DRAMATICKÉ ŽÁNRY Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_73

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
D R A M A Mgr. Michal Oblouk. DRAMA Slovo odvozeno z řeckého pojmenování dráma = čin, jednání, skutek Literární dílo určené k jevištnímu provedení Divadelní.
Žánry literatury 1) Lyrika - slovo řeckého původu - popisuje spisovatelovy prožitky, - popisuje spisovatelovy prožitky, pocity, dojmy a myšlenky pocity,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Jan Neruda Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ. AUTOR: Mgr. et Bc. Michaela Bumbová NÁZEV:VY_32_INOVACE_07: Literární druhy a žánry TÉMA: Literární žánr.
GEORGE BERNARD SHAW Lenka Beznosková, C3B. Obsah osobnost život dílo Pygmalion shrnutí.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
SLOVNÍKY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_43 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.7 Pověst Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Romská literatura v ČR.
Pohádka.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_05 Název Karel Jaromír Erben Téma hodiny Autor.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_06 Název Josef Kajetán Tyl Téma hodiny Josef.
Pravopisné veršování Tematická oblast Pravopis vesele i vážně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vznik řeckého divadla Tematická oblast Antika Datum vytvoření Ročník
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
VY_32_INOVACE_Jir_I_29 J.Prévert Název projektu: OP VK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Jan Burian NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Lexikologie ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2,4_45
ROZVRSTVENÍ SLOVNÍ ZÁSOBY
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Autor: Mgr. Nováková Jana
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2,4_49
Alois Jirásek Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
D I V A D L O.
Zásady kompozice stránky a dokumentu
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_43_Alois Jirásek
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_Jir_I_32 L.Ferlinghetti
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Úvod do literatury. Jazykové prostředky, literární druhy a žánry
Základy literární vědy
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
LYRICKÉ A LYRICKO-EPICKÉ ŽÁNRY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_74
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_85.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1_25
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava STARÝ ZÁKON ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_104.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Česká m o d e r n a Opakování
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Jak představit literárně-historický a kulturní kontext
Transkript prezentace:

DRAMATICKÉ ŽÁNRY Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_73   Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava DRAMATICKÉ ŽÁNRY Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_73

OSNOVA: ÚVOD JEDNOTLIVÉ ŽÁNRY ÚKOL POUŽITÁ LITERATURA ZÁVĚR

1. ÚVOD Kompozice dramatu: děj dramatu má prudký spád postavy se střetávají v konfliktu Kompozice dramatu: - úvodní expozice - zápletka/kolize vyvrcholení/krize peripetie rozuzlení/katastrofa

2. JEDNOTLIVÉ ŽÁNRY TRAGÉDIE základní dramatický žánr vážný obsah hrdina neúspěšně bojuje s nepřízní osudu nebo sám se sebou Komedie základní dramatický žánr veselá divadelní hra ukazuje život z jeho směšné stránky nadsázka dobrý konec jazyková komika

ČINOHRA drama v užším slova smyslu psychologické a sociologické prokreslení postav, různorodá tematika

DRAMATICKÁ BÁCHORKA - historicky ohraničený žánr, pohádkové motivy FRAŠKA typ komedie obhroublá komika, karikatury postav nespisovný jazyk

LYRICKÉ DRAMA vlastní děj potlačen převládá reflexívní nálada subjektivní vidění

-klade důraz na svižné dialogy - soudobý život KONVERZAČNÍ DRAMA -klade důraz na svižné dialogy - soudobý život

hudebně dramatický žánr text je povětšinou zpíván OPERA hudebně dramatický žánr text je povětšinou zpíván MUZIKÁL - hudební komedie

ÚKOL: Přiřaďte k následujícím autorům dramatické žánry, jež tvořili: Moliére, W. Shakespeare, P. B. Shelley, Sofokles, J. K. Tyl, L. Janáček, Plautus, O. Wilde

Použitá literatura: Slovník literární teorie. Praha: Československý spisovatel, 1984. LEDERBUCHOVÁ, L. Slovník literárních pojmů. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2006. Kresba: vlastní tvorba

Děkuji za pozornost