Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Advertisements

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Inf Počítač a lidé s handicapem
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
„EU peníze středním školám“
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
IKT Českosaské Švýcarsko
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
WORD Tabulky - ohraničení
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Speciálně pedagogická diagnostika
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Návykové látky Alkohol
IKT Nebezpečí na internetu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Dělení speciálně pedagogické diagnostiky Mgr. Eva Karafiátová září 2013

Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0606 Název programu OP 1.5 Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu Inovace vzdělávacího procesu Číslo materiálu VY_32_INOVACE-12-35-SPE-1 Název školy Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9 Autor Mgr. Eva Karafiátová Vzdělávací oblast Speciální pedagogika Téma Dělení speciálně pedagogické diagnostiky Ročník 2 Datum tvorby 27.9. 2013 Anotace Materiál slouží studentům středních škol. Studenti se seznamují s problematikou DMO. Metodický pokyn Doporučujeme materiál používat pro nastudování dané látky.

Dělení speciálně pedagogické diagnostiky Speciální pedagogika Dělení speciálně pedagogické diagnostiky

Diagnostika ve speciální pedagogice  Diagnostika = poznávací proces, cílem je poznání objektu našeho zájmu. (Pipeková) Výsledkem poznávacího procesu je diagnóza Z ní se pak odvíjí další péče Vliv na uplatnění ve společnosti Dosavadní průběh vývoje jedince

DĚLENÍ DIAGNOSTIKY Lékařská diagnostika 2) Psychodiagnostika 3) Sociální diagnostika 4) Speciálněpedagogická

TYPY SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY Diagnostika podle druhu postižení Diagnostika podle etiologie (příčin) postižení Diagnostika podle rozsahu sledovaných cílů

DIAGNOSTIKA PODLE DRUHŮ POSTIŽENÍ Somatopedická- zabývá se tělesným postižením a zdravotním oslabením Psychopedická- mentální retardací Surdopedická- zkoumá poruchy sluchu a postižení sluchu Logopedická - narušenou komunikační schopností

DIAGNSOTIKA PODLE DRUHU POSTIŽENÍ II. Oftalmopedická- zkoumá poruchy a postižení zraku Etopedická Specifických poruch učení Vícečetných postižení (kombinované vady) (Pipeková, 2010)

DIAGNOSTIKA PODLE ETIOLOGIE (PŘÍČIN) POSTIŽENÍ Diagnostika kauzální- když je známa příčina postižení Diagnostika symptomatická- vychází u příznaků jedince, když není známa příčina. ( Pipeková, 2010)

DIAGNOSTIKA PODLE ROZSAHU SLEDOVANÝCH CÍLŮ Diagnostika globální (celková) zaměřená na celou osobnost Diagnostika parciální (částečná) Zaměření jen na určité aktuální projevy (pokrok v jemné motorice). ( Pipeková, 2010)

DIFERENCIÁLNÍ DIAGNOSTIKA Vychází z obecnějších příznaků, takže jednoznačně neurčují konkrétní postižení (př. odlišení mentální retardace od autismu). (Pipeková, 2010)

KONTROLNÍ OTÁZKY Jak dělíme diagnostiku speciální pedagogiky? Co je to parciální diagnostika? Co je výsledkem poznávacího procesu?

LITERATURA PIPEKOVÁ, J.[etal]. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2010. 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.

Děkuji za pozornost  ekarafiatova@szs-jaselska.cz