Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ CHOMUTOV, ZAHRADNÍ 5256 SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ Libuše Slavíková 2. června 2016.
Advertisements

Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
1 Oddělení prevence a speciálního vzdělávání §16 školského zákona Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
1 Novela školského zákona MŠMT PhDr. Jana Zapletalová NÚV
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Kulatý stůl k projektovému záměru IPn Pohyb a výživa – změna výuky TV a výživy na 1. stupni ZŠ MŠMT, Kulatý stůl,
1 Školský zákon, ve znění zákona č. 82/2015 Sb., které nabude účinnosti 1. září 2016 Klíčové principy rovnocenná a partnerská spolupráce školy - školského.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP
Jsou venkovské školy horší než městské?
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
PORADA ŘEDITELEK A ŘEDITELŮ ZÁKLADNÍCH A MATEŘSKÝCH ŠKOL
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
3. Metody pedagogické diagnostiky
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Vytváření „katalogu PO“ v konkrétní škole
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
On-line systém evidence preventivních aktivit
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Strategické řízení a plánování
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Praha Petra Schwarzová Monika Puškinová
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Analýza implementace inkluzívního vzdělávání
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Analýza implementace inkluzívního vzdělávání
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková

Podpůrná opatření prvního stupně představují minimální úpravu metod, organizace a hodnocení vzdělávání a jsou poskytována žákovi, u kterého se projevuje potřeba úprav ve vzdělávání nebo školských službách a zapojení v kolektivu. Podpůrná opatření prvního stupně nemají normovanou finanční náročnost. § 2 Podpůrná opatření

Pokud by k naplnění vzdělávacích potřeb žáka nepostačovalo poskytování podpůrných opatření prvního stupně, doporučí škola žákovi využití poradenské pomoci školského poradenského zařízení za účelem posouzení jeho speciálních vzdělávacích potřeb. § 2 Podpůrná opatření

I. stupeň podpory - stanovuje a vyhodnocuje škola SHRNUTÍ I. stupeň podpory - stanovuje a vyhodnocuje škola Mírné projevy speciální vzdělávací potřeby žáka ve školní práci Návrh podpory – škola, volí prostředky pedagogické podpory Individualizace (odlišné postupy práce a didaktické úpravy), pokud se jedná o 1 pedagoga u kterého dítě má problémy PLPP (formy, metody práce, pozornost, koncentrace, motivace, hodnocení, x obohacování) - pokud je třeba upravit výuku ve více předmětech

Max. 3 měsíce, hodnocení posunu, portfolio žáka Využívání postupů 3MP Využívání školního poradenského pracoviště (VP+ŠMP nebo i školní psycholog/školní speciální pedagog) + pozitivní změna (metodická podpora pedagoga) - stav beze změny s tendencí ke zhoršení – doporučení návštěvy ŠPZ

3 měsíce PPLP Vyhodnocení specifik žáka a případných drobných obtíží Cíle, kde, co a jak je třeba u vzdělávání žáka upravit Podpora VP, ŠMP+ ŠP nebo ŠSP Spolupráce a předávání informací o žákovi uvnitř školy Informace průběžně rodiči (zákonný zástupce žáka) Východiska: Pozorování ve výuce, strategie učení versus vyučovací styly Formy přípravy na výuku Rozhovory U+Ž+DUČ+R PPLP 3 měsíce