Airbus A-380.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AIRBUS A380 Zvuk Myš, Enter.
Advertisements

Airbus A380 vs. Boeing 747 Airbus A380, Největší dopravní letadlo na světě. Boeing 747, Druhé největší dopravní letadlo na světě.
Silniční daň. Předmětem daně jsou vozidla, kterým je přidělena státní poznávací značka a jsou používaná nebo určena k podnikání Předmětem daně jsou vozidla,
Přikryl Jiří, Pospíšilík Jan, Procházková Anežka, Ratiborská Adéla IV.A PEVNÉ DISKY.
Procenta: složení roztoků. Roztok homogenní směs dvou a více látek rozpouštědlo a rozpuštěné látky –kapalné (voda se štávou) –pevné (slitiny) –plynné.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
  Pevný disk (HDD – Hard Disk Drive)  Používá se k dočasnému nebo trvalému uchovávání dat pomocí magnetické indukce.  Jeho předchůdci byli magnetická.
Víceúčelové sportovní centrum Na Chobotě Aktualizace studie proveditelnosti
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Obnova zauhlování Elektrárna Chvaletice a.s. Chvaletice
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Interaktivní tabule, USB disky, paměťové karty, záložní zdroj
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matyáš Fornůsek 5. ročník ZŠ
Optický kabel (fiber optic cable)
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Objem a povrch kvádru a krychle
Konstrukce draku – pevnost a únava
Z3090 HUMÁNNÍ GEOGRAFIE Cvičení 7 5. listopad 2012.
Zde jsou fotografie z letiště na ostrově St. Marteen
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Opakování na 3. písemnou práci
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Foto zdroj: SHENZHEN Foto zdroj:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
Financování přímých NIV
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Výroba II.. Výroba II. Organizace výrobních pracovišť V jedné dílně jsou příbuzné stroje Výrobek prochází několika dílnami Technologické uspořádání.
Běžné reprezentace grafu
Vozidlo s řízením předních i zadních kol
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Finanční gramotnost Inflace ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Název projektu: Moderní škola
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Zde jsou fotografie z letiště na ostrově St. Marteen
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Fyzikální veličiny.
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AČMN, 1. LF UK Praha, FHS UK Praha, LRS Chvaly
Slovní úlohy na dělitelnost
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
OČEKÁVANÝ VÝVOJ LETECKÉHO PRŮMYSLU V ČR A VE SVĚTĚ
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nadzvuková veřejná letecká doprava
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
AIRBUS - A350 XWB.
Téma 3 Spotřeba, úspory, investice
ABC, s.r.o. Na Okraji 6 Praha 10.
ABC, s.r.o. Na Okraji 6 Praha 10.
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Transkript prezentace:

Airbus A-380

Historie, základní informace Airbus S.A.S. založeno 1970 – společenství Aerospatiale, Deutsche Aerospace, Construcciones Aeronáuticas SA. sídlo: Toulouse, Francie zaměstnanci: více než 50 tis. přímo, více než 100 tis. nepřímo obrat: 30 miliard eur/rok

Důvod vývoje rostoucí poptávka po LD letiště dosahují svých max. kapacit řešení: nové vzletové/přistávací dráhy, odbavovací haly, atd. letadla s větší kapacitou

Porovnání velikosti (1/2) A-380 největší osobní dopravní letadlo větší pouze nákladní: Antonov AN-225 hydroplán Hughes H-4 Hercules pozn.: letoun je širokotrupý (dvě uličky) se dvěma palubami (měrná spotřeba paliva se pohybuje okolo 3l/100km/1 cestujícího)

Porovnání velikosti (2/2)

Rozměry letounu délka: 73 m rozpětí křídel: 79,8 m průměr trupu: 6,95 m výška: 24,1 m kapacita: 555 - 853 pasažérů (dle uspořádání jednotlivých letových tříd) kapacita nákladní: 150 tun maximální rychlost: 1062 km/h maximální dolet: 15 400 km maximální vzletová hmotnost: 577 000 kg maximální letová hladina: FL 430 (13km)

Vývoj letadla cena: více jak 10 miliard eur od 7.června 1994 jako A3XX v roce 2000 již předběžně prodáno 50 letadel první let v roce 2005 první dodaný letoun: konec roku 2007 prodáno již více jak 110 kusů (Emirates, Qantas, Lufthansa, Korean Air a další) nová výrobní hala speciální dopravní loď

17

Doba dodání cca 1 rok od data objednávky max. výrobní kapacita: 4 letouny/měsíc typická rychlost 2-3 letouny/měsíc cena za standardní verzi: přes 8 miliard korun

Uspořádání sedadel (1/2) klasické rozdělení (3 třídy): 525-555 sedadel 2 třídy: 644 sedadel pouze economy class: 853 sedadel speciální prodloužená verze A-380-1000: 1000 sedadel pozn. (speciální soukromý model pro arabského šejka – cca 1 mld. USD): výtah mezi všemi 3 patry, velké spirálové schodiště, několik ložnic, prosklená podlaha pro výhled ven, lázně, koncertní halu a garáž pro vozidla

Uspořádání sedadel (2/2)

Závěr srovnání s Boeing 747: o 15 - 20% nižší náklady na jedno sedadlo o 35% více sedadel o 45% větší prostor v m2 dolet větší o 15% úspora až 25% financí při nahrazení např. 2x A330