Označení materiálu: VY_32_INOVACE_09_Kocůrková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_32_INOVACE_TE_5 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Náležitosti výkresu sestavy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Evropa: západní a střední Evropa
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Petra Pilková Název šablony.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Anotace Žák se seznámí s textovými editory Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže vysvětlit pojem textový editor a ví jeho funkci Speciální.
ICT ČJ VS po Z Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_10_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt EU PES ● je přímo řízen MŠMT ● je financován z ESF, z operačního programu ● "Vzdělávání pro konkurenceschopnost" ● je často pojmenován jako "Šablony"
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_03_Kocůrková Název materiálu: ČJ_Pohádky Boženy Němcové Název klíčové aktivity:III/2-Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_19_Kocůrková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_ 09_Kosinová
Hláska Š VY_32_INOVACE_3B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_09_Kocůrková Název materiálu: ČJ_Vypravování Název klíčové aktivity: III/2-Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast: Jazyk a jazyková komunikace Anotace: Co je to vypravování, co všechno by mělo obsahovat. Autor: Mgr. Lucie Kocůrková Očekávaný výstup: Sestavení osnovy, samostatné vypravování. Pomůcky: Počítač, tabule, sešit. Druh vzdělávacího materiálu: Digitální vzdělávací materiál. Zdroje: Učebnice českého jazyka pro 5.post.ročník, nakladatelství Nová škola, kliparty z programu Word Cílová skupina: Žáci 4. a 5. postupného ročníku. Stupeň a typ vzdělávání: Datum ověření materiálu: 27.9.2011 Materiál ověřil: Mgr. Lucie Kocůrková Metodické poznámky: Žáci se nejdřív seznámí s tím, co by mělo vypravování obsahovat, pak společně pracují podle úkolů a nakonec sami sestaví osu vyprávění a podle ní vypráví. VM je určen na jednu hodinu slohu.

Vypravování

Vypravování Je slohový útvar, který nás seznamuje s příběhem, dějem nebo událostí, která se někomu stala. Každé vypravování má svého vypravěče. Ve vypravování používáme hodně sloves. Aby bylo naše vypravování přehledné, použijeme osnovu.

Příhoda z prázdnin. Uslyšíte příhodu, která se Tomášovi stala jednoho letního dopoledne u malého louňovického rybníka, jen pár kroků od Tomášova domova. Ale Tomáš vám to řekne sám! ,,Semlelo se to támhle na protějším břehu,“ začal mluvit Tomáš. ,,Petr sem přišel asi poprvé a neuměl plavat. A šel do vody zrovna v místě, kde se břeh prudce svažuje. Hned tam zapadl až po krk. Začal zmatkovat, polykat vodu a volal o pomoc. Kluci a já jsme byli kousek od něho a skákali jsme z můstku do rybníka, to jako každé odpoledne. V té chvilce jsem byl na řadě. Zrovna jsem stál nahoře na prkně, a tak jsem na nic nečekal a skočil jsem pro Petra. Chytil jsem ho za vlasy a chtěl jsem se s ním dostat ke břehu. Šlo to těžko, protože mě křečovitě sevřel svýma rukama i nohama kolem těla jako do kleští,“ se staženým hrdlem vypráví Tomáš. Pak dodává: ,,Naštěstí jsem ho ke břehu dotáhl a tam už nám pomohli ostatní. Nevím, jestli je to nějaká zvláštní příhoda, bral jsem to jako samozřejmost, To jenom všichni mi až do dneška připomínají, že jsem mu zachránil život.“

Úkoly. Najdi a označ kde, kdy a komu se stala tato příhoda. Kdo jí vypráví? Sestav si jednoduchou osnovu a pokus se o vyprávění této příhody.