Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Skener
Přídavná zařízení.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Radka Meluzínová, 4. I.. Rozdělení scannerů Černobílý scanner umožňuje snímat jen v odstínech šedi, barevné odstíny jsou do nich převedeny. Barevný.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Skener.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Skenery.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Technické vybavení pro zpracování grafiky Jan Přichystal.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Užití skeneru.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Scanner.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
TISKÁRNY  Jehličkové  Inkoustové  Laserové  Termosublimační  Termální.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
3.3 scanery.  zařízení, které slouží ke snímání grafických dat a k jejich ukládání do počítače v digitální podobě.  data ukládá ve formě obrázku i text.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Multifunkční tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/16 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Periferní zařízení počítače - opakování
Výstupní zařízení počítače - skener
Výstupní zařízení - skener
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

Téma vyučovací hodiny : „ Skener “ ( 2h) „ Skener “ ( 2h) Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor Vzdělávací obor: Zájmový kroužek Třída: 7. ročník Vyučující: Mgr. Zbyněk Šostý Datum: listopad 2005

Zdroje informací  [1] [2] [3] [4] [5]

S k e n e r y SSSSkener je zařízení, které převádí předlohu (kniha, časopis, fotografie,...) do počítače, kde jej uloží buď jako obrázek nebo jako text.

Vlastnosti skeneru  R R R Rozlišení (udáváno v dpi) ani barevná hloubka není pro kvalitu skeneru přímo rozhodující. VVVVětší vliv má optický systém (CCD skenery), kde záleží na přesnosti umístění zrcadel, kvalitě čočky a dalších parametrech.

Užití skeneru  pořizování elektronických dokumentů  příprava podkladů pro DTP (Desk Top Publishing - počítačová sazba)  kopírování  elektronická archivace dokumentů  faxování  snímání diapozitivů  OCR (Optical Character Recognity, optické rozpoznávání znaků) - převod naskenovaného obrázku textu do dále použitelné (editovatelné) podoby

podle provedení Rozdělení skenerů podle provedení  ruční skener  tužkový - umožňují snímání textu po řádcích (výtahy z knih, tabulek apod.)

podle provedení Rozdělení skenerů podle provedení  plošné, stolní  rotační, bubnové - pro profesionální použití  filmové - pro snímání kinofilmů a diapozitivů

podle provedení Rozdělení skenerů podle provedení  kombinované, multifunkční zařízení  průtahové, průchozí → faxy

Připojení skeneru k PC Nejběžnější připojení :  Paralelní port  - pomalý (asi 4 Mb/s)  - většinou jen jeden pro skener i tiskárnu  USB  - Universal Serial Bus  - dnes nejběžnější  - rychlost od 1,5 do 12 Mb/s  SCSI (SCSI II,..)  rychlejší přenos dat  nutnost zakoupit spolu se skenerem SCSI řadič  vysoké pořizovací náklady

Princip snímání  Scaner zachytává světlo odražené od předlohy ležící na skle, pod kterým projíždí lampa spolu se snímacím zařízením.  Světlocitlivý snímač přemění odražené světlo na elektrické signály.  Barva vzniká posíláním světla přes 3 barevné filtry: červená, zelená, modrá.  Vzniká rastrový obrázek tvořený body (pixely).

Rozlišení skeneru  Udává se v jednotkách dpi (dot per inch) neboli v bodech na palec.  Většinou jsou skenery konstruované tak, aby vertikální rozlišení bylo dvakrát větší než horizontální (tzn. že je skener 1200×2400 dpi a ne naopak).

Převod dat z fyzické formy (papíru) do formy počítačové (digitální ) Pokud budeme mít jako vstupní médium papír, můžeme se setkat s následujícími typy vstupních dat: Pokud budeme mít jako vstupní médium papír, můžeme se setkat s následujícími typy vstupních dat:

  fotografie jsou většinou barevné, obsahují mnoho jemných kontur a odstínů,   obrazy, malby, jsou opět většinou barevné, obsahují však pouze několik zřetelných barev,   pérovky jsou specifické černobílé kresby s jasnými obrysy a črty,   technický výkres, projekt bývá podobný pérovkám, obsahuje někdy i několik barev a text,   text bývá psaný nebo tištěný s velmi různou úrovní zřetelnosti a tisku.

Výstup z procesu digitalizace Výstupem z procesu digitalizace jsou tyto tři typy informací: Výstupem z procesu digitalizace jsou tyto tři typy informací:  vektorový formát dat pro technické a jiné přesné výkresy  rastrový formát pro různé obrázky a grafy  text kódovaný v různých tabulkách ASCII nebo podobně

Úkoly  Vyhledej na Internetu různé typy skenerů a vytvoř tabulku v EXCELU.  Vyhledej různá multifunkční zařízení, která jsou využitelná v domácnosti, škole, firmě.  Jaký skener máte v PC učebně ?  Jaké vlastnosti má skener v PC učebně ?

Hodnocení vyučovací hodiny  Možnost přizpůsobit rozsah učiva znalostem žáků.  Stálá aktuálnost. Prezentace je možno průběžně doplňovat. Klady Zápory Klady Zápory

Poznámky k prezentaci  Prezentace je zpracována na 2 vyučovací hodiny.  Vyučující může pomocí Internetu ukázat další typy skenerů.  V další hodině by mělo navazovat učivo, kde žáci již pracují se skenerem.  Odučeno ve skupině, kde žáci mají zájem o danou problematiku ( 7. – 8. ročník)