Číslo π (pí) Archimedes (cca 250 př. Kr.)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Statistika her v 8.ročnících Ondřej Bělošek, Filip Kubeš, Lukáš Váverka.
Délka kružnice a kruhového oblouku
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Délka kružnice (obvod kruhu)
Délka kružnice (obvod kruhu)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přímá a nepřímá úměrnost
Země a její okolí Miroslava Maňásková.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
C) Slovní úlohy o pohybu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Čísla kolem nás.
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Převody úhlů Mgr. Alena Tichá.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_173_rychlost-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
Výpočty v chemii RZ
π Pí Den π Denisa Veřmiřovská
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Známe-li délku úhlopříčky.
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_19 Název materiáluMetodický.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
OBSAH KRUHU MARKÉTA LIŠKOVÁ. Odvození vzorce rozdělíme kruh na větší počet stejných částí.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Napříč Evropou Matematicko- geografický projekt. Zadání úkolů 1. Podle daných indícií se pokuste zjistit a určit město, ve kterém se nacházíte 1. Podle.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Obvod a obsah kruhu ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor: Andrea Kolářová
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2. POHYBY ZEMĚ A JEJICH DŮSLEDKY
Jak můžeme popsat pohyb.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Digitalizace výuky Příjemce
II. část – Části kruhu a kružnice,
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Délka kružnice, obvod kruhu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Souhrnná cvičení-pohyb těles
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Průměrná rychlost – úlohy II
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Kružnice – popis, praktické úlohy
Číslo π (pí) Archimedes (cca 250 př. Kr.)
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Procvičování – složené zlomky, zlomky a desetinná čísla
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Základní škola Čelákovice
KRUŽNICE A VÁLEC Ludolfovo číslo VY_32_INOVACE_VIII-C-02.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI ČTVERCE 2. OBVOD A OBSAH ČTVERCE – SLOVNÍ ÚLOHY
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Číslo π (pí) Archimedes (cca 250 př. Kr.) výpočet na 2 des. místa, π = 3,14 zhruba zlomek 22/7 (tzn. 3 + 1/7)

Číslo π (pí) Ludolph van Ceulen († 1610) výpočet na 35 desetinných míst jako Archimedes, pomocí pravidelných mnohoúhelníků

Hodiny a hodinky

Minutová ručička na hodinkách je dlouhá 1 cm Minutová ručička na hodinkách je dlouhá 1 cm. Jakou dráhu uběhne její konec? za hodinu za den za týden

Zjistěte, jak dlouhá je minutová ručička na hodinách chrámu sv. Ludmily.

Na špičce minutové ručičky na hodinách chrámu sv. Ludmily sedí mravenec. Jakou dráhu ujede? za půl hodiny za 5 minut za 11 minut za x minut pokud ručička opíše úhel y°