Sdružení železničních nákladních dopravců ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost projekt POSTA PODPORA STÁŽÍ A ODBORNÝCH AKTIVIT PŘI INOVACI OBLASTI TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DFJP A FEI UNIVERZITY.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Jste připraveni zaplatit mýtné? na celé silniční síti? za všechna vozidla?  pro nákladní automobily: v průměru cca 20 Kč/km  pro osobní automobily:
Letní údržba silnic Pardubického kraje. 2 LETNÍ ÚDRŽBA SILNIC BĚŽNÁ ÚDRŽBA SILNIC (OPRAVY POVRCHŮ) DOPRAVNÍ ZNAČENÍ BEZPEČNOSTNÍ ZAŘÍZENÍ MOSTY SILNIČNÍ.
Charakteristické znaky MHD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Australian roadtrains Australské silniční vlaky
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Cestovní náhrady podnikatelů
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Fakulta managementu a ekonomiky
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Management v podmínkách zemí východní Evropy a Ruska Průběžné výstupy týmu Provozně ekonomické fakulty Ing. Martin Přibyl Další členové týmu: Ing. Martin.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Přínosy dopravní infrastruktury Praha, Mariot, Petr MOOS Fakulta dopravní ČVUT v Praze.
Autor: Mgr. Helena Nováková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Silniční doprava.
seminář hybridní mýtné systémy 1 Ekonomika mýtných systémů Ladislav Bína, František Lehovec, Václav Skurovec České vysoké učení technické v.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Přístupnost IDS pro OOSPO
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
G7, a.s. Litvínov Váš spolehlivý dodavatel pohonných hmot!
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Zdanění provozu motorových vozidel v ČR Autor: Lucie Fialová Vedoucí práce:Mgr. Marta Hortová Oponent:Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, červen 2016.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Rozvojové záměry na železnici
Logistika živých sladkovodních ryb
PRAŽSKÝ OKRUH.
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Železniční nákladní doprava v 21. století
Systém vodních staveb v Evropě
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Sdružení železničních nákladních dopravců ČR ŽELEZNIČNÍ KONFERENCE PARDUBICE Porovnání zpoplatnění infrastruktury Česko vs. Rakousko Ing. Oldřich Sládek Kongresové centrum Kunětická Hora – Dříteč , 11.4.2019

28. členů ŽESNAD.CZ k 11.4.2019 Puš s.r.o.

Rozdíl ve zpoplatnění infrastruktury mezi silniční a železniční dopravou Česko plné kamionů. Mýto a pohonné hmoty zde patří k nejlevnějším v Evropě 26. března 2019 16:17 Náklady dopravců na mýto a pohonné hmoty v Česku patří k nejnižším v Evropě. Těžké kamiony na tuzemských dálnicích zaplatí za mýto a naftu v průměru 46,50 eur (zhruba 1 195 korun) na 100 kilometrů. Ve všech sousedních státech jsou náklady vyšší. I proto zahraniční dopravci využívají Českou republiku jako tranzitní zemi. Vyplývá to z nejnovější analýzy Centra ekonomických a tržních analýz (CETA). Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/myto-pohonne-hmoty-nejlevnejsi-v-evrope-kamiony-nakladni-doprava.A190326_123528_eko-doprava_are Zpoplatněné železniční tratě Zpoplatněné silniční komunikace

Porovnání zpoplatnění infrastruktury Česko vs. Rakousko

Další důvody objíždění ČR v železniční dopravě   Trasa Hamburg – Budapest je po železnici přes Passau o 151 km delší, přesto je hojně využívána jako atraktivní alternativa vůči koridoru RFC7 přes ČR. Proč? Trasa přes Passau je sice o 12,2% delší, ale jsou nižší provozní náklady vlaků z důvodů: Úspory za dopravní cestu: o 6% nižší sazba v Rakousku  úspora Úspory odklonem od soustavy DC 3 kV: úspory ztrát z DC soustavy použití levnějších AC (15 kV + 25 kV) lokomotiv  úspora provozních nákladů na 1 km cca. 7 %, Vyšší kapacita souprav: Max. délka vlaku 700 m oproti 650 m  úspora jednotkových nákladů 4 % Kratší a spolehlivá doba přepravy: rychlejší a spolehlivý oběh souprav  úspory provozních nákladů vlaků Přirozená (a nejkratší) železniční trasa 1235 km Používaná objízdná železniční trasa 1386 km Směr Skandinávie, Německo – Slovensko, Maďarsko, Balkán

Zdar železniční nákladní dopravě! Děkuji za pozornost! Pozice nákladních železničních dopravců je sice pořád neradostná, ale světlo v temnotách už trochu svítí! Zdar železniční nákladní dopravě! Děkuji za pozornost! Sjisjka, Švédsko, Siemens Vectron 243.001 (193.923), foto Steffen Hasse