Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
PRVNÍ ROČNÍK vzdělávací cíle WORD - EXCEL UČIVO pro tříleté obory s výučním listem čtyřleté obory s maturitou Předmět INFORMATIKA A KOMUNIKACE PRVNÍ.
ŠKOLENÍ TECHNIKŮ A MONTÁŽNÍKŮ PRO ROK 2007
STAGE 14. CZ.1.07/1.1.24/ Registrační číslo: 1. června 2013Začátek projektu: 31. prosince 2014Konec projektu: 19 měsícůDoba trvání: ,17.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji
ŘEMESLO OČIMA ŽÁKŮ Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Olomouc, RCO, 16. června 2008 ZÁVĚREČNÉ SETKÁNÍ A VYHODNOCENÍ VÝUKY PROJEKTOVÉHO ŘÍZENÍ NA VYBRANÝCH STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH Projektové řízení na SPŠS Olomouc.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Střední průmyslová škola, Karviná
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt: Integrace na druhou - šk.r. 2010/2011 Plánované projektové aktivity PPP FM v nejbližším období: a)Aktivita č.1 - Společné dílny: pedagog - šk.
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PRAZE PROSTŘEDNICTVÍM STRUKTURÁLNÍCH FONDŮ EU PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI HOTEL MODRÁ RŮŽE, RYTÍŘSKÁ, PRAHA.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Pilotní ověřování studijních opor a přidělení ISBN.
Metodická podpora úprav RVP ZV
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Podpora poradců Podpora poradců
Cesta k modernímu vzdělávání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Technické kreslení.
„Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie“
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
ZPŮSOBY KOMUNIKACE V PROJEKTU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
„Okna technickým oborům dokořán“
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
Vzorový projekt pro gymnázia
Transkript prezentace:

„NEBOJME SE ZMĚNY – www.skolalipa.cz“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: 1. Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.1 Zvyšování kvality ve zdělávání „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky“

Obsah: Projektové dny Powerpoint Interaktivní tabule Inovativní metody výuky Osvědčení dovedností žáků učebních oborů Jen malá zmínka…: Současný stav plnění závazných ukazatelů Publicita Připomínky k monitorovacím zprávám

8 kusů…......konečný termín červen 2011 Práce v týmu: I. Projektové dny 8 kusů…......konečný termín červen 2011 Práce v týmu: - více tříd různých oborů…..počet - spolupráce pedagogů různých předmětů - délka trvání „projektového dne“ Počet hodin na tým… 40 hodin Vedoucí týmu a jeho „ náplň práce“

Projektový den „ Vaříme společně“ Rozpracováno, termín dokončení jaro 2010 Obory: kuchař, MSZ Vedoucí týmu: Elen Fabiánová Harmonogram a stručný obsah… zde

Příklad rozpracovaného projektového dne – 1. část – obor kuchař PV - Žáci: získání informací, fotodokumentace první zpracování informací (text a nástěnka ) Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listiny… Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů Harmonogram průběhu přípravy projektového dne zde Metodika projektového dne zde Zápisy z jednání zde Sumarizace všech podkladů ( 2 kusy + CD )

Příklad rozpracovaného projektového dne – 2. část – obor kuchař TV Žáci: zpracování fotodokumentace, příprava textů, komentářů….výstupem je pow.prezentace ( zde ) Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listiny Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů - Harmonogram průběhu přípravy projektového dne -Metodika projektového dne zde - Zápisy z jednání

Příklad rozpracovaného projektového dne – 3. část – obor MSZ – 4 Příklad rozpracovaného projektového dne – 3. část – obor MSZ – 4.ročník - TV Žáci: výstupy: a) uloženy vybrané recepty v NJ na web b) přeložené do ČJ a graficky upravené Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listiny Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů - Harmonogram průběhu přípravy projektového dne -Metodika projektového dne zde

Návrhy dalších projektových dnů Obsah Zapojené třídy ( různé obory a různé ročníky) Vyučovací předměty Přehled….zde Připomínky k 3.MZ…. zde

II. Powerpoint ( 50 kusů + cca 20 kusů ) Změna v náplni práce Přehled plnění závazných ukazatelů ..zde Pořízení dvou mobilních datových projektorů Problémy, překážky….

III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART Pozor! Příklady …. NEJ….ČJ…..SPŠ…..disk „O“ Příklad, jak je archivována vyuč.hodina INT www.veskole.cz, další školení, metodik ??? Především je cílem vůbec začít používat při výuce interaktivní tabuli…

III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART Nebo na DVD ( k dispozici u ZŘ) Jsou zde i příklady zpracovaných vyuč hodin ( matematiky, ekonomika, fyzika a příklady ze základních škol a další podklady….) Pozor! Je třeba nastavit četnost provádění automatických aktualizací!! viz.dále

Nápověda- Zjistit aktualizace

III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Zaškrtnout - Stahovat aktualizace a Vybrat počet dní

III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Změna v náplni práce… není nutné uvádět jméno a příjmení, stačí pouze číslo ( uvedené na prac.smlouvě ) Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART Pozor! Příklady …. NEJ….ČJ…..SPŠ…..disk „O“ Příklad, jak je archivována vyuč.hodina INT www.veskole.cz, další školení, metodik ??? Především je cílem vůbec začít používat při výuce interaktivní tabuli…

IV. Inovace 22 ŠVP Úsek praktic. vyuč. Úsek teoret. vyuč. Osvědčení dovedností žáků učeb. oborů Týmová práce Pracovní vzor osvědčení zde Podklady do Bakaláře zde Text do ŠVP příklad zde Využití v praxi zde Úsek teoret. vyuč. Inovativní metody výuky… Disk „O“: Školení „Kritické myšlení“..zde Odborná literatura…zde Koordinátor..L.Brychová Text do ŠVP…obdoba PV

Inovativní metody výuky Osnova metodiky ( v powerpointu ) Úvodní část Přípravná fáze (počet vyučovacích hodin,komentář na úvod ) Pomůcky Úkoly pro žáky Použité vyučovací metody Cíle hodin Použitá literatura II. Vlastní popis vyučovacích hodin Popis toho, jak probíhala výuka + fotodokumentace III. Závěr Postřehy Shrnutí Doporučení

Inovativní metody výuky Možné metody výuky Vennovy diagramy Skupinová práce Brainstorming Sebereflexe Pětilístek Vyhledávání textu na internetu Interpretace textu Hraní rolí Lovci informací Analýza textu ve skupině Prezentace výsledků práce Další

Inovativní metody výuky konkrétní příklady Umělecké směry… zde Občanská nauka….zde Anglický jazyk …zde Více na „Tento počítač“….. disku „O“ Jaké typy hodin jsou „vítány“ 

Co je již splněno

Podpora zájmu žáků o studium technických oborů a řemesel Protool s.r.o. Úřad práce v CL Město CL Zcela nově pojatá odborná praxe ve firmě Protool s.r.o. Organizace „Dne řemesel…“ Spolupráce s čtyřmi ZŠ na propagaci řemesel…. K lednu 2009 2 interaktivní tabule a 8 dataprojektorů http://nebojmesezmeny.skolalipa.cz

Protool s.r.o

Město CL a spolupráce se ZŠ

Co ještě zbývá splnit Setkání pedagogů středních škol a) humanitní předměty (L.Brychová) b) cizí jazyky c) přírodovědné obory DVD filmy – technologické postupy truhlář, zámečník, instalatér, automechanik, obráběč kovů, elektrikář

Co ještě zbývá splnit Dvoudenní prac.setkání pedagogů aktuální stav Autoevaluace projektu

DĚKUJI ZA POZORNOST