Jak třídíme organismy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTEMATICKÁ BIOLOGIE
Advertisements

Jana Janoušková Gymnázium U Balvanu 16 3.ročník
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BOTANICKÝ SYSTÉM A NÁZVOSLOVÍ ROSTLIN
SYSTÉM A TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Třídění organismů.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Systém a evoluce rostlin
Úvod do systému rostlin
Kdo jsem – živočichové Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Pryskyřníkovité.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_19 Název materiáluOchrana.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Název prezentace (DUMu): Buňky
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní společenstva - lesy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
VIRY.
Jméno autora výukového materiálu
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
AUTOR: Lenka Hrnčířová
PÓLY MAGNETU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní společenstva – skály a hory
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
JARO U NÁS VY _32 _ INOVACE _01
JARO U NÁS VY _32 _ INOVACE _01
zpracovaný v rámci projektu
TÉMA: Výrobky a přírodniny
VY_52_INOVACE_ 11_ROZMANITOST PŘÍRODY ZŠ Zbytiny, okres Prachatice
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hmotnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DUM_009_ / VYDMUCHOV / ĎURIŠOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/2012
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Základní složení a struktura živých soustav
Význam a zásady třídění organismů,
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
Taxonomie a binomická nomenklatura
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Jak třídíme organismy

Biologický systém Mezinárodní systematické názvosloví (latina) Každý organismus můžeme zařadit podle určitých vlastností a charakteristik do systému Mezinárodní systematické názvosloví (latina) Národní systematické názvosloví (v konkrétním jazyce)

Binomická nomenklatura = dvouslovné pojmenování Každý organismus má 2 jména: Rodové jméno = rod př. liška Druhové jméno = druh př. obecná

V biologii existuje 5 říší: Říše je nejvyšší taxonomická jednotka Říše: Nebuněční (viry) Prvobuněční (bakterie a sinice) Houby Rostliny Živočichové

Zakladatel binomické nomenklatury: Carl von Linné