Přidejte se na slido.com #ZE1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problém hladu a podvýživy
Advertisements

Indikátory ve zdravotnictví Základní zdravotní indikátory ve WHO Evropském regionu 2005 MUDr. Vladimír Príkazský, CSc.
Vietnam.
 v roce 2012 žije na Zemi přes 7 miliard obyvatel.
Demografický vývoj obyvatelstva
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
DEMOGRAFIE - RŮST POČTU OBYVATEL
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
Téma 11 Odstraňování chudoby (Poverty Relief). Hlavní problémy odstraňování chudoby: chudoba je mnohorozměrná (má různé projevy – vzdělání, bydlení, majetek...)
Globalizace a její vliv na životní prostředí
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Bohatství versus chudoba
Stupeň rozvoje států světa
Přírodní a civilizační rizika - 2
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Problémy současné Afriky
Stres v jádře, jádro ve stresu. Dana Drábová Státní úřad pro jadernou bezpečnost.
Ruská federace x WTO a OECD
CHUDOBA.
Sociální politika 06 CHUDOBA.
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI
geografie/věková pyramida ČR
Společenské a hospodářské prostředí
Chudoba.
Novela zákona o důchodovém pojištění (I. etapa důchodové reformy) Technická novela nového zákona o nemocenském pojištění Petr Nečas ministr práce a sociálních.
Helča Jedličková Kristy Mikulková Anička Filipcová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Historický kontext hospodářského rozvoje Produkt, příjmy, populace, divergence.
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Peru a Ekvádor.
Systém zdravotní péče v ČR v datech OECD a dalších
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Antropologický výzkum obyvatel hradiska Pohansko
Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo
Globální problémy - Politická ekonomie Úvod do mezinárodních vztahů 2011.
Obyvatelstvo světa a jeho početní růst
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Celkové opakování Amerika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Gramotnost v sociální práci Zimní semestr Školního roku 2015/2016.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Světový populační vývoj.
Užívání tabákových výrobků v dospělé české populaci (15 let a více) Výsledky studie GATS WHO/CDC 2012 MUDr. Hana Sovinová, PhDr. Ladislav Csémy Státní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Geopolitické souvislosti krize v oblasti.
GfK PrahaAd Hoc ResearchPostoje ke dřevu a jeho využití Červenec/srpen G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g.
Kateřina Janovská.  Populace stárne  Rodí se málo dětí  Staří lidé žijí déle  Muži umírají dřív  „ Musím déle pracovat“  „Nebude na důchody“  „Bude.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2008 Tisková konference.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 Anotace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
Obyvatelstvo Evropy V Evropě žije 742 milionů obyvatel Třetí nejlidnatější světadíl (po Asii a Africe) Nejvyšší průměrná hustota zalidnění – population.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_06_Chudoba a hlad TEMA:Člověk a.
MUDr. Stanislav Wasserbauer
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Soudobý svět Ekonomický pohled
Hospodaření obcí v roce 2016
Budoucnost zemědělství a výživy v rozvojových zemích
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Srdeční selhání Vážná hrozba?
POPULAČNÍ VÝVOJ V ČESKÉ REPUBLICE V ROCE & AKTUÁLNÍ ÚDAJE ZA ROK 2005
Je nízká plodnost opravdu problémem?
Britské impérium – Britské impérium – 1922.
Východní Afrika.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (anglicky United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, UNESCO) je jedna ze 14 mezistátních.
Dlouhodobá udržitelnost veřejných financí
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Transkript prezentace:

Přidejte se na slido.com #ZE1

Dvacet minut, které změní váš názor na svět Miloš Bukáček Přidejte se na slido.com #ZE1

1) Kolik dívek v zemích s nízkým příjmem dnes dokončí základní školu? Podle World Bank jde přesně o 63,2 % pod 20 % necelá 2 % dívek (Afghánistán, Jižní Súdán)

