Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vpád Arabů do Evropy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

Arabská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Arabská říše … vznik a vývoj.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Arabská říše stol. Rothbauerová Jana.
Kultura a věda arabské říše
Arabové a jejich výboje
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Arabové a Islám Raný středověk.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Islám Petr Machala.
Světová náboženství.
Islám.
Islám Arabové.
Světová náboženství.
KŘESŤANSTVÍ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Islám Arabové.
VY_32_INOVACE_06-03 Arabská říše
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - ISLÁM
Arabská říše Islám.
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: Arabská.
Islám Arabská říše.
RISK Náboženství.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Středověk Arabská říše Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0107.
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_465.
Anna Hradecká, Kačka Vránová
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
Arabové a Turci, islám uč
Náboženství - islám Název školy
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Arabská říše 7. ročník.
Islámské umění.
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: První středověké.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
Islám a západ HISTORICKÁ PAMĚŤ A SOUČASNÁ KRIZE Duchovní kultura Evropy Král, Špála.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_07 TÉMA: Arabská říše.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
Světová náboženství. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
ARABSKÁ ŘÍŠE Učebnice od s. 40. ISLÁM Monoteistické náboženství Bůh ALLÁH Zakladatel -prorok MUHAMMAD Posvátná kniha KORÁN Vznik na Arabském poloostrově.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_17 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Arabský svět, islám -žáci se naučí základní fakta o arabské společnosti.
ISLÁM.
POČÁTKY ISLÁMU, VÍRA A TRADICE
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_06
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
Křesťanství a středověká Evropa
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Téma (název prezentace)
Arabové, Turci, islám Označení materiálu:
D ě jiny islámských zemí. Z Mekky do Medíny Prorokem islámu Muhammad Žil jako obchodník, než se mu začal zjevovat archanděl Gabriel Muslimové (vyznavači.
Arabská říše.
Arabská říše.
VY_32_INOVACE_141_Jihozápadní Asie
Arabové a islám.
Transkript prezentace:

Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová

Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)

Islám  v 7. století nové náboženství – islám  prorok Mohamed  učení o jediném bohu – Alláhovi  vyznavači – muslimové  posvátná kniha – korán

Islám  Mekka – posvátné město muslimů  - rodiště proroka Mohameda  Hlavní povinnosti muslimů:  1) věř jen v Alláha, který je jediným bohem  2) modli se k němu pětkrát denně  3) dávej almužny chudým  4) jeden měsíc v roce se posti  5) alespoň jednou za život vykonej pouť do Mekky Svatyně Kaaba v Mekce

Sjednocení arabských kmenů  vliv islámu → sjednocení arabských kmenů  vznik jednotné arabské říše – chalífátu  největší územní rozmach za chalífy Hárúna ar-Rašída  hl. město Bagdád Hárun ar-Rašíd

Arabové na Pyrenejském poloostrově  711 zakládají Arabové svůj stát na Pyrenejském poloostrově  centrum Cordoba

Arabské výboje v Evropě  Arabové pronikají z Pyrenejského poloostrova do západní Evropy  zastaveni Franky bitvou u Poitiers 732  postupně vytlačováni i z Pyrenejského poloostrova  v 15. století ho ztratili úplně Bitva u Poitiers

Arabské umění  stavby mešit (kostelů) s vysokými štíhlými věžemi – minarety  zdobení převážně geometrickými vzory – arabeskami Mešita s minaretem Alahambra

Rozkvět vědy  Arabové přejali řeckou vzdělanost a dál ji rozvíjeli  velký rozkvět matematiky, fyziky, astronomie, zeměpisu, filozofie  vynikající lékaři – islám povoloval pitvu  na Pyrenejském poloostrově zakládány veřejné školy a rozsáhlé knihovny  seznamují Evropany s novými plodinami: rýže, bavlna, citrusy

Arabská říše (zápis)  1) vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)  2) v 7. století nové náboženství – islám  prorok Mohamed  učení o jediném bohu – Alláhovi  vyznavači – muslimové  posvátná kniha – korán  Mekka – posvátné město muslimů  - rodiště proroka Mohameda  3) vliv islámu → sjednocení arabských kmenů  vznik jednotné arabské říše – chalífátu

 4) 711 zakládají Arabové svůj stát na Pyrenejském poloostrově  centrum Cordoba  5) stavby mešit (kostelů) s vysokými štíhlými věžemi – minarety  6) velký rozkvět matematiky, fyziky, astronomie, zeměpisu, filozofie, lékařství

Otázky a úkoly  1) Ukažte na mapě Arabský poloostrov a Mekku. Proč je pro Araby Mekka tak významné místo?  2) Jak se nazývá posvátná kniha muslimů?  3) Které město bylo centrem Arabů na Pyrenejském poloostrově?  4) Jakým způsobem Arabové ovlivnili západní Evropu?  Náročnější otázka:  5) Pamatujete si některé hlavní povinnosti muslimů? Srovnejte s křesťanským desaterem.

Použité materiály       komerce-ppp-/igsvet.aspx?c=A061023_150223_igsvet_tom komerce-ppp-/igsvet.aspx?c=A061023_150223_igsvet_tom         Dějepis, středověk, počátky novověku. Nová škola 2008