Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Advertisements

Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková.
Projekt: Vzdělávání ředitelů SŠ Kraje Vysočina Téma: Implementace ŠVP a jejich soulad se vzdělávacími potřebami KV Příspěvek: Daří se školám získávat zpětnou.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
1 Strojírenská 657/6, Žďár nad Sázavou 1. 2 Mobilita do Francie „země galského kohouta“  konference na krajském úřadě k zahájení projektu  prohlídka.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
SPECIALIZAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZMĚNY NA OBZORU ? II. sněm Mladí lékaři o.s MUDr. Martin Švestka.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Seminář pro zájemce o veřejné zakázky v rámci projektů Úřadu práce v Mostě Práce na Mostecku pro každého Rodina a práce na Mostecku.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
Informace o uplatnění absolventů a světě práce
Dokument KAP MSK - obsah
Čas, kdy si musím vybrat, co dál…
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
Členská schůze MAS Nepomuk,
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Pilotní projekt duálního systému v msk
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
Techniky práce s mentálně postiženými
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Organizační struktura
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
UK01-KA
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ A ČESKOU REPUBLIKOU
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Šablony I a jejich realizace
Setkání kariérových poradců Teplice –
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Transkript prezentace:

Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort Vladimir.ort@nuov.cz 724 652 225 Liberec 8. února 2011 Olomouc 3-4.2.2011 Miroslav Procházka, NÚOV

Struktura prezentace Význam počátečního odborného vzdělávání … Měřítko kvality- absolvent pracující v technických povoláních ??? Postřehy z POV POV na vstupu - Start závodu POV na školách - Běh na dlouhou trať Uplatnitelnost absolventů - Cíl

Vize: odborné vzdělávání v roce 2020 - Cíl Atraktivní OV pro všechny s vysoce kvalifikovanými učiteli, kvalitním vybavením nabízející inovativní učební metody Vysoce kvalitní POV vybavující žáky klíčovými kompetencemi i specifickými odbornými dovednostmi Snadno dostupné DOV pro všechny usnadňující rozvoj kompetencí i změnu profesní dráhy Flexibilní systémy OV založené na výsledcích učení, umožňující prostupnost a uznávání výsledků učení Evropský prostor OV s transparentními systémy kvalifikací Výrazně širší možnosti pro nadnárodní mobilitu žáků i učitelů Po celý život snadno dostupné a vysoce kvalitní informace a služby kariérového poradenství

START

Start- nábor do prvních ročníků Rodina a význam babiček Univerzita 3. věku – ve středních školách – místních centrech Další vzdělávání dospělých v místních centrech CVLK- školách Stáže pedagogů a žáků u zaměstnavatelů Stipendia (LK, ZK) Podpora spolupráce ZŠ a odborných SŠ, SOU – OPVK 1.1 a pracovní vyučování žáků ZŠ

Běh – soustavné zvyšování kvality Důležitost kompetencí absolventů UO pro uplatnění v praxi Čtení a porozumění pracovním instrukcím Ochota učit se Adaptabilita a flexibilita Schopnost nést zodpovědnost Schopnost týmové práce Práce s čísly Schopnost řešit problém Schopnost rozhodovat se Atd.

Uplatnitelnost Nedostatečná spolupráce škol se zaměstnavatelskou sférou Praxe absolventů v průběhu studia ( v rozsahu, v kvalitě) Nedostatečná motivace absolventů při hledání práce Nevyhovující struktura vzdělávací nabídky a její pružnosti na TP Nedostatečný zájem zaměstnavatelů o absolventy Nedostatek zájmu pracovat Kvalita a obsah POV Informovanost o světě práce Nedostatečná prostupnost vzdělávacích programů

CÍL- snížit tato procenta ? Práce v oboru po ukončení školy SOU – pracuje v jiném oboru 28,7 % SOŠ – pracuje v jiném oboru 41,9 %

Způsob získání prvního zaměstnání u absolventů SOU 28,9 % rodina , 26,8% zeptal se ve firmě, 8,5% škola SOŠ 31,1% rodina, 17,7% zeptal se ve firmě, 4,2 % škola Muži 25,7 rodina, zeptal se ve firmě 20,8%, škola 9,9% Ženy 18,5% rodina, 16,3% internet, škola 12,9%

Uplatnění v oboru 70 % absolventů, kteří přijali nabídku práce na základě kontaktů získaných během studia ve škole a při praxi se uplatnilo ve vystudovaném oboru, 17 % v příbuzném oboru

Postřehy Podpora praxí a stáží v podnicích žáků i PP ( šablony pro SŠ, OPVK-1.1 + 1.3) 10 dnů praktického vyučování ve firmách 48 hodin stáže PP u zaměstnavatelů Podpora DV zvl. odborných škol v rámci CVLK – zaměření se na rodiče Podpora škol – kariérové poradenství

Děkuji za pozornost Olomouc 3-4.2.2011 Miroslav Procházka, NÚOV