jeho významných skladeb je dostatečně doceňována teprve dnes. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Hector_berlioz_1863.jpg

Georges Bizet (25. října 1838, Paříž - 3 Georges Bizet (25. října 1838, Paříž - 3. června 1875, Bougival) byl francouzský hudební skladatel. Za svůj život napsal více než dvacet oper, do dnešní doby se jich však na repertoáru udrželo pouze několik (Lovci perel, Kráska z Perthu, Džamilé a samozřejmě Carmen). http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/Georges_bizet.jpg

Edvard Hagerup Grieg (15. června 1843 – 4 Edvard Hagerup Grieg (15. června 1843 – 4. září 1907) byl norský hudební skladatel. Je považován za největšího norského skladatele vůbec. Jeho hudba vychází z národních tradic Norska a především čerpá z norské lidové hudby.  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/Eilif_Peterssen-Edvard_Grieg_1891.jpg

Jean Sibelius (8. prosince 1865 Hämeenlinna – 20 Jean Sibelius (8. prosince 1865 Hämeenlinna – 20. září 1957 Järvenpää) byl finský hudební skladatel.Sibeliovo dílo je rozsáhlé - čítá až 250 opusů, mezi něž patří 7 symfonií, houslový koncert, písně, klavírní skladby http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Jean_sibelius.jpg

Frédéric Chopin 1. března 1810 – 17 Frédéric Chopin 1. března 1810 – 17. října 1849) byl polský skladatel vážné hudby a klavírní virtuos období romantismu, který proslul jako „básník klavíru“. Zachovalo se přes 230 Chopinových děl, některé rukopisy a skladby z dětství a mládí se ztratily. Všechny skladby jsou určeny pro klavír.  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Chopin%2C_by_Wodzinska.JPG

Ferenc Liszt 22. října 1811 Raiding, Uhersko – 31 Ferenc Liszt 22. října 1811 Raiding, Uhersko – 31. července 1886  Německo byl maďarský klavírní virtuóz a skladatel patřící mezi hlavní představitele  romantismu. Liszt po sobě zanechal velmi rozsáhlé dílo, z něhož velká část je dosud živá a hraná na koncertech.

Konec Autor : Trýzna Stanislav Školní rok :2010/2011 Určeno pro : devátý ročník Předmět: hudební výchova Téma : základní orientace ve vývoji hudby v romantismu Způsob použití ve výuce: výuková prezentace Upozornění : Pro plné využití aplikace musí být PC připojeno k internetu