ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnoběžník a lichoběžník
Advertisements

Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Nepravidelné mnohoúhelníky
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnoběžníky DUM číslo:14 Rovnoběžníky Planimetrie - rovnoběžníky Integrovaná střední.
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.09 Konstrukce obecného čtyřúhelníka Anotace: Prezentace zopakuje vlastnosti obecného čtyřúhelníka. Ukazuje postup při řešení konstrukčních.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
6_Geometrické obrazce Mnohoúhelník Lomená čára: Uzavřená lomená čára:
ČTYŘÚHELNÍKY RŮZNOBĚŽNÍKY D D d d c c d d A a C g C b g a b a b b B A
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o mnohoúhelnících – první část. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Vyvození a procvičení učiva
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Planimetrie ČTYŘÚHELNÍKY.
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva
Autor: Mgr. Lenka Šedová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
TÉMA: Obdélník a čtverec
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČTYŘÚHELNÍKY RŮZNOBĚŽNÍKY LICHOBĚŽNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY KOSOÚHELNÍKY
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce kosočtverce
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01 Název projektu: OP VK 1.4 42937515 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1253 Název šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy: Základní škola Dašice, okres Pardubice

autor výstupu: Filip Vlček datum ověření výstupu: 22. 2. 2011 předmět: Matematika tematický celek: Geometrie na II. stupni třída: VII. celkový počet podpořených žáků: z toho chlapců: z toho dívek: z toho žáků se spec. vzděl. potřebami: 18 10 8 druh výstupu: Prezentace v PowerPointu anotace výstupu: Výstup slouží k opakování, ale také k vyvození nového učiva o obecných vlastnostech čtyřúhelníků – jejich rozdělení na rovnoběžníky, různoběžníky a lichoběžníky, označení vrcholů, protějších a sousedních stran a vnitřních úhlů, měření vnitřních úhlů v zadaných čtyřúhelnících a výpočet velikosti zbývajícího vnitřního úhlu v čtyřúhelníku. Výstup lze kombinovat s pracovním listem VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_02, který žáci vyplňují buď samostatně nebo ve skupině a pomocí této prezentace si pak kontrolují správné řešení. Čas k vyplnění celého pracovního listu a k jeho průběžné kontrole pomocí prezentace je 45 minut.

1) Kliknutím na obvod obrazce vybarvi - modře všechny rovnoběžníky , barevně všechny lichoběžníky a šedě všechny různoběžníky B C A F E G D J K S L H M N P R O

M a) všechny čtverce:…………………… b) všechny obdélník:………..………… 2) Vypiš pomocí písmen u jednotlivých obrazců ze cvičení 1 a) všechny čtverce:…………………… b) všechny obdélník:………..………… c) všechny kosodélníky a kosočtverce:………………………….. d) všechny pravoúhlé lichoběžníky:………………………….. e) všechny šestiúhelníky:……………….……….. B , S O , L C , E , P M H , R

3) Doplň následující pojmy do obrázku: vnitřní úhel , strana , vrchol , úhlopříčka , C , D , β , δ , a , c , d úhlopříčka C strana c γ D b δ vrchol d α β A a B vnitřní úhel

a,b ; b,c ; c,d ; d,a a,c ; b,d α,β ; γ,δ ; β,γ ; α,δ α,γ ; β,δ Vypiš všechny dvojice sousedních stran: Vypiš všechny dvojice protějších stran: Vypiš všechny dvojice sousedních úhlů: Vypiš všechny dvojice protějších úhlů: a,b ; b,c ; c,d ; d,a a,c ; b,d α,β ; γ,δ ; β,γ ; α,δ α,γ ; β,δ

4) Změř všechny vnitřní úhly v následujícím čtyřúhelníku, zapiš jejich velikost a vypočítej součet těchto vnitřních úhlů: C 90o D α = β = γ = δ = 90o 90o 90o A B

Součet vnitřních úhlů v každém čtyřúhelníku je………………….. ABC = ADC = BCD = BAD = 66o 114o 66o A B 114o Součet vnitřních úhlů v každém čtyřúhelníku je………………….. 360o

5) Dopočítej zbývající vnitřní úhel čtyřúhelníku: δ = ? δ = 360o – (65o + 128o + 79o) δ = 360o – 272o δ = 88o

5) Dopočítej zbývající vnitřní úhel čtyřúhelníku:  = ?  = 360o – (38o47´+ 153o55´+ 75o19´)  = 360o – 266o121´  = 359o60´ - 268o1´  = 91o59´