Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Advertisements

Funkce Vlastnosti funkcí.
Rozcvička Urči typ funkce:.
VLASTNOSTI FUNKCÍ Příklady.
Procvičování vlastnosti kvadratické funkce. Určete vlastnosti funkcí z minulého procvičování.
vlastnosti lineární funkce
Logaritmické funkce Michal Vlček T4.C.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B07 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 4 Mocninná funkce 2.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A10 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_118.MAT.02 Mocninné funkce.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Funkce Konstantní a Lineární
Rozcvička Urči typ funkce:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
VY_32_INOVACE_FCE1_05 Funkce 1 Vlastnosti funkce 2.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Lineární funkce - příklady
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 1: Jablíčko
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Goniometrické funkce a rovnice
FUNKCE. Závislost délky vegetační sezóny na nadmořské výšce
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DUM - Digitální Učební Materiál
VY_32_INOVACE_FCE1_04 Funkce 1 Vlastnosti funkce 1.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Základy infinitezimálního počtu
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DUM - Digitální Učební Materiál
3. Diferenciální počet funkcí reálné proměnné
Lineární funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Exponenciální a logaritmické funkce a rovnice
Lineární funkce Zdeňka Hudcová
Lineární funkce.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lineární funkce a její vlastnosti 2
Funkce kotangens (11).
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_FCE1_06 Funkce 1 Lineární funkce.
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Graf nepřímé úměrnosti
Vliv konstanty a na monotónnost grafu funkce tangens a kotangens
Matematický milionář Foto: autor
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Kvadratická funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Základy infinitezimálního počtu
VY_12_INOVACE_Pel_III_13 Funkce – kvadratická funkce
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Opakování na 3. písemnou práci
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
11. Vlastnosti funkcí – extrémy funkce
Transkript prezentace:

Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.00/26.0026 Tento projekt je financován z Evropského sociálního fondu a Státního rozpočtu České republiky

Charakterizujte dané funkce z hlediska jejich monotónnosti Charakterizujte dané funkce z hlediska jejich monotónnosti. Určete, které z daných funkcí jsou prosté. Určete extrémy (maximum, minimum) a omezenost daných funkcí: a) Funkce je rostoucí na intervalu: Funkce je klesající na intervalu: Funkce je omezená Funkce není prostá Funkce má maximum v bodě o hodnotě Také bychom mohli zapsat resp. Funkce má minimum v bodě o hodnotě Také bychom mohli zapsat resp.

b) Funkce je klesající na intervalu: Funkce je rostoucí na intervalu: Funkce je omezená Funkce není prostá (resp. ) Funkce má minimum v bodě o hodnotě Daná funkce maximum nemá , protože

c) Funkce je rostoucí na intervalu: Funkce je klesající na intervalu: Funkce je omezená Funkce není prostá (resp. ) Funkce má maximum v bodě o hodnotě (resp. ) Funkce má minimum v bodě o hodnotě

celém Funkce je rostoucí na d) Funkce je omezená Funkce je prostá Daná funkce minimum nemá , protože (resp. ) Funkce má maximum v bodě o hodnotě

e) celém Funkce je neklesající na Definiční obor můžeme také rozdělit na jednotlivé intervaly, kde se monotónnost funkce mění. A můžeme tedy psát: Funkce je rostoucí na intervalu: a na intervalu: Na intervalu je funkce konstantní Funkce je omezená shora Funkce není prostá Funkce nemá minimum ani maximum , protože a levá část funkce je polopřímka

2) Rozhodněte, které z daných funkcí jsou sudé nebo liché: Tato funkce není sudá , protože graf funkce není souměrný podle osy y Funkce není ani lichá , protože graf funkce není souměrný podle počátku (resp. ne všechny body)

Tato funkce je sudá , protože graf funkce je souměrný podle osy y Funkce ale není lichá , protože graf funkce není souměrný podle počátku

Tato funkce není sudá , protože graf funkce není souměrný podle osy y Funkce není ani lichá , protože graf funkce není souměrný podle počátku

Tato funkce není sudá , protože graf funkce není souměrný podle osy y Funkce ale je lichá , protože graf funkce je souměrný podle počátku

Tato funkce není sudá , protože graf funkce není souměrný podle osy y Funkce není ani lichá , protože graf funkce není souměrný podle počátku

Tato funkce je sudá , protože graf funkce je souměrný podle osy y Funkce ale není lichá , protože graf funkce není souměrný podle počátku

3) Doplňte grafy tak, aby znázorňovaly funkce: a) sudé

b) liché