„NEBOJME SE ZMĚNY – www.skolalipa.cz“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: 1. Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.1 Zvyšování kvality ve zdělávání „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky“
Obsah: Projektové dny Powerpoint Interaktivní tabule Inovativní metody výuky Osvědčení dovedností žáků učebních oborů Jen malá zmínka…: Současný stav plnění závazných ukazatelů Publicita Připomínky k monitorovacím zprávám
8 kusů…......konečný termín červen 2011 Práce v týmu: I. Projektové dny 8 kusů…......konečný termín červen 2011 Práce v týmu: - více tříd různých oborů…..počet - spolupráce pedagogů různých předmětů - délka trvání „projektového dne“ Počet hodin na tým… 40 hodin Vedoucí týmu a jeho „ náplň práce“
Projektový den „ Vaříme společně“ Rozpracováno, termín dokončení jaro 2010 Obory: kuchař, MSZ Vedoucí týmu: Elen Fabiánová Harmonogram a stručný obsah… zde
Příklad rozpracovaného projektového dne – 1. část – obor kuchař PV - Žáci: získání informací, fotodokumentace první zpracování informací (text a nástěnka ) Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listiny… Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů Harmonogram průběhu přípravy projektového dne zde Metodika projektového dne zde Zápisy z jednání zde Sumarizace všech podkladů ( 2 kusy + CD )
Příklad rozpracovaného projektového dne – 2. část – obor kuchař TV Žáci: zpracování fotodokumentace, příprava textů, komentářů….výstupem je pow.prezentace ( zde ) Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listiny Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů - Harmonogram průběhu přípravy projektového dne -Metodika projektového dne zde - Zápisy z jednání
Příklad rozpracovaného projektového dne – 3. část – obor MSZ – 4 Příklad rozpracovaného projektového dne – 3. část – obor MSZ – 4.ročník - TV Žáci: výstupy: a) uloženy vybrané recepty v NJ na web b) přeložené do ČJ a graficky upravené Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listiny Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů - Harmonogram průběhu přípravy projektového dne -Metodika projektového dne zde
Návrhy dalších projektových dnů Obsah Zapojené třídy ( různé obory a různé ročníky) Vyučovací předměty Přehled….zde Připomínky k 3.MZ…. zde
II. Powerpoint ( 50 kusů + cca 20 kusů ) Změna v náplni práce Přehled plnění závazných ukazatelů ..zde Pořízení dvou mobilních datových projektorů Problémy, překážky….
III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART Pozor! Příklady …. NEJ….ČJ…..SPŠ…..disk „O“ Příklad, jak je archivována vyuč.hodina INT www.veskole.cz, další školení, metodik ??? Především je cílem vůbec začít používat při výuce interaktivní tabuli…
III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART Nebo na DVD ( k dispozici u ZŘ) Jsou zde i příklady zpracovaných vyuč hodin ( matematiky, ekonomika, fyzika a příklady ze základních škol a další podklady….) Pozor! Je třeba nastavit četnost provádění automatických aktualizací!! viz.dále
Nápověda- Zjistit aktualizace
III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Zaškrtnout - Stahovat aktualizace a Vybrat počet dní
III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Změna v náplni práce… není nutné uvádět jméno a příjmení, stačí pouze číslo ( uvedené na prac.smlouvě ) Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART Pozor! Příklady …. NEJ….ČJ…..SPŠ…..disk „O“ Příklad, jak je archivována vyuč.hodina INT www.veskole.cz, další školení, metodik ??? Především je cílem vůbec začít používat při výuce interaktivní tabuli…
IV. Inovace 22 ŠVP Úsek praktic. vyuč. Úsek teoret. vyuč. Osvědčení dovedností žáků učeb. oborů Týmová práce Pracovní vzor osvědčení zde Podklady do Bakaláře zde Text do ŠVP příklad zde Využití v praxi zde Úsek teoret. vyuč. Inovativní metody výuky… Disk „O“: Školení „Kritické myšlení“..zde Odborná literatura…zde Koordinátor..L.Brychová Text do ŠVP…obdoba PV
Inovativní metody výuky Osnova metodiky ( v powerpointu ) Úvodní část Přípravná fáze (počet vyučovacích hodin,komentář na úvod ) Pomůcky Úkoly pro žáky Použité vyučovací metody Cíle hodin Použitá literatura II. Vlastní popis vyučovacích hodin Popis toho, jak probíhala výuka + fotodokumentace III. Závěr Postřehy Shrnutí Doporučení
Inovativní metody výuky Možné metody výuky Vennovy diagramy Skupinová práce Brainstorming Sebereflexe Pětilístek Vyhledávání textu na internetu Interpretace textu Hraní rolí Lovci informací Analýza textu ve skupině Prezentace výsledků práce Další
Inovativní metody výuky konkrétní příklady Umělecké směry… zde Občanská nauka….zde Anglický jazyk …zde Více na „Tento počítač“….. disku „O“ Jaké typy hodin jsou „vítány“
Co je již splněno
Podpora zájmu žáků o studium technických oborů a řemesel Protool s.r.o. Úřad práce v CL Město CL Zcela nově pojatá odborná praxe ve firmě Protool s.r.o. Organizace „Dne řemesel…“ Spolupráce s čtyřmi ZŠ na propagaci řemesel…. K lednu 2009 2 interaktivní tabule a 8 dataprojektorů http://nebojmesezmeny.skolalipa.cz
Protool s.r.o
Město CL a spolupráce se ZŠ
Co ještě zbývá splnit Setkání pedagogů středních škol a) humanitní předměty (L.Brychová) b) cizí jazyky c) přírodovědné obory DVD filmy – technologické postupy truhlář, zámečník, instalatér, automechanik, obráběč kovů, elektrikář
Co ještě zbývá splnit Dvoudenní prac.setkání pedagogů aktuální stav Autoevaluace projektu
DĚKUJI ZA POZORNOST