227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Ladislav Němec náměstek ministra
Tisková konference MD a SŽDC
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Strategie dopravy MD ČR
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Dopravní síť České Republiky
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Žofínské fórum Silnice nebo železnice? Kam s investicemi v DI?
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
DOPRAVA.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Priority dopravních staveb na území Ústeckého kraje a dopravní obslužnost PZ Kulatý stůl Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.
Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Rozvojové záměry na železnici
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury
Železniční doprava pro kraje
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Doženeme Evropu? Moderní železniční infrastruktura
ředitel odboru strategie
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
Transkript prezentace:

227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1.náměstek ministra dopravy Ministerstvo dopravy

Dálniční stavby v realizaci Celkem v realizaci 120 km nových dálnic + 68 km předpokládaných nově zahájených úseků do konce roku 2019. + pokračování modernizace D1 V současné době 15 dálničních úseků v realizaci. V roce 2019 zahájení výstavby dalších 7 dálničních úseků.

Železniční stavby v realizaci Implementace systému ERTMS v jednotlivých úsecích (probíhá pilotní provoz v úseku Kolín – Břeclav). Modernizace železničního uzlu Plzeň, 3. stavba. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Optimalizace trati Praha Hostivař – Praha hl. n., 2. stavba. Modernizace trati Sudoměřice – Votice. Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba. Modernizace a elektrizace trati Hrušovany u Brna – Židlochovice. Další menší stavby v rámci úprav konvenční sítě.

Rychlá spojení Studie proveditelnosti (probíhající) Praha – Ústí n. Labem – Drážďany, včetně Louny – Most, Praha – Brno - Břeclav, Praha – Beroun / Hořovice Pilotní úseky VRT pro zrychlený režim přípravy (DÚR během 2019) Praha – Poříčany, Brno – Vranovice, Přerov – Ostrava, Praha- Lovosice, Ústí n.L. - Drážďany Program rozvoje VRT byl schválen vládou ČR 22. května 2017

Finanční výhledy Projektové balíčky Příprava projektů vhodných k úvěrovému/dluhopisovému financování. Jednání se zahraničními institucemi o možných zdrojích. Model financování PPP: V současné době byl zahájen soutěžní dialog pro výběr koncesionáře s již vybranými nejlépe kvalifikovanými uchazeči pro D4 (Příbram-Písek). Příprava na období 2021+ Pravděpodobně nižší spolufinancování EU, kombinace s úvěry, omezený rozsah sítí, větší tlak na národní zdroje či alternativní formy.

Investiční plán Ambice na co nejrychlejší dokončení základní sítě pozemních komunikací a železnic + zahájení realizace Programu rychlých železničních spojení, dokončení dálniční sítě do roku 2030. Problém personální kapacity u všech složek: investorů (ŘSD, SŽDC, ŘVC) externích společností zajišťujících projektování externích společností zajišťujících inženýring zhotovitelských stavebních firem a dodavatelů technologií Pro splnění cíle potřeba 166 mld. Kč/rok v období 2020-2029 Dostavba dálniční sítě: 515 mld. Kč Jmenovité obchvaty na silnicích I. třídy: 300 mld. Kč Konvenční železniční síť: 647 mld. Kč Rychlá železniční spojení: 406 mld. Kč Vodní stavby bez DOL: 14 mld. Kč

Rozsah silniční sítě a potřebné finanční prostředky na její realizaci Dálnice: celková investiční potřeba v letech 2019 – 2030 = 494 mld. Kč zbývá dokončit nových dálnic k 2030 = 920 km celková délka dálnic zkapacitněných na 3+3 k 2030 = 105 km Silnice I. třídy: Celková investiční potřeba v letech 2019 – 2030 = 291 mld. Kč Celková délka nových silnic I. třídy (obchvatů) k 2030 = cca 1000 km Dálnice z toho na nové dálnice: 402 mld. Kč z toho na zkapacitnění exitujících dálnic: 92 mld. Kč Vše je udáváno bez korekce neúspěšnosti naplnění plánu

Cílový stav do roku 2030 – silniční síť

Rozsah železnic a potřebné finanční prostředky na její realizaci Konvenční železnice: Celková investiční potřeba v letech 2019 – 2030 = 532 mld. Kč. Celková délka zásadně modernizovaných (nové tratě nebo tratě nově elektrizované) k 2030 = 950 km. Celková délka tratí dotčených zásadní obnovovací investicí k 2030 = 1500 km. V tom celkem počet modernizovaných železničních uzlů = 10. Rychlá spojení (VRT): Celková investiční potřeba v letech 2019 – 2030 = 204 mld. Kč. Celková délka novostaveb rychlých železničních spojení = 88 km (RS1 Brno – Přerov). Celková délka novostaveb rychlých železničních spojení ve výstavbě k 2030 = cca 150 km.

Cílový stav do roku 2030 – železnice

Rozsah vodních staveb a potřebné finanční prostředky na její realizaci Vodní stavby: 14 mld. Kč celkem. Jedná se především o plavební stupně na Labi (Děčín, Přelouč) – vazba na schválení Koncepce vodní dopravy včetně stanovení kompenzačních opatření. Úprava plavebních podmínek na Vltavské vodní cestě. Možný postup v přípravě částí DOL – navýšení fin. prostředků na přípravu. Plavební stupeň Děčín Zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě Zabezpečení podjezdných výšek na Vltavské vodní cestě Plavební stupeň Přelouč Plavební stupeň Srnojedy Lodní zdvihadlo Slapy Lodní zdvihadlo Orlík

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy