IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VIII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Zájmena MY - MI VY_32_INOVACE_04 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby slovy jednoznačnými, mnohoznačnými a citově zabarvenými. V závěru.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_20_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Jak to vlastně bylo. Nikola Petráková.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_236_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY__III/2__INOVACE__06 Český jazyk PŘÍDAVNÁ JMÉNA.
Transkript prezentace:

IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (26. – 34. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.9.014

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: červen 2012 Určeno pro 9. ročník Český jazyk 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 26 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Nevěděl jsem to. Tu informaci jsem dostal včera a ani teď ji ještě nemám zcela ověřenou. Která z následujících otázek předchází uvedené odpovědi? A) Kdy jste se chtěl k celé situaci vyjádřit? B) Proč jste celou situaci tak podrobně komentoval? C) Proč jste říkal, že nevíte, jak se k celé situaci vyjádřit? D) Kdy budete mít o celé situaci jasno? Řešení: A) Kdy jste se chtěl k celé situaci vyjádřit? B) Proč jste celou situaci tak podrobně komentoval? C) Proč jste říkal, že nevíte, jak se k celé situaci vyjádřit? D) Kdy budete mít o celé situaci jasno? Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 27 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Které z následujících slovních spojení obsahuje citově zabarvený výraz? A) V lese nás postrašil drobný sýček. B) V trávě se válel tenisový míček. C) Hrdinkou povídky je laskavá matička. D) V myčce se rozbila likérová sklenička. Řešení: A) V lese nás postrašil drobný sýček. B) V trávě se válel tenisový míček. C) Hrdinkou povídky je laskavá matička. D) V myčce se rozbila likérová sklenička. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 28 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Ve které z následujících vět je užit mluvnicky a pravopisně správně třetí stupeň přídavného jména? A) Brno je jedno z největšejších měst v naší zemi. B) Obraz tohoto malíře je více pěknější než ten předchozí. C) Řešení vítězného týmu bylo nakonec to nejsprávnější. D) Činčila má ze všech hlodavců nejvíc hladší kožíšek. Řešení: A) Brno je jedno z největšejších měst v naší zemi. B) Obraz tohoto malíře je více pěknější než ten předchozí. C) Řešení vítězného týmu bylo nakonec to nejsprávnější. D) Činčila má ze všech hlodavců nejvíc hladší kožíšek. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 29 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 29 - 34 V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Která z následujících odpovědí nejspíše následuje po otázce vytučněné na konci úvodního textu? A) „Bezva, okurky zbožňuji.“; B) „Díky, babi, dám si obojí.“; C) „Ne ne! Kams ho dala?“; D) „Supr, mám hrozný hlad!“ Řešení: A) „Bezva, okurky zbožňuji.“ B) „Díky, babi, dám si obojí.“ C) „Ne ne! Kams ho dala?“ D) „Supr, mám hrozný hlad!“ Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 30 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 29 - 34 V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Ve které z následujících skupin výrazů jsou pouze slova, která nejpřesněji vystihují nejdůležitější skutečnosti úvodního textu? A) svetr – balíček – švédský – hadry – hořčice; B) koupelna – karbanátky – triko – obývák – hůl; C) babička – triko – balíček – zašlý – vyhodit; D) šňůra – babička – triko – nosit – kouknout. Řešení: A) svetr – balíček – švédský – hadry – hořčice B) koupelna – karbanátky – triko – obývák – hůl C) babička – triko – balíček – zašlý – vyhodit D) šňůra – babička – triko – nosit – kouknout Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 31 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 29 - 34 V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Ve které z následujících možností je uvedena pouze mluva vypravěče z úvodního textu? A) Nemůžeš nosit takový hadry.; B) Popadne hůl a odšourá se.; C) Tak jdeš na ty karbanátky?; D) Vyhodila sem to, no. Řešení: A) Nemůžeš nosit takový hadry. B) Popadne hůl a odšourá se. C) Tak jdeš na ty karbanátky? D) Vyhodila sem to, no. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 32 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 29 - 34 V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Které z následujících tvrzení vyplývá z úvodního textu? A) Babička použila vnukovo oblíbené staré triko jako hadr, protože už bylo roztrhané a zašlé. B) Vnuk je opravdu rád, že mu babička každý den vaří, uklízí a stará se o jeho oblečení. C) Vnukovo staré triko mělo červenou barvu a mělo po vyprání viset na šňůře v koupelně. D) Situace mezi babičkou a vnukem je napjatá, babička totiž příliš zasahuje do vnukova života. Řešení: A) Babička použila vnukovo oblíbené staré triko jako hadr, protože už bylo roztrhané a zašlé. B) Vnuk je opravdu rád, že mu babička každý den vaří, uklízí a stará se o jeho oblečení. C) Vnukovo staré triko mělo červenou barvu a mělo po vyprání viset na šňůře v koupelně. D) Situace mezi babičkou a vnukem je napjatá, babička totiž příliš zasahuje do vnukova života. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 33 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 29 - 34 V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Který z následujících výrazů nejspíše odpovídá slovu vetchý z úvodního textu? A) opotřebovaný; B) outletový; C) roztrhaný; D) vetešnický Řešení: A) opotřebovaný B) outletový C) roztrhaný D) vetešnický Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 34 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 29 - 34 V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ V úvodním textu je užito slovo balíček. Ve které z následujících možností jsou správné oba tvary tohoto podstatného jména v 6. pádě množného čísla? A) balíčcích, balíčkách; B) balíčky, balíčkami; C) balících, balíčkách; D) balíkách, balíčcích Řešení: A) balíčcích, balíčkách B) balíčky, balíčkami C) balících, balíčkách D) balíkách, balíčcích Správnou odpovědí je varianta A).