Italská gramatika IX – vyjádření minulosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Křižovatka Strážovská - Nerudova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
LOGOPEDICKÉ KVARTETO Kvarteto obsahuje sadu karet s orofaciálním cvičením. Soubor karet představuje 32 cvičení rozdělených na cvičení jazyka a úst.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
TROJÚHELNÍKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Jak jsme se vylíhli Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Cemerková Golová. Dostupné z Metodického portálu
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Třeťáci a matematika XI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Orientovaný úhel Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
should x be supposed to should x be supposed to
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Obrazový materiál pro pracovní list – Retušování
Anotace Sčítání bankovek - kvíz Autor Holomková Lenka Jazyk Čeština
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Zrakové vnímání Variabilní hra
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Výpočet úrokové doby ze zvětšené jistiny.
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Optika – vznik světelných svazků
Optika – vznik světelných svazků
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
křižovatka Strážovská
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
LOGOPEDICKÉ KVARTETO Kvarteto obsahuje sadu karet s orofaciálním cvičením. Soubor karet představuje 32 cvičení rozdělených na cvičení jazyka a úst.
Italská gramatika VI – rozkaz a zákaz
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Soubor interaktivních příkladů z matematiky
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Obrazový materiál pro pracovní list – Změna velikosti obrázků
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Zrakové vnímání 6 Variabilní hra
Animace vzájemného blokování dvou stykačů
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Italská gramatika VII – konjunktiv
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šimon Daníček. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti Tato krátká kapitola by měla posloužit jako přehled všelijakých nástrojů užívaných k vyjádření minulosti (či předčasnosti) v italštině.

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti Pozor! Abychom situaci příliš nekomplikovali zkoumáním rozdílů mezi minulostí a takzvanou předčasností, řekněme si, že onou minulostí máme na mysli vše, co je v češtině vyjádřeno minulým časem (a tím pokryjeme i předčasnost).

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti Minulost lze v italštině vyjádřit vícero způsoby: jedním ze tří minulých časů jedním ze dvou předminulých časů třemi konjunktivy infinitivem minulým přechodníkem minulým minulým podmiňovacím způsobem

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti Minulé časy: passato prossimo (ho fatto = udělal jsem) imperfektum (facevo = např. dělával jsem) passato remoto (feci = udělal jsem) Zjednodušeně řečeno je passato remoto více méně knižní čas, takže je typický pro povídky, romány atd. V mluvené italštině se používá passato prossimo.

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti Předminulé časy: trapassato prossimo (avevo fatto) trapassato remoto (ebbi fatto) Tyto časy se používají v rámci jevu zvaného časová souslednost zpracovaného v kapitole XIII. Italská gramatika IX – vyjádření minulosti

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti Konjunktivy se zabývá kapitola VII této řady. Co se týče vyjádření minulosti, používá se konjunktiv minulý (abbia fatto), imperfekta (facessi) a předminulý (avessi fatto). Italská gramatika IX – vyjádření minulosti

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti Infinitivem minulým (např. aver fatto či esser andato) a přechodníkem minulým (avendo fatto či essendo andato) se zabývá kapitola XI. Minulý podmiňovací způsob jsme již probrali v kapitole VIII.

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti TEST 1) Zkuste si vzpomenout, kolika způsoby je v italštině možné vyjádřit minulost (předčasnost). 2) Některé z položek odpovědi na otázku číslo 1 se ještě dále dělí. Víte, které to jsou a na co se dělí?

Italská gramatika IX – vyjádření minulosti ŘEŠENÍ 1) šesti: minulé časy, předminulé časy, tři konjunktivy, infinitiv minulý, minulý přechodník a minulý podmiňovací způsob 2) Minulé časy se dělí na passato prossimo, imperfektum, passato remoto. Předminulé časy na trapassato prossimo a trapassato remoto. Ze čtyř existujících konjunktivů připadají v úvahu tři: minulý, imperfekta a předminulý.