1965

2) Kde žije většina světové populace? Světová banka rozděluje země do příjmových skupin na základě HDP na obyvatele v USD země s nízkým příjmem – pouze 9 % světové populace země se středním příjmem – 75 % světové populace země s vysokým příjmem – 16 % světové populace

WORLD POPULATION (billion) by four income levels 8 $ 32 $ 2 $ L1 L2 L3 L4 Low Income (Extreme poverty) Middle Income High Income

ÚROVEŇ 1 (pod 2 $/den)

ÚROVEŇ 2 (2–8 $/den)

ÚROVEŇ 3 (8–32 $/den)

ÚROVEŇ 4 (nad 32 $/den)

3) Jak se během posledních 20 let změnil podíl světové populace žijící v extrémní chudobě? snížil téměř na polovinu velká nejistota ohledně přesných údajů – extrémní chudobu lze těžko měřit rok 1997 – cca 29 %; rok 2017 – cca 10 % rok 1997 42 % populace Indie i Číny žilo v extrémní chudobě, 14 % populace Latinské Ameriky žilo v extrémní chudobě rok 2017 12 % populace Indie a 0,7 % populace Číny žilo v extrémní chudobě 4 % populace Latinské Ameriky žila v extrémní chudobě

Světová banka – extrémní chudoba – příjem pod 1,9 USD/den

4) Jaká je dnes celosvětově průměrná předpokládána délka života? 70 let Konkrétně pro osoby narozené v roce 2016 je podle různých zdrojů 71,9 až 72,5 roku Číslo 60 let platilo v roce 1973, tj. před 45 lety!

5) Ve které z těchto zemí se lidé dožívají nejvyšší délky života? Česká republika Chile Kostarika

6) Dnes jsou na světě zhruba 2 miliardy dětí ve věku 0–14 let 6) Dnes jsou na světě zhruba 2 miliardy dětí ve věku 0–14 let. Kolik dětí bude podle prognózy OSN na světě v roce 2100? 2 miliardy

WORLD POPULATION billions 10 5 ADULTS CHILDREN 1 1800 1900 2000 2100

Babies per woman, in the World 6 1965 5 4 TODAY 3 2 1 1800 1900 2000 2100

Babies per woman in different regions 6 Africa 5 Europe Asia Americas 4 3 2 1 1800 1900 2000 2100

7) Jak se za posledních 100 let změnil ve světě roční počet úmrtí způsobených přírodními katastrofami? snížil se na méně než polovinu podle Mezinárodní databáze katastrof se snížil dokonce o 75 %

8) Která z variant nejlépe charakterizuje současné rozložení populace na vybraných kontinentech?

Europa Asia America Africa

2015 0,84 mld 4,4 mld 1 mld 1,3 mld

2050 2014 2100

2100 “West” 8% 92%

9) Kolik procent dětí je dnes celosvětově naočkováno proti nějaké nemoci? Podle WHO 88 % Skeptický názor na očkování: 35 % (Francie, Bosna a Hercegovina) 0 % (Bangladéš, Saudská Arábie) 1990 – spalničky způsobily 7 % dětských úmrtí 2016 - spalničky způsobily pouze 1 % dětských úmrtí (díky očkování)

10) Celosvětově chodili dnes třicetiletí muži do školy v průměru 10 let. Kolik let chodily do školy ženy stejného věku? Podle Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) 9,1 let

11) Kolik procent lidí na světě má přístup k elektrické energii? Podle Global Tracking Framework (článek Světové banky) 85,3 %

Naučte žáky pochopit svět na základě faktů Naučte žáky pochopit svět na základě faktů! Svět se mění – kde hledat aktuální info? Gapminder (www.gapminder.org) Dollar Street (www.gapminder.org/dollar-street) Faktomluva

Děkuji za pozornost Miloš Bukáček bukacek@gynome.cz Zdroje dat: Free slides from www.gapminder.org Pictures from Dollar Street https://www.gapminder.org/dollar-street Rosling, H., Rosling, O., Rönnlundová Roslingová, A. (2018): Faktomluva